Menu

Epic Games بخش‌هایی از Unreal Engine 5 را برای سازگاری با PS5 بازنویسی کرده است

SSD درون کنسول PS5 تحولی در بازی‌سازی ایجاد خواهد کرد و سازنده موتور Unreal 5 این را از روی تجربه خود با این کنسول فهمیده است.

مشخص است که سازنده موتور بازی‌سازی Unreal 5 علاقه زیادی به PlayStation 5 دارد. این سازنده، کنسول PS5 را برای نمایش اولین دموی ساخته شده توسط Unreal 5 انتخاب کرده بود. پردازنده و کارت گرافیک این کنسول جهش بزرگی در Performance ایجاد می‌کند و Epic به‌شدت تحت تاثیر فناوری اختصاصی SSD سونی قرار گرفته است.

به گزارش پردیس‌گیم، نیک پنواردن، معاون بخش مهندسی شرکت Epic Games در مصاحبه‌ای با VG247 گفت: "PlayStation 5 در عملکرد محاسباتی و گرافیک جهش بسیار بزرگی ایجاد خواهد کرد اما معماری ذخیره‌سازی آن واقعا خاص است."

SSD در کنسول PS5 فقط برای بارگزاری سریع‌تر نیست. چنین عملکردی در PS5 به سازندگان توان استریم مقدار زیادی محتویات را می‌دهد که پایه و اساس طراحی مراحل و به نمایش گذاشتن محتویات را تغییر خواهد داد:

"امکان استریم محتویات در این سرعت بسیار بالا باعث می‌شود سازندگان محیط‌های متراکم‌تر و پرجزئیات‌تری بسازند و تفکرات ما درباره استریم محتویات را تغییر خواهد داد. تاثیر آن به حدی است که ما با در نظر گرفتن PlayStation 5 زیرسیستم‌های ورودی و خروجی Unreal Engine 5 را بازنویسی کردیم."

هردو کنسول Xbox Series X و PlayStation 5 دارای NVMe SSD هستند اما Sony سرعت انتقال داده‌ها را با فناوری اختصاصی خود به حدی افزایش داده که حتی فراتر از توان محصولات درجه یک و گران‌قیمت امروزی و صد البته Xbox Series X است.