Menu

اطلاعات جدید از سیستم خنک کننده PS5 به همراه تصاویر

برای با خبر شدن از تازه‌ترین اطلاعات در مورد سیستم خنک کننده PS5، با پردیس‌گیم همراه باشید.

با توجه به عقب افتادن برنامه رونمایی از PS5 بازی‌بازان و مشتاقان بازی به دنبال هر اطلاعاتی هستند تا با آن عطش خود را فرو بنشانند.

با وجود آنکه عده‌ای از خریداران از پر سروصدا بودن سیستم خنک کننده نسخه‌های اولیه PS4 و PS4 Pro گلایه داشتند، اما با توجه به اطلاعات به دست آمده، سونی برای سیستم خنک کننده کنسول جدید خود یعنی PS5 حساب ویژه‌ای باز کرده است و این از طرح‌های‌ منحصر به فرد به دست آمده مشخص است.

با وجود اینکه تا الآن هیچ تصویری از نسخه خانگی PS5 به بیرون درز نکرده، اما ما از سال گذشته اطلاعات زیادی از نسخه توسعه‌دهندگان به دست آورده‌ایم و طراحی‌ها منحصر به فرد به نظر می‌رسند.

طراحی V شکل و محفظه‌های خنک‌کنندگی زیاد، این تصور را به ذهن متبادر می‌کند که سونی تمام تلاش خود را کرده تا فرکانس متغیر پردازنده گرافیکی باعث برافروخته (Overheat) شدن تراشه نشود.

تصاویر جدید قرار گرفته در پایگاه داده WIPO (سازمان جهانی مالکیت فکری) با وجود اینکه خیلی وارد جزئیات و اطلاعات فنی نمی‌شود، اما ما را کمابیش با نحوه کارکرد این سیستم فوق‌ پیشرفته آشنا می‌کند.

ps5 dev kit

اینطور که از تصاویر مشخص است، ما شش عدد پروانه داریم، که به صورت برابر در 2 بال (V شکل) توزیع شده‌اند. 3 عدد از آن‌ها به منبع تغذیه اختصاص یافته‌اند و 3 پروانه دیگر به پردازنده تجمیع شده (APU ترکیب CPU و GPU) اختصاص یافته‌اند.

PS5

همچنین با توجه به تصاویر محفظه بخار (Vapor Chamber) نیز مشخص است. که با استفاده از سیستم پیشرفته خنک‌کنندگی مایع APU دستگاه را خنک نگه می‌دارد.

PS5

البته شایان ذکر است که این طرح‌ها متعلق به نسخه توسعه‌دهندگان PS5 است. تا بدین لحظه هیچ اطلاعاتی از ظاهر نسخه خانگی PS5 در دسترس نیست، جز این اظهار نظر که ضخامت دستگاه 2 برابر PS4 Pro است و دستگاه از طراحی سنتی کنسول‌ها (مدل اولیه PS2 و PS3 که به نسبت قطور بودند) پیروی می‌کند.

نظر شما عزیزان در این‌باره چيست؟ آیا نسخه خانگی هم از سیستم مشابه استفاده می‌کند؟ با توجه به تفاسیر بالا، شکل ظاهری دستگاه را چگونه تصور می‌کنید؟