Menu

مصاحبه با یوکو تارو خالق مجموعه‌ی NieR: خودم هم دلیل انتخاب لوگوی بازی را نمی‌دانم!

بازی NieR Automata یکی از زیباترین عناوین سال ۲۰۱۷ بود که باعث شد نام یوکو تارو(Yoko taro) بر سر زبان‌ها بیفتد. تارو، خالق سری NieR و تهیه کننده‌ی این مجموعه یوسوکه سایتو(Yosuke Saito) اخیراً در مصاحبه‌ای که با Dengeki داشتند، اندکی درمورد "نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی" NieR Replicant صحبت‌هایی انجام دادند که می‌توانید شرح کامل آن را در پردیس‌گیم بخوانید:

-با توجه به اینکه نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی NieR Replicant با نام ‘ver.1.22474487139…’ شناخته خواهد شد، باعث شده که هواداران فکر کنند این ارتقا بسیار گسترده خواهد بود. آیا معنی خاصی پشت این اعداد نهفته است؟

یوکو تارو: این اعداد را از این ور و آن ور جمع کردیم اما الان دقیقاً یادم نیست چه اتفاقی افتاد.

-چه شد که به فکر برگزاری مراسم ۱۰ سالگی بازی افتادید؟

یوکو تارو: اول گفتیم "خب برای مراسم ده سالگی بازی باید کاری انجام دهیم"، تمام این برنامه‌ها برایمان بسیار هیجان انگیز بود.

-لوگوی اصلی بازی نشان‌دهنده‌ی Grimoire Weiss و رشته‌هایی زنجیر مانند است، آیا می‌توانید در این خصوص توضیحاتی ارائه دهید؟

یوکو تارو: این زنجیر بازتاب دهنده‌ی نفرینی است که من را به NieR Replicant چسبانده است و حتی بعد از ۱۰ سال هنوز هم رهایم نمی‌کند. دروغ گفتم. طراح لوگو این‌ها را سر هم آورد و ما هم گفتیم چه جالب، همین خوب است.

-چه شد که تصمیم گرفتید Toylogic بر روی بازسازی بازی کار کند؟

یوسوکه سایتو: آنها قبل‌تر نیز در توسعه‌ی Dragon Quest X و Dragon Quest XI به ما کمک کرده بودند و تعدادی از کارمنددانشان نیز بر روی NieR Gestalt/Replicant کار کرده بودند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم که از آنها کمک بگیریم و البته یک دلیل دیگر هم هست که فعلا محرمانه است.

-یوکو-سان، رابطه‌ی شما با Toylogic چگونه است؟ آیا همان‌گونه که در Platinum Games و NieR Automata نقش مهمی داشتید در Toylogic نیز مقام خاصی دارید؟

یوکو تارو: من در Toylogic پست خاصی ندارم و شاید یک بار در ماه با آنها به صحبت بنشینم.

-نظرتان درمورد کارگردان بازی چیست؟ آیا می توانید با چنین مرد خوش تیپی همکاری بکنید؟!(نکته: یوکو تارو از مردان خوشتیپ متنفر است!)

یوکو تارو: به هیچ وجه… غیرممکن است.

-یوسوکه-سان، تا حالا درخواستی از یوکو تارو داشتید؟ به گونه‌ای که بگویید مشغول به فعالیت مشخصی از جانب شما شوند؟

یوسوکه سایتو: تا جایی که ممکن باشد چیزی از آنها درخواست نمی کنم. شاید در نهایت بگویم که کار خود را خوب ادامه دهید.

-صادقانه بگویم، حتی بعد از اینکه در مورد نسخه ارتقا یافته توضیح دادید هنوز هم این قسمت را نفهمیده‌ام. عناصر مختلفی هستند که در ریمسترها و ریمیک‌ها شاهد هستیم، اما این نسخه از بازی چه تفاوتی با نسخه پلی استیشن ۳ خواهد داشت؟

یوسوکه سایتو: فعلا رازهای زیادی در این خصوص وجود دارد و من نمی‌توانم چیزی در موردشان بگویم، ولی لطفاً منتظر اطلاعات بیشتر باشید. به نظر من حتی با اینکه شاید داستان دقیقاً همان داستان قبلی باشد شما تجربه کاملا متفاوتی با نسخه‌ی سابق خواهید داشت.

یوکو تارو: من هم درک می کنم که منظور از نسخه‌ی ارتقا یافته را نفهمیده باشید. خودم نیز دقیقا نفهمیدم. از این به بعد دوست دارم که به جای این لفظ(ارتقا یافته) از عبارت "بازطراحیِ غیرقانونی" استفاده کنم… بازطراحی غیرقانونی… عالیست.

-آیا داستان ver.1.22474487139 در دنیای متفاوتی نسبت به نسخه‌ی سابق در جریان است یا شاهد همان دنیای قدیمی هستیم؟

یوکو تارو: واقعا نمی‌دانم.

-بازی به دلیل پایان‌های مختلف‌اش مشهور شده است، آیا می‌توانیم انتظار پایان جدیدی داشته باشیم؟

یوکو تارو: شما آزاد هستید هر انتظاری که دوست دارید داشته باشید. ما هم آزاد هستیم که هرجور بخواهیم به انتظارات شما خیانت کنیم. همه چیز آزاد است… زنده باد آزادی…

نسخه‌ی بازسازی شده‌ی NieR Replicant هم‌اکنون در دست توسعه می‌باشد و برای رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 4 و اکس باکس وان منتشر خواهد شد.