Menu

بازی Resident Evil 8 چند سال است که در دست توسعه قرار دارد؟

به گزارش پردیس‌گیم، در جدیدترین اظهارنظر سازندگان بازی عنوان کردند که بازی Resident Evil 8: Village سه و نیم سال است که در دست توسعه قرار دارد.

طبق اطلاعات به دست آمده و طبق عادات عرضه نسخه‌های پیشین این مجموعه، به نظر می‌رسد که فاصله رونمایی و عرضه بازی Resident Evil 8 زیاد نباشد. بازی مذکور در مراسم رونمایی از PS5 معرفی شد و کپکام (Capcom) در ادامه اعلام کرد که بازی برای عرضه در سال 2021 میلادی برنامه‌ریزی شده است. کپکام در مصاحبه اخیر خود با رسانه معتبر فامیتسو Famitsu عنوان کرد که 60% کار توسعه انجام شده است. اما بازی چند سال در دست توسعه بوده؟ طبق گفته‌های کپکام سه سال و نیم، ولی به نظر می‌رسد که بازی مراحل پیش تولید طولانی را پشت سر گذاشته است، چرا که طبق شایعات بازی در ابتدا تحت عنوان Resident Evil Revelations 3 آغاز به کار کرده ولی با توجه به بازخوردهای مثبت فراوان از طرف اعضای داخلی و بزرگ شدن و گسترده شدن بازی، مسئولان تصمیم گرفتند، بازی به یک عنوان اصلی تبدیل شود، اتفاقی که چندان عجیب نیست و در گذشته نیز مسبوق به سابقه است.

village

در جریان مصاحبه همچنین سازندگان به صورت مختصر در مورد دیگر بخش‌های بازی از جمله مکانیک‌های گیم‌پلی و محیط بازی صحبت کردند. از جمله نکاتی که به آن اشاره شد این بود که "مدیریت منابع" کماکان طبق سنت مجموعه رزیدنت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، همچنین اشاره‌ای هم به بعد اکتشاف و کاوش در محیط کردند و گفتند کاوش و حل معما در این بازی قوی‌تر از گذشته است.

سازندگان بازی گریزی هم به موضوع نسل بعد زدند و گفتند، از مزایای بازی ساختن برای سخت‌افزار نسل بعد بهره‌گیری از کیفیت بهتر در صدا و تصویر و بالابردن گرافیک بازی در کنار بهرمندی از زمان‌های بارگذاری کوتاه‌تر می‌باشد.

در پائین اشاره‌ای هم به چند سؤال و جواب مطرح شده در مصاحبه خواهيم کرد:

resident evill village

س. رزیدنت 8 از نمای اول شخص استفاده می‌کند، ما طرفداران نسبت به دوربین بازی در رزیدنت 7 واکنش نسبتاً زیادی داشتیم، چه چیزی تغییر کرده است؟

ج. هر دو نمای اول شخص و روی شانه(پایه‌گذاری در رزیدنت 4) با ارزش و شایسته احترام هستند، ولی ما فکر می‌کنیم که نمای اول شخص تجربه درگیرکننده‌تری را ارائه می‌دهد. ما نمی‌توانیم در مورد تفاوت‌های اعمال شده به نسبت دوربین رزیدنت 7 اشاره کنیم، ولی می‌توانیم این را بگوییم که نمای اول شخص در Village (رزیدنت 8) بسیار بهبود و رشد پیدا کرده است.

س. شما در طی یک پیام ویژه، نمایی از صفحه مدیریت منابع (Inventory Screen) را نشان دادید که شباهت فراوانی به صفحه مختص رزیدنت 4 بود! ما برای مدیریت منابع بسیار مشتاقیم.

ج. نمی‌توانیم در مورد جزئیات حرف بزنیم ولی مدیریت منابع بسیار مهم است. لطفاً مشتاق بمانید و منتظر اطلاعات آینده باشید.

س. ما شاهد یک صفحه‌ی دارای در بودیم که به نظر می‌رسید یک معما باشد! آیا حل کردن معما و رمز و راز جزو لاینفک مجموعه رزیدنت است؟

ج. جدای از ترس، مبارزات و مدیریت منابع، اکتشاف هم جزو مهمی از مجموعه رزیدنت است. حل کردن معما نیز جزوی از آن است، چرا که موجب بسط گیم‌پلی و عمیق‌تر کردن آن می‌شود.

شایان ذکر است که مصاحبه بالا بخشی از صحبت‌های تهیه‌کنندگان بازی Resident Evil 8: Village، آقایان Tsuyoshi Kanda و Pete Fabiano می‌باشد.

بازی مذکور قرار است در بازه‌ی زمانی 2021 میلادی و برای کنسول‌های PS5 و XBOX SERIES X و البته PC، عرضه شود.

خب دوستان نظرتان چیست؟ برای تجربه این بازی مشتاق هستید؟ لطفاً با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.