Menu

سازنده Ori: حافظه SSD فوق‌العاده سریع PS5 فقط برای بازی‌های انحصاری خوب خواهد بود

توماس مالر، بنیان‌گذار و کارگردان در استودیوی Moon، توضیح داده که شرکت‌های مستقل (Third-Party) چگونه بازی‌های چند پلتفرمی خود را برای کنسول‌های نسل بعد می‌سازند.

همان‌طور که بیشتر شما می‌دانید، کنسول PS5 دارای یک SSD فوق‌العاده سریع است که گفته می‌شود سرعت پردازش داده‌های بازی‌ها را تقریبا 100 برابر بیشتر از PS4 می‌کند.

SSD کنسول PS5 روی کاغذ نسبت به SSD کنسول Xbox Series X قوی‌تر است اما مالر می‌گوید برای سازنده‌های مستقل منطقی نیست که بازی‌های خود را با SSD کنسول PS5 وفق دهند. او فکر می‌کند اکثر سازنده‌های مستقل بازی خود را براساس ضعیف‌ترین حالت موجود و در دسترس می‌سازند. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از WCCFTECH، وی در انجمن ResetEra نوشت:

"اگر بیشتر سازنده‌های مستقل (Third-Party) بازی خودشان را برای ضعیف‌ترین حالت موجود و در دسترس نسازند شوکه می‌شوم. یعنی می‌خواهم بگویم احتمالش صفر است که طراحی مراحل بخاطر سرعت بارگذاری بالای PS5 تغییر کند چون خرج بسیار بالا و کار فشرده‌ای می‌خواهد.

SSD فوق‌العاده سریع PS5 برای بازی‌های استودیوهای داخلی (First-Party) عالی است اما برای سایر سازندگان از نظر اقتصادی منطق ندارد که بازی خودشان را فقط برای یک پلتفرم مشخص تنظیم کنند. روی PC و Xbox باید با آنچه که دارند کار کنیم و 2 پلتفرم در مقابل یک پلتفرم است. سناریویی که در این پست ResetEra مطرح شده بسیار بعید است."

این اولین باری نیست که یک سازنده درباره تفاوت بین این 2 پلتفرم در بازی‌های مستقل صحبت می‌کند. بالتازار اوگر، سازنده Quantum League، در آپریل امسال گفته بود قدرت خام بالاتر کنسول Xbox Series X نسبت به PS5 فقط برای انحصاری‌های خود Xbox خوب خواهد بود و در عناوین چند پلتفرمی تفاوت زیادی نخواهند داشت.