Menu

نقدها و نمرات بازی The Last of Us: Part II منتشر شد | YOU CAN’T STOP THIS

الی و جوئل 5 سال بعد از پشت سر گذشتن خطرات ناشی از یک بیماری قارچی در ایالات متحده، به جکسون پناه گرفته‌اند. با وجود اینکه هنوز خطر بیماری قارچی و بازماندگانی شیطان‌ صفت باقی مانده‌اند، اما آن‌ها با زندگی در میان جامعه‌ پر رونق جکسون به ثبات و آرامش رسیده‌اند. وقتی یک اتفاق خشونت‌بار این آرامش را از بین می‌برد، الی تصمیم می‌گیرد ک وارد ماجرایی بی‌رحمانه شود تا همه چیز را تمام کند. او همزمان با کشتن تک‌تک افرادی که آرامش وی را به هم زدند، باید با عواقب ویرانگر فیزیکی و روحی اعمال خود کنار بیاید.

اکنون نمرات و نقدهای بازی منتشر شده و در ادامه می‌توانیم خلاصه‌ برخی از آن‌ها را ببینیم.

IGN: 100/100

"The Last of Us: Part II شاهکاری است که جنبه‌های مختلف نسخه اول مثل گیم‌پلی، داستان‌سرایی سینمایی و طراحی غنی جهان آن را از هر نظر تکمیل می‌کند."

VG247: 100/100

"من هنوز موقع نمایش تیتراژ پایانی بازی از شدت هیجان ساعات آخر آن فریاد می‌زدم. وفاداری و شناخت من از شخصیت‌ها عوض شد. در نهایت عاشق آن کسی شدم که در طول بازی از آن متنفر بودم و از آنکه دوست داشتم متنفر شدم! در طول بازی خنده کردم، گریه هم کردم. عصبانیت و تحقیر را حس کردم. این استاندارد جدیدی در شخصیت‌پردازی است و نمی‌توانم صبر کنم بقیه افراد هم ببینند که چقدر این خاص است. خیلی زود بعد از اتمام بازی دوباره New Game Plus را انتخاب نمودم و این‌بار با چشمانی باز آن را تجربه می‌کنم. داستان و روایت کامل این عنوان معنای جدیدی به صحنه‌ها و شخصیت‌ها می‌دهد."

Telegraph: 100/100

"The Last of Us: Part II شاید حتی از دستاوردهای نسخه اول هم فراتر رفته باشد. بخش‌هایی از بازی آن حالت شوکه کننده نسخه اول را ندارد اما به جای آن از آشنایی بازیکنان با شخصیت‌ها و گذشته آن‌ها استفاده می‌کند تا آن‌ها را به جایی کاملا غیر منتظره بکشاند. در بخش‌هایی بازی تمرکز خودش را از دست می‌دهد ولی ناگهان چنان مشتی محکم و عاطفی به صورت بازیکن می‌کوبد که مدت‌ها بعد از اتمام آن هم ماندگار خواهد بود!"

Guardian: 100/100

"می‌خواهم یک مقایسه غیرممکن و غیر منتظره انجام بدهم. حالا که مدتی را به تحلیل و بررسی The Last of Us: Part II پرداختم، یاد یک بازی دیگر به‌نام Shadow of the Colossus افتادم که نشان می‌داد خشم و اندوه چگونه است. من به اندازه همان بازی از بکارگیری هوشمندانه The Last of Us: Part II از قدرت بازیکن شوکه شدم. روشی که این عنوان از زبان بازی‌های ویدیویی استفاده می‌کند باعث می‌شود درباره اعمال خود به فکر فرو بروید. The Last of Us: Part II داستان دیگری است که فقط در یک بازی می‌توان آن را بدین شکل تعریف کرد؛ یک محصول چالش برانگیز و پیشگام که هر دهه فقط 2 یا نهایتا 3 مورد مشابه آن را می‌بینیم."

GamesRadar+: 100/100

"وداع ناتی داگ با PS4 یک حماسه حیرت‌انگیز و فوق‌العاده جاه‌طلبانه را رقم زده که بسیار فراتر از آن چیزی است که می‌توانستیم برای دنباله یک عنوان کلاسیک تصور کنیم."

Gamespot: 80/100

"تحمل این بازی بخاطر چیزی که از الی نشان می‌دهند سخت است و اعمال او خارج از کنترل شماست. وی از درون غم زده و آسیب دیده است و خودخواهی او صدمات زیادی به مردم می‌زند. گاهی اوقات درد و آزاری که به دیگران در بازی تحمیل می‌کند چنان بی‌معنی و غیر لزومی است که حس یک فرد بد و بی‌احساس به شما دست می‌دهد. به‌قدری این موارد کثیف و غم‌انگیز هستند که من را از درون به دلایل مختلفی ناراحت کرده اما هرچه بیشتر به آن فکر می‌کنم، به درک بهتری از داستان و شخصیت‌ها می‌رسم. اگز دست من بود تقریبا نمی‌زاشتم هیچ‌کدام از این اتفاقات داستان رقم بخورند و نکته زیبا اما در عین حال آزار دهنده بازی هم همین است."

GAMINGbible: 70/100

"The Last of Us: Part II به عنوان دنباله یک بازی ویدیویی، تمام موارد لازم برای بزرگ‌تر و بهتر بودن نسبت به بازی قبلی را داراست اما به عنوان یک داستانی که ادامه‌دهنده یکی از بهترین روایت‌های تاریخ این صنعت است، روی لبه تیغی ایستاده که منتظر است گذر زمان آن را به یک سمت بکشاند!"

میانگین نمرات بازی در متاکریتیک: 96

بازی The Last of Us: Part II در روز 30 خرداد برای کنسول PS4 منتشر خواهد شد.