Menu

شایعه: مشخصات احتمالی کنسول XSS با اسم رمز Lockhart لو رفت

به گزارش پردیس‌گیم به نقل از Gamingbolt و The Verge به تازگی و در درون شایعه‌ای علاوه بر اشاره‌ای دیگر و افزایش احتمال حقیقی بودن نسخه‌ی نسل 9امی کنسول Xbox با نام احتمالی Xbox Series S و با اسم رمز Lockhart به مشخصات این کنسول نسل 9امیِ ضعیف‌تر و ارزان قیمت‌تر نیز اشاره شده است.

پیش از هر چیز لازم به ذکر است که پروژه‌ی کنسول‌های نسل 9امیِ Xbox به طور کلی پروژه‌ی اسکارلت (Project Scarlett) نام دارد که این پروژه از دو کنسول تشکیل شده است که یک کنسول قدرتمند و با قیمت رایج و یک کنسول ضعیف‌تر و ارزان قیمت می‌باشند و به ترتیب با نام‌های رمزی آنکودا (Anaconda) و لاک هارت (Lockhart) شناخته می‌شوند که بعدها مشخص شد که کنسول نسل 9امیِ Xbox با اسم رمز آنکودا در واقع همان کنسول Xbox Series X می‌باشد و ادامه‌ی ماجرا…

طبق اطلاعات موجود و گفته شده در این شایعه ظاهراََ شرکت Microsoft حالت و پروفایلی از سطح قدرت و عملکردِ کنسول Xbox Series S با اسم رمز Lockhart را در درون کیت مخصوص توسعه دهندگان و بازیسازانِ کنسول Xbox Series X (که با نام مستعار Dante در درون این شایعه به آن اشاره شده است) قرار داده است که با فعال کردن این حالت ویژه توسعه دهندگان و بازیسازان میتوانند تا به میزان سطح از قدرتی که شرکت Microsoft قصد دارد تا آن را در درون کنسول Xbox Series S با اسم رمز Lockhart قرار دهد دسترسی پیدا کنند؛ این مشخصات شامل 7.5 گیگابایت RAM قابل استفاده از نوع GDDR6 (در واقع 10 گیگابایت RAM که 2.5 گیگابایت آن در اختیار سیستم عامل کنسول قرار دارد)، پردازنده‌ی مرکزی‌ای (نام اصلی: Central Processing Unit یا به اختصار CPU) از همان نوع و مدل به کار گرفته شده در درون کنسول Xbox Series X منتها با کمی سرعت کمتر و پردازنده‌ی گرافیکی‌ای (نام اصلی: Graphics Processing Unit یا به اختصار GPU) از نسل RDNA 2 (نسل پردازنده‌ی گرافیکی کنسول Xbox Series X) با قدرتی در حدود 4 ترافلاپس. برای درک بهتر قدرت کنسول Xbox Series S با اسم رمز Lockhart لازم است که اشاره کنم کنسول Xbox Series X از 13.5 گیگابایت RAM قابل استفاده از نوع GDDR6 (در واقع 16 گیگابایت RAM که 2.5 گیگابایت آن در اختیار سیستم عامل کنسول قرار دارد) و پردازنده‌ی گرافیکی‌ای از نسل RDNA 2 با قدرتی به میزان 12 ترافلاپس بهره می‌برد.

شرکت Microsoft قصد دارد تا با کنسول Xbox Series S با اسم رمز Lockhart میزان رده‌ی کیفیت بصری‌ای بین رزولوشن 1080 و رزولوشن 1440 را هدف قرار دهد که در حال حاضر رزولوشن 1080 و رزولوشن 1440 رایج ترین و محبوب ترین رزولوشن را میان مانیتورهای گیمینگ و مخصوص بازی تشکیل می‌دهند.

در این شایعه و در درون پیامی در رابطه با بروزرسانیِ ماه ژوئنِ سال 2020 کیتِ ساخت و توسعه‌ی بازی شرکت Microsoft (نام اصلی: Microsoft Game Development Kit یا به اختصار Microsoft GDK) برای کنسول‌های Xbox (کنسول‌های Xbox One و کنسول‌های پروژه‌ی اسکارلت) و رایانه‌های شخصی مبتنی بر ویندوز 10 (Windows 10 PCs) آمده است که:

"به نسخه‌ی ماه ژوئنِ سال 2020 کیتِ ساخت و توسعه‌ی بازی شرکت Microsoft خوش آمدید. شما می‌توانید با استفاده از کیتِ ساخت و توسعه‌ی بازی شرکت Microsoft به ساخت و توسعه‌ی بازی‌هایی بپردازید که قرار است بر روی رایانه‌های شخصی مبتنی بر ویندوز 10، کنسول‌های Xbox One و کنسول‌های پروژه‌ی اسکارلت عرضه شوند؛ در حقیقت، شما می‌توانید در آن واحد بازی خود را به واسطه‌ی یک کد نویسیِ پایه‌ی مشترک برای تمامی این دستگاه‌ها بسازید و توسعه بدهید."

کنسول Xbox Series X برای عرضه در فصل تعطیلات سال 2020 (Holiday Season 2020) برنامه ریزی شده است.