Menu

Epic Games: گرافیک بازی‌ها در نسل بعد سینمایی و کاملا واقع گرایانه خواهد بود

اپیک گیمز یکی از منابعی بوده که در این چند وقت اخیر صحبت‌های زیادی درمورد کنسول‌های سنل بعد انجام داده است. به گزارش پردیس‌گیم این چندمین بار است که می‌شنویم سخت افزار پلی استیشن 5 و اکس باکس سری اکس به شکل تحول آمیزی جدید و نوآورانه خواهند بود اما شاید صحبت‌های جدید اپیک گیمز کمی هیجان انگیزتر نسبت به سخنان قبلی آنان باشد. آنطور که از این حرف‌ها برمی‌آید باید منتظر گرافیکی کاملا واقع گرایانه و تجربه‌ی جدید و تازه‌ای در بازی‌های ویدیویی باشیم.

در مصاحبه‌ی مجله‌ی رسمی پلی استیشن با مدیر ارشد بخش فناوری در اپیک گیمز یعنی Kim Liberi سخنانی به میان آمد که دالّ بر همین ادعا بودند و خبر از تحولاتی عظیم در بازی‌های ویدیویی می‌دادند. لیبری در ابتدای صحبت‌هایش عنوان کرد که PS5 و Xbox Series X گرافیکی خیره کننده در کنار تغییرات شگرف دیگر با خود به ارمغان خواهند آورد. او همچنین درمورد تغییرات در هوش مصنوعی، نورپردازی، گیم‌پلی و… نیز صحبت‌هایی کرد:

"به شخصه یکی از آرزوهای خود من در طول زندگی این بوده که بازی‌ها نیز بتوانند گرافیکی واقع گرایانه در حد فیلم‌های سینمایی داشته باشند. سخت افزارهای نسل بعد نه تنها گرافیک و جلوه‌های بصری را به شدت تغییر خواهند داد بلکه تحولات زیادی در زمینه‌ی نورپردازی، هوش مصنوعی، گیم‌پلی، فیزیک انیمیشن‌ها، محیط‌های کاملا پویا و تجربه‌ای کاملا غنی در بازی‌های مولتی پلیر نیز اعمال خواهند کرد."

این نخستین بار نیست که لیبری زبان به تمجید کنسول‌های نسل بعد می‌گشاید، او چندی پیش نیز گفته بود که پلی استیشن 5 و اکس باکس سری اکس نقطه‌ی تحولی در تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی خواهند بود. نظر شما چیست؟ آیا نزدیک‌تر شدن گرافیک بازی‌ها به فیلم‌های سینمایی امری مناسب یا عاملی برای شکست است؟