Menu

اظهارنظر جدید درباره نسل بعد و Velocity Architecture کنسول Xbox Series X

به گزارش پردیس‌گیم، با پشت سر گذاشتن مراسم دیدنی PS5، اکنون تمام نگاه‌ها به مراسم Xbox در ماه جولای (تیر-مرداد) می‌باشد. مایکروسافت قرار است در آن مراسم از عناوین در دست ساخت استودیوهای داخلی خود (از جمله Halo Infinite) و چگونگی پیش‌برد نسل بعد پرده‌برداری کند. علارغم تمام هیجانات ناشی از SSD و خود کنسول PS5، مهم است که فناوری Velocity Architecture کنسول Xbox Series X را به یاد داشته باشیم.

فناوری Velocity Architecture زمان بارگذاری را کاهش می‌دهد، اما هدف اصلی آن بهبود بارگذاری داده‌ها از SSD کنسول و کاهش حجم اشغال شده توسط آن‌ها می‌باشد. با توجه به بررسی‌های فنی انجام گرفته، این امکان فراهم است که بیش از 100 گیگابایت داده از SSD جریان‌دهی شود. این قضیه چه تأثیر شگرفی بر ساخت بازی‌ها خواهد گذاشت؟

در همین رابطه وبسایت GamingBolt با آقای Marcin Makaj، که رهبری ساخت بازی علمی-تخیلی Commander 85 را برعهده دارد، مصاحبه کرده است. شایان ذکر است که جناب Makaj در حال حاضر هیچگونه دسترسی به کیت توسعه‌دهندگان کنسول ندارد و صحبت‌های او با توجه به ارائه صورت گرفته توسط مایکروسافت و تحقیقات خود او از بستر اینترنت است.

وقتی از ایشان درباره فناوری Velocity Architecture و چگونگی آسان‌تر کردن توسعه بازی پرسیده شد، ایشان گفتند: "مایکروسافت گفته است که این فناوری راه جدید و تازه‌ای برای ساخت بازی برای کنسول پیش‌پای توسعه‌دهندگان باز می‌کند. من می‌دانم که این حرف‌ها بیشتر جنبه بازارگرمی و تبلیغاتی دارد، اما بسیار مشتاقم تا کارایی Velocity Architecture را در عمل ببینم. این فناوری به کمک SSD واقعاً توان ایجاد تغییر را خواهد داشت. "

بین PS5 و XBOX SERIES X بر روی کاغذ تفاوت قدرت وجود دارد، اما آیا این برتری توسط مایکروسافت خنثی می‌شود، با توجه تعهد آن‌ها به پشتیبانی بین نسلی و پشتیبانی از نسل قبل؟ " من از طرفداران قدیمی Xbox هستم، و بازی‌های زیادی برای آن دارم. خب از نقطه نظر یک بازی‌باز پشتیبانی بین نسلی همیشه یک قابلیت فوق‌العاده است. بدون شک وقتی دارید بازی‌های نسل قبلی را انجام می‌دهید این تفاوت قدرت Xbox Series X هیچ برتری برای شما به همراه نخواهد. اما این نکته را هم در نظر بگیرید که توان اجرای مجدد بازی‌های محبوبتان را خواهید داشت. "

هر دو دستگاه PS5 و Xbox Series X برای عرضه در تعطیلات سال نو میلادی (اواخر پائیز، اوایل زمستان) برنامه‌ریزی شده‌اند. منتظر اخبار و اطلاعات جدید از کنسول مایکروسافت در روزهای آتی باشید.

خب دوستان، نظرتان چیست؟ با گفته‌های آقای Makaj موافقید؟ فناوری Velocity Architecture را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ لطفاً با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.