Menu

شایعه: ثبت اختراع سونی برای “Game Cartridge” کنسول PS5

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از وبسایت خبری respawnfirst، شرکت Sony Interactive Entertainment مشغول کار بر روی عنوان تجاری یک کارتریج جدید و منحصر به فرد است. حق ثبت اختراعی که در تاریخ 2 ژوئن در دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده منتشر شد احتمالاً می تواند برای کارتریج PS5 باشد.

مدتهاست شایعه شده که کنسول PS5 از کارتریج ها استفاده می کند، اما از آنجا که درایو بلوری قرار نیست در کنسول جدید سونی حذف شود، هیچ کس نمی داند که کارتریج چه کاربردی ممکن است در این کنسول داشته باشد. در این بین برخی گمان می برند که از کارتریج ها به عنوان واسطه ذخیره سازی استفاده می شود. حق ثبت اختراعی مشابه در سال 2019 ثبت شد و در همان زمان سونی تأیید كرد كه كارتریج صرفاً یك وسیله ذخیره سازی است و هیچ ارتباطی با PS5 ندارد. با این حال، آن کارتریج خاص بسیار متفاوت از کارتیج فعلی به نظر رسیده و در واقع به عنوان یک وسیله ذخیره سازی برای انواع مختلف محتوای دیجیتالی طراحی شده بود.

اما جالب ترین بخش این حق ثبت اختراع این است که به کارتریج عنوان “Game Cartridge” گفته می شود نه یک وسیله ذخیره سازی. آیا این بدان معنی است که بازی ها می توانند از طریق کارتریج اجرا شوند؟ اما باید این نکته را به خاطر داشت که فقط به دلیل اینکه از آن به عنوان “Game Cartridge” یاد می شود به این معنی نیست که این ثبت اختراعی برای PS5 باشد. سونی اسباب بازی های عجیب و غریب زیادی در ژاپن دارد که از وسایلی مانند این استفاده می کنند اما این حق ثبت اختراع بر خلاف حق ثبت ۲۰۱۹، ثبت نشده است.

این محل اتصال و play دستگاه (عکس پایین) مطمئناً ارتباطی با بازی های ویدیویی دارد اما آیا می توانیم آن را به PS5 زبط دهیم؟ فقط زمان خواهد گفت که آیا این یک “game cartridge” برای PS5 است یا اینکه ماجرای دیگری در جریان است. هرچه هست ، قطعاً جالب است. از آنجا که اطلاعات کمی در مورد کنسول نسل بعدی سونی داریم ، همیشه مطرح کردن چنین بحث ها و گمانه زنی هایی سرگرم کننده و لذت‌بخش است. همچنین امیدواریم سونی بزودی و بالاخره جزئیات رسمی را منتشر کند.

اما تاکنون درخصوص این کنسول چه می‌دانیم؟

تاکنون فقط چند مورد قطعی در خصوص کنسول نسل بعد سونی وجود دارد. PS5 با درایو 4K Blu-ray همانطور که خود مارک سرنی تأیید کرده است همراه است. این کنسول به لطف تراشه قدرتمند AMD Ryzen و یک GPU از خط Radeon Navi می تواند فیلم های 8K را اجرا کند. برجسته ترین ویژگی تایید شده‌ی این کنسول SSD فوق العاده سریع آن است که گفته می شود به منزله پایانی است بر صفحه های لودینگ در بازی های ویدیویی. Play Station VR نیز برای کنسول PS5 آماده خواهد شد زیرا سونی قصد دارد به پشتیبانی از هدست پلی استیشن VR خود در نسل بعد ادامه دهد. چندی پیش کنترلر Dualsense نیز رونمایی شد. این کنترلر به دلیل انتخاب طراحی خود، در حال بررسی متمایز است. Dualsense دکمه ایجاد برای سازندگان دارد تا به آنها در تولید محتوای با کیفیت و سهولت در انجام آن کمک کند.