Menu

جدیدترین اظهارنظر در مورد XBOX SERIES X Velocity Architecture و تأثیر آن بر بازی‌های “جهان‌باز”

به گزارش پردیس‌گیم، مایکروسافت چند صباحی است که در مورد سخت‌افزار Xbox Series X صحبت می‌کند، چیزی که مشخص است، این است که با تمام تفاسیر و مجموع اتفاقاتی که در پشت پرده در جریان است، این نوید را به ما می‌دهد که ممکن است Xbox Series X توان شکوفایی بازی‌های نسل بعد و به جلو بردن بازی‌های ویدئویی را داشته باشد.

یک وجه این سخت‌افزار که مایکروسافت و دیگر بازی‌سازان مانور زیادی بر روی آن می‌دهند، Velocity Architecture است. همانطور که قبلاً به طور مفصل در این باره صحبت کرده‌ایم، Velocity Architecture مجموع چند بخش است که شامل: جریان‌دهی به اطلاعات، فشرده‌سازی اطلاعات، وافشاری اطلاعات و دیگر بخش‌ها می‌باشد که به نظر امیدوارکننده می‌رسد.

در طول ماه‌ها و هفته‌های گذشته بازی‌سازان زیادی در مورد XBOX SERIES X و این خصیصه آن یعنی Velocity Architecture اظهارنظر کرده‌اند. یکی از جدیدترین افرادی که تحت تأثیر این سخت‌افزار قرار گرفته جناب Jan Kavan که از مؤسسان استودیو CBE Software می‌باشند، همچنین ایشان از سازندگان بازی ترس-روان‌شناختی Someday You'll Return نیز می‌باشند. در جدیدترین مصاحبه با Gamingbolt جناب Kavan در مورد تأثیرگذاری Xbox Series X Velocity Architecture بر بازی‌های بزرگ و جهان‌باز، اظهار نظر کرده‌اند.

"این(Velocity Architecture) کمک شایانی به بازی‌های بزرگ به خصوص بازی‌های جهان‌باز خواهد کرد. چرا که جریان‌دهی اطلاعات همیشه یک معضل گریبان‌گیر بوده است. موضوع اصلی فقط بحث خواندن اطلاعات از SSD نیست، بلکه فراهم‌ سازی اطلاعات موردنیاز بازی نیز دخیل است. بنابراین بله، داشتن یک واحد وافشاری(Decompression) سخت‌افزاری و پیش‌پردازش داده‌های بازی، می‌تواند نتایج بسیار جالب توجهی به همراه داشته باشد و به یک دستی کلی بازی‌ها کمک کند. "

همانطور که در مورد فناوری‌های پیش‌رو صدق می‌کند، این تأثیر شگفت‌انگیزی که مایکروسافت با Xbox Series X Velocity Architecture قولش را داده است، قابل درک نیست تا زمانی که آن را در عمل ببینیم. تا بدین جا و بر روی کاغذ مشخص است که حقیقتاً قابلیت زیادی در Velocity Architecture نهفته است، ولی تا در عمل و بکارگیری در بازی‌ها صورت نگرفته باشد، نمی‌توان نظر قطعی را داد. امیدواریم که هر چه زودی شاهد بکارگیری این قابلیت‌ها در بازی‌ها باشیم.

someday youll return

محصول استودیو CBE Software یعنی بازی Someday You'll Return هم‌اکنون بر روی PC در دسترس است و قرار است نسخه PS4 و XBOX One بازی در ادامه این سال عرضه شود.

خب دوستان نظرتان چیست؟ تا بدین جا چه دیدی از Velocity Architecture دارید؟ لطفاً با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.