Menu

12 نکته‌ای که باید در خصوص بازی Disintegration بدانید

12 نکته‌ای که باید در خصوص بازی Disintegration بدانید

"ترجمه شده توسط محمد حسین زاده"

با وجود سیل عناوین بزرگ و کوچکی که ماه ژوئن در دسترس بازیبازان قرار خواهد گرفت، نمی‌توان عنوان بزرگ و جدید ساخته شده استودیو V1 Interactive به کارگردانی Marcus Lehto معز متفکر سه‌گانه Halo و Halo: Reach و طراحان سابق بازی‌های Destiny 2,Oddworld, Resistance: Fall of Man, EVE Online, Mirror's Edge را در لیست بازی های مورد علاقه خود قرار نداد. اما مواردی که باید قبل از خرید این عنوان شوتر علمی تخیلی بدانید چیست؟ در این مقاله به تجزیه و ‌تحلیل این موارد می‌پردازیم.

دانلود تریلر با کیفیتSD-دانلود تریلر با کیفیت HD

تماشا به صورت تمام صفحه

تجزیه در زمین در آینده‌ی نزدیک صورت می گیرد. بخش بزرگی از بشریت تصمیم گرفته اند تا از طریق فرایندی به نام ادغام، مغز خود را درون بدن‌های رباتیک قرار دهند. این بسیار خوب است، به ویژه که به مردم کمک کرده است در برابر فروپاشی معنوی و بنیانی جامعه از طریق تغییرات آب و هوایی، جمعیت بیش از حد و… زنده بمانند. آنها به دنبال شکار هر انسانی که هنوز مانده است می‌گردند، و آنها را مجبور به ادغام می کنند و در عین حال افرادی که مخالف دیدگاه های خود هستند نیز از بین می روند.

شخصیت اصلی بازی Romer Shoal می‌باشد، یکی از انسان‌هایی که تحت تاثیر فرایند ادغام قرار گرفته است و با Rayonne و گروه قانون‌شکنش مبارزه می‌کند. هدف نهایی آنها بازگشت به انسان بودن است. در طول داستان بازی، ما در مورد گذشته رومر و آنچه او را به این مرحله سوق داده است، بیشتر می‌آموزیم.

تقابل دو سبک FPS و RTS

با وجود حضور شخص Marcus Lehto سازنده Halo که در راس آن قرار گرفته است ، گیم‌پلی بازی در واقع بسیار شبیه به عنوان Battlezone است. در نقش شخصیت رومر ، شما یک سیستم Gravcycles را کنترل می کنید که قابلیت پرواز در هوا را داشته و می تواند ضمن استفاده از توانایی های مختلف خود بارانی از آتش را بر سر دشمنان فرود آورد. همچنین می توانید دستورهایی را به Outlaws، واحدهای AI که در زمین علیه دشمنان خواهند جنگید صادر کنید. در کنار نیروهای دشمن، شما نیز در طول مبارزات بازی در مقابل دشمنانی با قابلیت مشابه سیستم Gravcycles قرار خوهید گرفت که چالش موجود در بازی را بسیار افزایش خواهد داد.

شاید یکی از نگرانی های بزرگ در مورد بازی Disintegration نحوه کنترل ها بخصوص در مورد پلتفرم کنسول ها باشد. این نکته ای است که بسیاری از عناوین استراتژی پیش از عرضه خود بر روی کامپیوتر و کنسول‌ها نگرانی بازیبازان و طرفداران را به همراه دارد. اما استودیو V1 Interactive در واقع با مبنا قرار دادن سیستم کنترل در کنسول‌ها بازی را توسعه داده است. به گفته ماركوس لته هنگام صحبت با VG247، این به معنای ساده تر كردن چیزها "به اصل موارد اساسی" است. هیچ انتخاب گروهی برای واحدها وجود ندارد. شما یک پالس فرمان را شلیک می کنید که واحدها را به آن مکان راهنمایی می کند و از D-Pad برای انجام قابلیت های متفاوت برای واحد خود استفاده می کنید. همانطور که Lehto اظهار داشت ، "شما همیشه احساس می کنید که یا با اسلحه های خود در جریان مبارزه هستید و یا واحد شما با فرمان های استراتژیک شما درون صحنه نبرد حضور دارند. این یک رابطه همزیستی واقعاً جالب بین شما و واحدهای شماست. "

مأموریت ها و اهداف مختلف

تنظیمات بازی Disintegration مکان‌های مختلف و متنوعی را ایجاد می کند، از مزارع با انبارهای فرسوده تا شهرهای پراکنده. چندین بیوم مختلف برای اکتشاف کلی وجود دارد که تنوع بازی و محیط را بیشتر می کند. برخلاف تصور اولیه، اهداف مختلفی برای تکمیل در طول ماموریت‌ها وجود دارد و شما فقط از طریق شکست و قتل عام دشمنان خود به مرحله بعدی راه پیدا نمی کنید.

قابلیت Pinging

از این قابلیت برای هدایت واحدهای اطراف، چیدن وسایل و موارد دیگر استفاده می شود. با این حال، یک نکته‌ی جالب در مورد قابلیت Pinging، پینگ کردن آیتم ها و وسایل در جریان بازی و جستجو و تجسس برای دست یابی به آن است. این مورد محتوای بیشتری را در مناطقی که شما در حال کاوش هستید، وضعیت فعلی آنها و … فراهم می کند. با وجود کوچک بودن نکته بیان شده، اما این نکته به شما کمک می کند به آرامی و در گذر بازی با تنظیمات آن بیشتر آشنا شوید.

سیستم Gravcycles

با وجود اینکه سه چرخه مختلف وجود دارد – سنگین ، متوسط ​​و سبک – کمپین بازی به شما انتخابی در این زمینه نمی‌دهد. در عوض، به شما در هر ماموریت یک چرخه از پیش تعیین شده داده می شود. این جریان از پیش تعیین شده ممکن است محدود کننده به نظر برسد اما مسیرهای دیگری نیز برای ارتقا وجود دارد. هرچند می توان Gravcycles های خود را به صورت چند نفره تنظیم کرد که در این حالت هر کدام از آن‌ها مزایای خاص خود را دارند. حتی می توانید از برخی سلاح‌های بسیارمفید و کاربردی مانند نارنجک های چسبنده که می توانند از راه دور منفجر شوند، استفاده کنید. برای رسیدن به حداکثر کارایی از این مواد منفجره، دشمنان را در راه‌‌روهایی باریک گیر انداخته و پس از اینکه به اندازه کافی به شما نزدیک شدند نارنجک‌ها را( که از قبل در آن راهرو قرار دادید) منفجر کرده و دشمنان را آتش بزنید.

انواع Unit های بازی

تیم شما در بخش کمپین بازی، با نام Outlaws، از واحد های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام کلاس خاص خود را دارند. The Mech برای پرتاب خمپاره های با صدمات بالا مفید است و به عنوان پیش فرض "سنگین" در میدان عمل می کند. The Sniper در خفا دشمن را از فاصله دور از پای در می آورد اما می تواند زمینه ای را ایجاد کند که واحدهای دشمن را کند می کند. عملکرد Warriors بیشتر شبیه سربازان پیاده نظام شما می‌باشد که از نارنجک های حیرت انگیز استفاده می کنند. و این ها تنها کلاس های موجود در بازی نیست. یک بار دیگر، به نظر می رسد که شخصی سازی کامل تیم به طور صحیح در بخش چند نفره بازی قرار دارد و به شما امکان می دهد انواع مختلفی از همان واحد را مستقر کنید و در تاکتیک های مختلف تخصص پیدا کنید.

نجات و ارتقای منابع

در حالی که تیم توسعه به عمق درخت مهارت ها و ارتقاها برای بخش کمپین بازی نپرداخته اند، این احتمال وجود دارد که منابع نجات در طول ماموریت های بازی وجود داشته باشد. شما به واحدها فرمان می دهید تا این منابع را جمع آوری کرده و سپس می‌توانید از آنها برای ارتقای رومر و تیم خود استفاده کنید.

مدت زمان گیم‌پلی بخش کمپین بازی

با در نظر گرفتن اهداف فراوان و متغیر در ماموریت‌ها، وجود بیوم‌های بیشمار برای کشف، لورها و همچنین منابعی که باید برای ارتقا واحدهای خود پیدا کنید، مدت‌زمان گیم‌پلی بازی Disintegration حدود 12 تا 15 ساعت است. البته هنوز نمی‌توان با اطمینان در مورد این قضیه و همچنین درجه‌ی سختی‌های بازی سخن گفت اما صرف نظر از آن بازیبازان می‌توانند پس از اتمام بخش داستانی بازی از تجربه بخش چنده نفره تا مدت‌ها سرگرم شوند و لذت ببرند.

حالت‌های بخش چند نفره بازی

3 حالت مختلف در بخش چنده نفره بازی وجود خواهد داشت که در آن بازیبازان به صورت 5 در مقابل 5 در 6 نقشه موجود به رقابت خواهند پرداخت. این سه حالت عبارتند از Retrieval، Team Deathmatch و Zone Control. حالت Retrieval حول محور Capture the Flag می‌چرخد در حالیکه Team Deathmatch درباره از بین بردن تیم دشمن است و همچنین حالت Zone Control وجود دارد که می توانید مناطقی را روی نقشه اشغال کنید و آنها را در مقابل دشمنان نگه دارید. پشتیبانی پس از انتشار بازی برای بخش چند نفره تأیید شده است، که به احتمال زیاد به معنی نقشه ها و حالت های جدید خواهد بود. با این حال، شما باید منتظر آیتم ها و لوازم سفارشی شده برای اعضای تیم خود در قالب رویدادهایی از طرف تیم سازنده باشید.

Crews

بر خلاف کمپین تک نفره، 9 تیم مختلف برای انتخاب در بخش چند نفره وجود دارد. از آنها به عنوان Crews یاد می شود و هرکدام هویت و شخصی سازی بی نظیر خود را دارند (از جمله بنرها ، نشان ها ، احساسات و موارد دیگر). می‌توان گفت که توانایی‌ها و آیتم‌ها هر Crews نسبت به Crews دیگر تقریبا یکسان است، اما این ظاهر متمایزکننده آن‌هاست که شما را به سمت خود جلب می کند. آیا می خواهید به دنبال دلقک های قاتل در بخش The Sideshow باشید یا نگهبان پادشاه قرون وسطایی را انتخاب می‌کنید؟ انتخاب باشماست.

پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای

در گیم‌پلی بازی Disintegration پرداخت درون برنامه ای وجود خواهد داشت ولی صرفاً برای تغییر ظاهر و شخصی سازی کاراکتر خود می‌توانید از آن استفاده کنید. در بازی Loot Box وجود نداشته و شما همچنان می‌توانید با پیشرفت و تجسس در بازی منابع و آیتم های متنوعی دریافت کنید.