Menu

Microsoft از سرویس استریم خود به نام xCloud رونمایی کرد

شرکت‌های بسیاری در صنعت بازی عقیده دارند که تکنولوژی استریم یکی از بخش‌های اصلی صنعت بازی در آینده خواهند بود. از همین رو ساعاتی پیش Microsoft از رویکرد خود پیرامون استریم بازی‌های ویدئویی رونمایی کرد: Project xCloud. این پروژه قصد دارد تا بازی‌هایی با کیفیت عناوین کنسولی را به PC، کنسول‌ها و تلفن‌های هوشمند بیاورد. نسخه آزمایشی این سرویس در سال 2019 برای عموم منتشر خواهد شد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از GameSpot، بازیکنان می‌توانند با استفاده از یک کنترلر Xbox One به دستگاه‌هایی که از آن‌ها پشتیبانی می‌شود، متصل شوند. تلفن‌های هوشمند نیز از طریق بلوتوث و تکه‌ای کوچک که به کنترلر اضافه می‌شود، قابل استفاده خواهند بود. هم‌چنین افرادی که به کنترلر Xbox One دسترسی ندارند، می‌توانند از کنترلرهای لمسی استفاده کنند.

این سرویس از فناوری Azure شرکت Microsoft به عنوان بدنه اصلی برای برپایی مراکز اطلاعاتی خود استفاده خواهد کرد. Azure هم‌اکنون در بیش از 140 کشور جهان مرکز اطلاعاتی دارد و از همین رو Microsoft عقیده دارد می‌توان با تکیه بر آن در مقیاسی عظیم سرویس xCloud را راه‌اندازی کند. هم‌چنین آن‌ها به دنبال راه‌هایی برای کاهش تاخیر زمانی در اتصال هستند. تست‌های فعلی با سرعت 10 مگابیت در ثانیه عمل می‌کنند و لی هدف نهایی Microsoft این است که استریم را برروی تمامی شبکه‌های 4G ممکن سازد. هم‌چنین به گفته Microsoft، قصد آن‌ها از xCloud این است که توسعه‌دهندکان بتوانند بدون هیچ‌گونه کار اضافه‌ای بازی‌های‌شان را در دسترس افراد قرار دهند.

دانلود با کیفیت SD | دانلود با کیفیت HD

تماشا به صورت تمام‌صفحه

در پایان لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.