Menu

سونی: بازی Gran Turismo 7 قرار است از تمام قابلیت‌های PS5 بهره ببرد، انحصاری‌ها “بسیار مهم” هستند

به گزارش پردیس‌گیم، طرفداران و افراد حاضر در هنر-صنعت بازی هنوز از مراسم هفته گذشته رونمایی از PS5، در شگفتی به سر می‌برند. Sony با نشان دادن طیف وسیعی از انحصاری‌ها خود را بالاتر کشید. با وجود آن‌که 14 عنوان انحصاری زمانی بودند (همچون Deathloop و GhostWire: Tokyo) اما 9 عنوان هم عناوین استودیوهای داخلی سونی بودند (از جمله Horizon 2 Forbidden West و Ratchet and clank). عناوین انحصاری برای سونی همیشه حائز اهمیت بودند، اما آقای Simon Rutter مدیر اجرای پلی‌استیشن بخش اروپا، احساس می‌کند که آن‌ها اکنون مهم‌تر از هر زمان دیگری هستند.

ایشان در مصاحبه با رسانه معتبر The Guardian اذعان داشت که: " انحصاری‌ها برای شرکت خیلی مهم هستند. خیلی زیاد، من فکر می‌کنم مهم‌تر از هر زمان دیگری. با توجه به نزدیکی استودیوهای داخلی به طراحان کنسول، آن‌ها می‌توانند بیشترین کارایی را از عملکرد کنسول به دست آورند، و این برای یک شرکت دارنده کنسول بسیار حائز اهمیت است."

"پلی‌استیشن می‌تواند بر شبکه استودیوهای داخلی خود متکی باشد، برای به نمایش گذاشتن فناوری و نوآوری‌هایی که ما سعی در قرار دادن آن‌ها کرده‌ايم… وقتی انحصاری‌ها به بزرگی عناوینی چون Horizon و Spider-Man باشند، آن‌ها بازی‌های بزرگی هستند که مردم خواهان بازی‌کردن آن‌ها می‌باشند."

Gran Turismo 7

آقای Rutter همچنين بازی Gran Turismo 7 را مثال زد و گفت: "این بازی از تک تک فناوری‌های به کار رفته در PS5 بهره خواهد برد. زمان‌های بارگذاری به نسبت گذشته نزدیک به هیچ هستند. با دوربین داخل کابین شما قادر خواهید بود به کمک فناوری صدای 3 بعدی صدای غرش رعد آسای ماشین Ferrari را در جلو یا پشت سرتان حس کنید، و تفاوت آن را با صدای موتور Maserati تشخیص دهید."

"با استفاده از دسته جدید DualSense شما تفاوت رانندگی در جاده صاف و صیقلی مخصوص مسابقه را با جاده خاکی احساس خواهید کرد. در این دسته فشردن گاز به آرامی با ترمز گرفتن ناگهانی احساس بسیار متفاوتی خواهد داشت."

"طیف گسترده فناوری‌های به کار رفته در PS5 به همراه نمونه کارهای متنوع سونی، به کنسول در نسل بعدی کمک خواهد کرد. حالت بالا که برای DualSense تعریف کردیم فقط بخشی از توانایی‌های این دسته شگفت‌انگیز است. بازی‌هایی چون Astro Playroom که از بازی‌های زمان انتشار خواهد بود، بازخورد لمسی برای باد، رعدوبرق و دیگر اتفاقات این چنینی ارائه خواهد کرد. اینکه دیگر عناوین چگونه از این قابلیت استفاده می‌کنند هنوز مشخص نیست ولی امکانات بالقوه برای این قابلیت بسیار زیاد است."

تاریخ عرضه برنامه‌ریزی شده برای PS5 در بازه تعطیلات سال نو میلادی (اواخر پائیز-اوایل زمستان) می‌باشد. بازی‌های زمان عرضه تا بدین لحظه شامل: Astro Playroom, Marvel Spider-Man: Miles Morales, Deathloop, Godfall و Bugsnax می‌باشند.

منتظر اطلاعات تکمیلی در ماه‌های آینده باشید.

به نظر شما انحصاری‌ها چه میزان برای شما حائز اهمیت هستند؟