Menu

5 ویدیوی تبلیغاتی جالب و زیبا در تاریخچه‌ی بازی‌های ویدیویی

یکی از مهم‌ترین بخش در هر یک از حوزه‌های اجتماعی و علی الخصوص سرگرمی، تبلیغات جذاب و گیراست. بدون شک هر یک از سازندگانی که بتوانند محصول خود را بهتر به مخاطب نشان دهند برنده‌ی بازار خواهند بود و از رقبا جلو خواهند زد. در میان استدیوها و کمپانی‌های بازیسازی نیز همین مسئله صدق می‌کند و همیشه شاهد رقابتی بامزه و البته سرسختانه بوده‌ایم. در این پست قصد داریم با نگاهی بر 5 تبلیغ ویدیویی از استدیوهای بزرگ در طی سالیان درازِ بازی‌ها سری به این وسیله‌ی جذب مخاطب زده و لحظاتی را خوش باشیم. گفتنی است که این مطلب از وبسایت Eurogamer برداشته شده است. قابل ذکر است که ویدئوهای شماره‌ی 1، 2 و 4 به دلیل قدیمی بودن دارای کیفیت پایین‌تری نسبت به شماره‌ی 3 و 5 می‌باشند.

شماره‌ی اول: تبلیغ نینتندو

پس از اینکه نینتندو تصمیم گرفت رِنج سنی مخاطبان خود را از کودکان به نوجوان و بزرگسال نیز گسترش دهد با تبلیغات زیاد و گسترده‌ای دست به برخی نوآوری‌ها زد که دعوت و به کار گرفتن از کمدین مشهور دهه‌ی 90 میلادی یعنی Rick Mayall یکی از آنها بود. البته که شاید نظرات متفاوت باشد و شما تبلیغ دیگری را بهتر از ویدیوی پایین بدانید، اما قول می‌دهم که تماشای این کلیپ‌نیز خالی از لطف نخواهد بود:

دانلود با کیفیت SD

تماشا در حالت تمام صفحه

شماره‌ی دوم: دریم کست

متاسفانه یا خوشبختانه ویدیوی دوم تنها به زبان ژاپنی موجود است و با برخی ترفندها می‌توانید زیرنویس انگلیسی آن را نیز به دست آورید. سگا همیشه یکی از کمپانی‌های محبوبی بوده که با وجود Segata Sanshiro در تیمشان تبلیغات به شدت جالب و زیبایی ساخته و منتشر کردند. این تبلیغ مربوط به کنسول شکست خورده‌ و پر از پتانسیل دریم کست می‌باشد. داستانی خنده دار و کمی غیرقابل فهم برای مخاطب غیر ژاپنی!

دانلود با کیفیت SD

تماشا در حالت تمام صفحه

شماره‌ی سوم: Halo 3

یکی از زیباترین، نفس گیرترین و هیجان انگیزترین شوترهای اول شخص در تمام ادوار بازی‌های ویدیویی مطمئنا Halo 3 بوده است. مسترچیف با کلاهخود پرابهت و داستانی شگفت انگیز، در کنار بخش مولتی پلیر که بسیاری هم‌اکنون به بازی‌های امروزه ترجیح می‌دهند، دست به دست هم دادند تا تجربه‌ای خارق العاده در دنیای Halo داشته باشیم. این تبلیغ نیز که توسط بانجی پخش شده بود به زیبایی تمام به مفهوم "باور" اشاره می‌کند و از مخاطب می‌خواهد که همیشه به خودش اعتماد کند و "باور" داشته باشد:

دانلود با کیفیت SD-دانلود با کیفیت HD

تماشا در حالت تمام صفحه

شماره‌ی چهارم: PlayStation 2

از خاطره انگیزترین کنسول‌های موجود در تاریخچه‌ی چند ده ساله‌ی بازی‌های ویدیویی پلی استیشن 2 می‌باشد که با عناوینی زیبا و ماندگار توانست جای بزرگی در قلب گیمرها به دست آورد. تبلیغ زیر توسط کارگردان نامی و شهیر، دیوید لینچ کارگردانی شده و همان حال و هوای فیلم‌های لینچ را دارد. عجیب، گنگ، و در عین حال گیرا. نام این تبلیغ نیز "فضای سوم" می‌باشد. اگر به مفهوم خاصی از این تبلیغ رسیدید حتما در بخش نظرات با ما در اشتراک بگذارید:

دانلود با کیفیت SD

تماشا در حالت تمام صفحه

شماره‌ی پنجم: مایکروسافت

انسانیت. دوستی. صمیمیت. با هم بودن. آسایش. این‌ها چیزهایی هستند که بازی‌های ویدیویی به ما می‌دهند و ما نیز وظیفه داریم که به اهداف گفته شده احترام بگذاریم و در راستای آنها قدم برداریم. تبلیغ زیر، یکی از احساسی‌ترین و انسانی‌ترین ویدئوهای تبلیغاتی در میان تمام تبلیغ‌های موجود در حوزه‌ی سرگرمی است. چه می‌شد اگر ما نیز به تجربه‌ی بازی‌هایمان اکتفا می‌کردیم و به جای دشمنی و خصومت با یکدیگر، زندگی‌ای آرام و پر از لذت داشتیم:

دانلود با کیفیت SD-دانلود با کیفیت HD

تماشا در حالت تمام صفحه