Menu

اپیک گیمز: PS5 یک شاهکار در طراحی سیستم است

به گزارش پردیس‌گیم هم Sony و هم Microsoft رسما از کنسول نسل بعد خود رونمایی کرده‌اند و اشتیاق گیمرها برای هر دوی آن‌ها در حال افزایش است. افراد و استودیوهای مختلفی به تعریف از سخت‌افزار این دو کنسول پرداخته‌اند، اما به نظر می‌رسد Epic Games به طور ویژه PS5 را برتر می‌داند. به نظر می‌رسد آن‌ها مجبور شده‌اند، قسمت‌هایی از Unreal Engine 5 را به خاطر سیستم PS5 تغییر دهند؛ اما این تمام تحسینی نیست که PS5 دریافت کرده است، بعضی از افراد Epic Games سیستم PS5 را "شاهکار" دانسته‌اند.

در مصاحبه‌ای با مجله رسمی PlayStation، معاون بخش مهندسی Epic، نیک پِن واردن (Nick Penwarden) از سیستم PS5 تعریف کرده است و آن را انقلابی در قسمت حافظه دانسته است که باعث ایجاد جهش بزرگی در عملکرد سیستم و قدرت گرافیکی خواهد شد و در نهایت سبب تولید بازی‌ها و تجربه‌های جدیدی می‌شود.

پن واردن گفت: "طراحی سیستم PS5 یک شاهکار است، نه تنها ایجاد جهش بزرگی در محاسبات و عملکرد گرافیکی ایجاد می‌کند، بلکه انقلاب عظیمی در مبحث حافظه و تکنولوژی فشرده‌سازی داده‌ها است و بازی‌ها و تجربه‌های جدیدی را برای بازی‌کنندگان به ارمغان خواهد آورد."

این اولین بار نیست که یکی از افراد بالارده‌ی Epic Games از سیستم PS5 تعریف می‌کند، مدیرعامل این شرکت نیز قبلا این کار را انجام داده بود. تعریف‌های زیادی از حافظه SSD کنسول PS5 و اینکه چگونه کل سیستم را متحول می‌کند، شده است و به نظر می‌رسد که این ویژگی Epic را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.