Menu

تأیید شد که Marvel’s Spider-Man 2 توسط Insomniac در دست توسعه قرار دارد

بعد از معرفی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales طی نمایش هفته‌ی گذشته Sony’s PS5، بسیاری در فکر رفتند که تغییر شخصیت اصلی چه تأثیری در آینده این بازی محبوب خواهد گذاشت. آیا نسخه‌ی Miles Morales یک دنباله‌ی مستقیم است؟ یعنی شخص Miles تنها مرد عنکبوتی قابل بازی نسخه‌های بعدی خواهد بود؟ و اینکه پیتر پارکر چه شد؟ خوشبختانه، توسعه دهنده‌ی این بازی یعنی Insomniac Games به تمام این سوالات پاسخ داده.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از dualshockers، در پستی جدید در وب‌سایت PlayStation، برایان هورتون (Brian Horton)، کارگردان اصلی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales اطلاعات جدیدی درمورد این spin-off به اشتراک گذاشته. آقای هورتون این بازی را با Uncharted: The Lost Legacy مقایسه کرده که عنوانی کوچک‌تر و در عین حال تحسین‌برانگیز بود که به دنبال Uncharted 4: A Thief’s End منتشر شد.

در کنار جزئیات بیشتر درمورد آخرین ساخته‌ی Insomniac، هورتون اشاراتی به آینده‌ی این سری نیز داشت. شاید قابل توجه‌ترین نکته این بود که برایان اینتیهار (Bryan Intihar)، کارگردان نسخه اول Marvel’s Spider-Man درحال حاضر روی ایده‌های تازه برای این فرانچایز کار می‌کند. هورتون این چنین اظهار کرده؛ «کار کردن با برایان اینتیهار که بازی اول را کارگردانی کرد، فوق‌العاده بوده و او به خیال‌پردازی برای آینده‌ی دنیای Marvel’s Spider-Man ادامه می‌دهد.»

او سپس صحبت‌های خود را ادامه داده و درمورد شخصیت پیتر پارکر چیزهایی به اشتراک گذاشته، اگرچه به نظر نمی‌رسد در Miles Morales خبری از او بشود. ایشان شفاف‌سازی کرد؛ «نگران نباشید، هنوز داستان‌های زیادی درمورد پیتر پارکر برای گفتن داریم. ولی این بازی درباره Miles است که بخش حیاتی از دنیای Spider-Man ما محسوب می‌شود و باور کنید، دلتان نمی‌خواهد ماجراهای او را از دست بدهید.»

مشخصاً، با تمام این صحبت‌ها می‌توان نتیجه گرفت که Insomniac Games درحال کار کردن روی Marvel’s Spider-Man 2 می‌باشد. این حقیقت که داستان پیتر پارکر هنوز به اتمام نرسیده، به علاوه تأیید اینکه اینتیهار همچنان در توسعه نقش مهمی دارد شواهد محکمی بر این است که در آینده شاهد دنباله شماره دار این بازی خواهیم بود.

در گذشته، اینتیهار گفته بود که دوست دارد در نسخه بعدی Marvel’s Spider-Man چه داستانی را تعریف کند و شاید تعجب‌برانگیز نباشد که این روایت مربوط به لباس مشکی رنگ مرد عنکبوتی باشد. او طی مصاحبه‌ای در 2018 اعلام کرد؛ «این یکی از بهترین داستان‌های مرد عنکبوتی است و به نظرم قصه‌ی پیچیده‌ایست. آن داستان نیاز به تعریف شدن دارد و باید به شیوه‌ی Insomniac تعریف شود.»

با توجه به پایان بندی نسخه اول بازی، این خبر واقعاً شوکه کننده نیست ولی با اینحال پس از این بیانیه می‌توانیم ایده‌هایی داشته باشیم که بعد از Miles Morales این سری به کدام سمت قدم خواهد گذاشت.

به احتمال زیاد فعلاً خبری درباره Marvel’s Spider-Man 2 مطرح نمی‌شود اما حالا می‌دانیم که این بازی هم اکنون نیز در دست توسعه برای PS5 قرار دارد. خوشبختانه، Marvel’s Spider-Man: Miles Morales در کنار عرضه‌ی کنسول نسل بعدی Sony از راه می‌رسد تا صبر کردن برای نسخه دوم اندکی راحت‌تر شود.