Menu

Insomniac؛ حافظه SSD کنسول PS5 «فوق‌العاده سریع است و همه چیز را تغییر می‌دهد»

طی مراسم مربوط به PS5 که چندی پیش برگذار گردید، استودیوی Insomniac دو عنوان بسیار هیجان انگیز به نام‌های Marvel’s Spider-Man: Miles Morales و Ratchet & Clank: Rift Apart را معرفی کرد.

به گزراش پردیس گیم و به نقل از wccftech، امروز، Sony مصاحبه‌ای جدید با حضور توسعه دهندگان و صحبت‌های کارگردان این استودیو آقای مارکوس اسمیت (Marcus Smith) که روی Ratchet & Clank کار می‌کند به اشتراک گذاشت و ایشان توضیحاتی درمورد تأثیر سخت‌افزار PS5 روی توسعه‌ی نسخه جدید Ratchet & Clank ارائه نمود.

«عنوان Ratchet & Clank شامل یک سری بازی می‌شود که تمرکز اصلی آن روی گشت و گذار و دنیاهای جذاب است که بازیکن را به جاهایی می‌برد که هرگز ندیده است و حالا به لطف PS5 قصد داریم این موارد را با قدرت بیشتر این سخت‌افزار تقویت کنیم. تعداد اشیاء در دنیای بازی و محل‌هایی که می‌توانید در آن گشت و گذار کنید، دشمنانی که با آن‌ها مواجهه می‌شود، افکت‌ها و همه چیز بیشتر و بهتر از قبل شده.

سعی می‌کنیم همین کار را انجام دهیم، جهانی بسازیم که احساس واقعی بودن داشته باشد و شما را وارد آن کنیم. می‌توانید فضاهای جدیدی را تجربه کنید. این چیزی است که هیچوقت در نسل قبلی نمی‌توانستیم به آن دست پیدا کنیم.

atchet & Clank: Rift Apart عنوانی است که از ابعاد و شکاف بین بُعدها اسفتاده می‌کند. این نکته بدون SSD کنسول PlayStation 5 ممکن نمی‌شد. این حافظه فوق‌العاده سریع است. این سرعت به ما اجازه می‌دهد جهان‌های مختلفی بسازیم و بازیکنان را در کسری از ثانیه بین این دنیاها جا به جا کنیم. حالا می‌توانیم گیم‌پلی‌ای را طراحی کنیم که طی آن در یک لحظه داخل یک جهان هستید و در لحظه بعد، در جهانی دیگر، این همه چیز را تغییر می‌دهد.

مراحل را آنقدر سریع و در حین فعالیت‌ها بارگذاری می‌کنیم که حتی تصورش هم نمی‌کنید که قبلاً قادر به انجام این کار نبودیم، چون واقعاً احساس طبیعی بودن دارد. صفحات بارگذاری دیگر به تاریخ پیوست. اکنون هدف به وجود آوردن تجربه‌های تازه‌ی هیجان‌انگیز است.»

همچنین اسمیت درمورد جزئیات کنترلر PS5 نیز صحبت کرده و اظهار داشته که موتور صوتی آن باعث تجربه‌ای چندگانه برای بازیکنان می‌شود.

«کنترلر PS5 طوری طراحی شده که انگار آن را برای اسلحه‌های Ratchet & Clank weaponry ساخته‌اند. بازخوردهای تاکتیکی که حین استفاده از سلاحتان تجربه می‌کنید باعث می‌شود قدرت آن را به خوبی حس کنید و همچنین عملکرد اسلحه را نیز متوجه می‌شوید. برای مثال سلاحی به نام Enforcer را در نظر بگیریم، شبیه یک شات‌گان دو لوله است و از تریگرهای تطابقی استفاده می‌کند تا احساس را به شما منتقل کند. همینطور که تریگر را تا نیمه فشار می‌دهید، متوجه می‌شوید که گلوله از یکی از لوله‌های سلاح شلیک می‌شود. اگر تریگر را تا آخر بکشید، می‌توانید از هر دوی لوله‌ها شلیک کنید. و در کل، خواهید توانست احساسات بیشتری را تجربه کنید و باعث می‌شود تمام سلاح‌های ما واقعی‌تر و قدرتمندتر جلوه کنند.

یک چیز دیگر که نمی‌توانیم صبر کنیم تا خودتان شخصاً تجربه کنید صوت 3 بعدی کنسول است. به کمک آن حقیقتاً می‌توانید تفاوت شنیدن صدا از یک تلویزیون و قدم گذاشت در وسط یک جنگل را متوجه شوید. به نحوی شما را غرق در جهان بازی می‌کند که پیش‌تر توانایی انجام آن را نداشتیم.»

هنوز تاریخی برای انتشار Ratchet & Clank: Rift Apart مشخص نشده ولی به محض انتشار اخبار جدید آن را با شما در میان خواهیم گذاشت.