Menu

2 نسخه از سری نسل بعدی Xbox در کره جنوبی به ثبت رسیده‌اند

با توجه به شایعات اخیر توسط افراد مطلع، حال اینطور به نظر می‌رسد که این شایعات Xbox Series S پر بی‌راه نبوده‌اند. با پردیس‌گیم همراه باشید.

چند روز پیش بود که فردی به شناسایی کدهایی در کتابخانه ویندوز(فایل‌های سیستمی windows Library) اشاره کرد، که از قضا این کدها بر وجود Xbox Lockhart دلالت داشتند. از Xbox Lockhart به عنوان اسم پروژه Xbox Series S یاد می‌کنند. حال مروری بر اطلاعات جدید خواهيم داشت.

xbox series s

با توجه به اظهارات Jeff Grubb (یک فرد مطلع) مایکروسافت به زودی از Xbox Lockhart رونمایی می‌کند. "مایکروسافت در یک حرکت قابل توجه مراسم خود را که قرار بود در تاریخ 20 خرداد برگزار کند به تعویق انداخت. قرار بود در این مراسم از کنسول پر حاشیه Xbox Lockhart رونمایی کند، کنسولی که به گفته شایعات از قیمت به صرفه‌تری برخوردار است. اما با توجه به اتفاقات پیش آمده، مجبور به عقب انداختن مراسم تا حدود ماه‌های مرداد و شهریور شد، زیرا مایکروسافت نمی‌خواست قبل از مراسم سونی PS5 برنامه‌های خود را معرفی کند. "

البته ایکس‌باکس یک مراسم دیگر نیز دارد. یک مراسم با تاریخ نزدیک‌تر که شاید در آنجا از این کنسول رونمایی کند. مراسم نامبرده قرار است در بین ماه‌های تیر و مرداد برگزار شود.

مایکروسافت همچنین تأیید کرده که در مراسم Hot Chip 2020 نیز شرکت می‌کند. آن‌ها گفته‌اند که قرار است درباره مشخصات Xbox Series X صحبت کنند! اما ما هم‌اکنون نیز مشخصات را می‌دانیم پس احتمالاً این صحبت‌ها بیشتر جنبه فنی و تخصصی داشته باشند. سخنرانی مراسم در تاریخ 27 مرداد و توسط آقای Jeff Andrews از مایکروسافت صورت خواهد گرفت.

XBOX SERIES X

مروری داشته باشیم بر مشخصات Xbox Series X:

پردازنده مرکزی Zen 2 از نوع هشت هسته‌ای و فرکانس 3.8 گیگاهرتزی

پردازنده گرافیکی 12 ترافلاپسی با 52 واحد محاسباتی و فرکانس 1.825 گیگاهرتزی، مدل RDNA 2 سفارشی ساز

حافظه 16 گیگابایتی از نوع GDDR6

محل ذخیره با ظرفیت 1 ترابایت، از نوع SSD NVMe سفارشی ساز

درایو نوری بلو-ری از نوع 4K UHD

درگاه‌های دستگاه: خروجی HDMI 2.1, سه عدد USB از نوع 3.2، درگاه شبکه، ورودی افزایش دهنده محل ذخیره، ورودی برق

پشتیبانی از نرخ فریم 120

توان پشتیبانی از کیفیت تصویر 8K

نرخ سایه‌زنی متغیر برای ثبات در نرخ فریم

هماهنگ با لوازم جانبی Xbox One

تحویل هوشمند (Smart Delivery) (توضیح، در صورت خرید بازی‌های میان نسلی بر روی Xbox one، بدون پرداخت هزینه اضافه همان بازی را بر روی ایکس باکس نسل بعدی تجربه کنید با آپدیت‌های گرافیکی)

و در آخر، پشتیبانی از نسل قبل

hot chips

مراسم Hot Chips یک مراسم سالانه در حوزه فناوری است، که از شرکت‌های واقع در دره سیلیکون(Silicon Valley) دعوت به عمل می‌آورد تا از جدیدترین دستاوردهای خود در حوزه فناوری رونمایی کنند، از سرورهای کامپیوتری گرفته تا گوشی‌های هوشمند و دیگر ابزارها. مایکروسافت قبلاً هم در سال 2013 برای صحبت در مورد Xbox One به این مراسم آمده بود. با توجه به اینکه این مراسم حول معماری دستگاه و فناوری‌های به کار رفته می‌باشد، انتظار معرفی بازی در این مراسم را نداشته باشید. مایکروسافت قرار است در ماه میلادی آینده (یعنی حوالی تیر و مرداد) از چند بازی خود رونمایی کند.

همچنین در مورد مراسم Hot Chips، شرکت‌های بزرگ NVIDIA و AMD نیز در این مراسم حضور دارند تا از پردازنده‌های جدید خود رونمایی کنند.

خب دوستان، نظرتان چیست؟ بالأخره شاهد معرفی ایکس‌باکس سری اس خواهیم بود؟ این رویه را می‌پسندید؟