Menu

اجرای بازی به صورت 60 فریم بر ثانیه حداقل انتظاری است که باید از نسل بعد داشته باشیم

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gamingbolt، نسل جدید کنسول‌ها همیشه و به طور معمول بازی های بهتری را به نمایش می گذارند، و خب این حداقل انتظاراتی است که از کنسول‌های نسل بعد یعنی PS5 و Xbox Series X داریم. در حال حاضر ما در نقطه‌ای قرار داریم که بسیاری احساس می کنند شاید زمان آن رسیده باشد که توسعه دهندگان صنعت بازی ویدیویی به جای محوریت قرار دارن کیفیت بصری و جزییات گرافیکی عناوین خود برای نسل بعد، بهتر شدن عملکرد بازی را با حفظ جزییات بصری مورد توجه خود قرار دهند، به خصوص اینکه در نسل حاضر کمتر شاهد این قضیه برای عناوین AAA و سایر بازی‌های منتشر شده برای کنسول‌های PS4 و Xbox One بوده‌ایم. در واقع، مایکروسافت با صراحت در مورد چگونگی اولویت بندی عملکرد Xbox Series X صحبت کرده است، و اینکه 60 FPS خروجی استاندارد هدفمند برای بازی های نسل بعدی خواهد بود و سونی نیز از حداقل استانداردهای خود برای نسل بعد سخن گفته، اما آیا این چیزی است که واقعاً اتفاق می افتد، یا این صرفا یک رویای غیر قابل دسترس و خام است؟

در مصاحبه اخیر ما با Ljubomir Peklar از استودیو بازیسازی Ebb Softwers- توسعه دهنده عنوان ترسناک و اول شخص Scorn – در مورد مزایایی که سخت افزار قدرتمندتر کنسول های نسل بعدی می تواند ارائه دهد،میزان تفاوت با نسل قبل در این زمینه و همچنین آنچه از مفهوم فریم‌ریت برای نسل بعدی مورد نظر است صحبت کردیم.

پكلار به GamingBolt گفت: "اگر توسعه دهندگان تصمیم بگیرند كه بازی ها را فقط برای سخت افزار نسل جدید بسازند، در مقایسه با ساخت همان بازی‌ها در حالت بین نسلی مزایای خاص و وسعت عمل بالاتری دارند." او همچنین بیان کرد: "این وسعت عمل می تواند بسیار فراتر از تصور فعلی پیش برود، اما نه به طور نامحدود ، قبل از شروع با ضعیف‌ترین سخت‌افزار و سپس محدود کردن کارهایی که می‌توان با قوی‌ترین سخت‌افزار انجام داد."

با توجه به صحبت‌های Peklar اگرچه بازی های نسل بعدی که با سرعت 60 فریم در ثانیه اجرا می شوند کاملا ایده‌ال هستند اما بعید نیست که در دراز مدت این فرض تبدیل به یک استاندارد در صنعت بازیسازی شود.

او همچنین بیان کرد: "اگرچه عناوین نسل بعد پر زرق و برق و درخشان به نظر خواهند رسید اما این نتیجه بدون محدود کردن فریم‌ریت بازی‌ها و کاهش آن به دست نخواهد آمد. این کاملا به آنچه شما ترجیح می‌دهید بستگی دارد. اگر عناوین بین نسلی به صورت 60 FPS برای نسل بعد حاضر شوند من آن را مطلوب می‌دانم. اگر توسعه دهندگان به جزییات گرافیکی و بصری بازی پایبندی بیشتری داشته باشند و عناوین آن‌ها روی 30 FPS اجرا شوند آنگاه اگر روی پلتفرم جدید ساخته شده باشند نتیجه نهایی بهتر و پایدارتر است. در هر حال شما می‌خواهید یک بازی 60 FPS برای نسل بعد بسازید اما به نظر می‌رسد این حداقل گزینه موجود باشد."