Menu

شایعه: جزییات بازی بسیار جاه‌طلبانه Japan Studio قبل از مراسم PS5 مشخص شد

برای باخبر شدن از تازه‌ترین و داغ‌ترین اطلاعات از عنوانی مرموز با پردیس‌گیم همراه باشید.

در دسامبر سال ۲۰۱۷ بود که در مراسم سالانه مصاحبه با سازندگان ژاپنی توسط 4GAMER'S کارگردان خلاقیت (CREATIVE DIRECTOR) استودیو JAPAN STUDIO آقای سوتومو کونو (TSUTOMU KOUNO) که وظیفه‌ی طراحی بازی های ICO و LEGEND OF DRAGOON و همچنین کارگردانی عنوان تحسین شده LOCO ROCO و دنباله آن را برعهده داشته است، این را گفت: که به زودی و در سال ۲۰۱۸ او از عنوان جدیدش رونمایی می‌کند، و به سکوت ۱۰ ساله خود یعنی پس از عرضه بازی LocoRoco 2 در سال ۲۰۰۸ پایان خواهد داد. که البته این اتفاق آن سال نیفتاد چون تنها عنوان Astro-Bot: Rescue Mission از Team Asobi، عنوان Deráciné از From Software و در آخر عنوان Everybody's Golf VR از CLAP HAND'S در آن سال رونمایی شدند.

خب شاید بپرسید که این موضوع چه ارتباطی به مراسم PS5 که در پیش است دارد ؟ برای جواب به این سوال باید برگردیم به بهار سال ۲۰۱۴.

چند هفته قبل از مراسم E3 2014، کاربری با اسم Ruin4r در انجمن بزرگ و مطرح Reddit، لیست بلند‌بالا و کاملی از بازی‌هایی که قرار است به صورت انحصاری برای PS4 عرضه شوند را افشا کرد،عناوینی که در این لیست بودند: The Last Guardian، دنباله The Last of Us، بازی God of War جدید، بازی Crash Bandicoot، "یک بازی فضایی بی‌نام!" و بازی Dead Don't Ride از Sony Bend Studio که نقش مهمی در نتیجه گیری ما در اعتماد و اعتبار سنجی این شایعه دارد، چون یک بار دیگر نیز در سال ۲۰۱۶ کاربری با نام Shinobi602 در توییتی مرموز به در دست ساخت بودن بازی Dead Don't Ride از Sony Bend Studio اشاره کرد. که بعدها مشخص شد نام اصلی آن بازی Day's Gone بوده است.

یک بار دیگر در ۱۸ آپریل ۲۰۱۶ کاربر Ruin4r به Reddit بازگشت و تاکید کرد که بازی‌های افشا شده توسط او هنوز هم در دست توسعه هستند، و خاطرنشان کرد که این بازی‌ها در مراحل اولیه توسعه قرار دارند و منظور او نه فقط God of War و The Last of Us بوده است؛ بلکه بر " بازی فضایی بی‌نام" نیز دلالت می‌کرد. قبل از اینکه بحث رو ادامه بدیم بد نیست در راستای مشخص کردن درصد اعتماد این منبع این را نیز خاطرنشان کنیم که این شخص تنها فردی بوده است که قبل از معرفی رسمی بازی Shadow of the colossos Remake از رونمایی آن در E3 2017 خبر داده بود.

YOSHIDA

و اما از جنبه اخبار رسمی، آقای شوهی یوشیدا رییس و مدیر وقت استودیوهای جهانی سونی در آن دوره، در جریان مصاحبه با Greg Miller و Colin Moriarty در رویداد E3 2015 گفت: "Japan Studio در حال کار کردن بر روی عنوان بسیار بزرگیست که من به شدت برای آن هیجان ‌زده‌ام." همچنین اضافه کرد این پروژه زیر نظر Allen Becker (از سران سابق استودیو Sony Santa Monica، که در بین سال‌های ۲۰۱۱ تا فوریه ۲۰۲۰ هدایت Japan Studio را برعهده داشت) نیز هست و از جمله پروژه‌های کلیدی او برای تغییر شرایط استودیو است. برای آن دسته از عزیزانی که تصور می‌کنند این بازی مورد بحث همان Gravity Rush 2 نیست، باید اشاره کنم که این عنوان که تحت هدایت آقای تویاما (Toyama) بود در ادامه مصاحبه توسط شوهی یوشیدا به آن اشاره شد.

در پایان آن سال و در جریان یکی دیگر از مصاحبه‌های 4Gamer's با بازی سازان ژاپنی، آقای تریوکی توریاما ( Teruyuki Toriyama) تهیه کننده Japan Studio اشاره کرد که در سال ۲۰۱۶ او در جریان ساخت یک بازی "به شدت جاه‌طلبانه" است، و خاطرنشان کرد که احتمالا در طول سال‌های آینده نیز در دست ساخت باقی بماند.

سپس در جریان پخش زنده به مناسبت ۳۰ سالگی فامیتسو (Famitsu) آقای یاسوهیرو کیتاو (Yasuhiro Kitao) مسئول سابق بازاریابی و تبلیغات در Japan Studio به صورت ویژه خبری را در اختیار سردبیر رسانه بزرگ و معتبر فامیتسو آقای هایاشی (Hayashi) قرار داد و کتابچه‌ای را به او داد که محتویات درون آن نامشخص باقی مانده است. اما هر چه که بود آقای هایاشی را از خود بی خود کرده بود به گونه‌ای که به کاربران خود گفت که حتی اگر برای شنیدن اخبار بیشتر سال‌های زیادی را صبر کنیم، مطمئنا ارزش انتظار ما را خواهد داشت. در ادامه آن سال باری دیگر آقای تریوکی توریاما تاکید کرد که " شرایط ساخت بازی جاه‌طلبانه رو به جلو است."

در دسامبر ۲۰۱۷ ما در 4Gamer متوجه وجود یک نشان تجاری جدید (Trademark) توسط سونی شدیم. به نام: "Ray Space" می‌توان گفت که «بازی فضایی بی‌نام» ما حال صاحب عنوان شده. در همان ماه، ما مصاحبه‌ای با کارگردان خلاقیت (Creative Director) بازی آقای (TSUSOMU KOUNO) انجام دادیم، که نوید رونمایی بازی در ۲۰۱۸ را داده بود، همچنین آقای توریاما تهیه کننده استودیو نیز خبر معرفی در پیش‌رو "بازی جاه‌طلبانه" را تایید کرده بود. اما با گذشت زمان و همچنین تایید رسمی خود سونی که آن‌ها معرفی بازی انحصاری بزرگی را در E3 2018 ندارند و با توجه به مشخص شدن اینکه PSX آن سال هم چیز درخوری برای نمایش ندارد؛ کاملاً نمایان شده بود که تغییر برنامه‌ای در جریان است. و قرار نیست شاهد معرفی جدیدی باشیم.

در ادامه باز هم دسامبر و باز هم مصاحبه 4Gamer با اعضای جدید Japan Studio، در کمال تعجب باز هم آقای توریاما اشاره کرد که: " در حال آماده شدن برای معرفی و رونمایی از بازی جاه‌طلبانه خود هستیم" اما دوباره و برای دومین سال پیاپی این اتفاق نیفتاد! در این بازه ۲ساله (۲۰۱۸-۲۰۱۹)چه اتفاقی بر سر این پروژه آمده؟ خب بگذارید تکلیف یک چیز را مشخص کنیم، بازی به طور حتم کنسل نشده، چون در این صورت ما حتماً بازتاب این خبر مهم را می‌شنیدیم، همانطور که متوجه کنسل شدن بازی استودیو Santa Monica به نام Darkside/Internal 7 شدیم.

این چیزی است که به نظر ما اتفاق افتاده: همانطور که VGC چند هفته پیش تایید کرد که دنباله بازی Horizon Zero Down که هم‌اکنون در استودیو Guerilla Games در دست ساخت است در ابتدا به عنوان بازی PS4 آغاز به کار کرده و بعد به نسل بعد منتقل شده، این تصور را می‌توان برای تمام پروژه‌هایی که اواخر ۲۰۱۷ و اوایل ۲۰۱۸ کلید خورده‌اند متصور شد، همانگونه که سونی نیز در آن بازه زمانی بازی AAA جدیدی را رونمایی نکرد. با معرفی بازی Ghost of Tsushima در پاییز ۲۰۱۷ و برنامه‌ریزی آن برای بهار ۲۰۲۰، می‌توان این تصور را کرد که دنباله Horizon برای اواخر ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده بود و با توجه به منتقل شدن این پروژه به نسل بعد می‌شود این انتظار را داشت که این اتفاق برای دیگر پروژه‌ها نیز یعنی "Ray Space" نیز افتاده باشد.

SILENT HILL

و این نتیجه‌گیری‌ها بالاخره ما را به زمان حال یعنی ۲۰۲۰ می‌رساند، فکر می‌کنم که همه شما عزیزان در جریان شایعات soft-reboot شدن بازی Silent Hill توسط آقای کیچیرو تویاما (Keiichiro Toyama) سازنده سایلنت هیل و کارگردان عناوین (Siren و سری Gravity Rush) باشید. یکی از منابع اصلی پشت این شایعات کاربر ResetEra به نام KatharsisT می‌باشد که اعتبار آن توسط مدیران انجمن تایید شده است. خب طبق اظهارات جدید این شخص مشخص شده که در کنار سایلنت هیل Japan Studio عنوان معرفی نشده سری دیگری نیز در دست ساخت دارد، که احتمالا قرار است در مراسم PS5 رونمایی شود.

TESTOMU KOUNO

با استناد به اینکه ما قرار است در مراسم شاهد معرفی Horizon Zero Down 2 باشیم، من اینطور فکر می‌کنم که بازی دومی که Japan Studio قرار است معرفی کند، با توجه به تمام شواهد و قرائن، بازی آقای Tsutomu Kouno یعنی: "Ray Space" است.

خب دوستان خیلی ممنون که با خواندن این مقاله جذاب و طولانی در کنار ما بودید. در پایان لطفاً نظرات و پیشنهادات خودتون رو در بخش نظرات اعلام کنید، پیش‌بینی شما از مراسم PS5 چیه؟ آیا برای بازی جدید Japan Studio هیجان‌زده هستید؟

جهت خرید گیفت کارت پلی استیشن برای بازی های PSN میتوانید از این سایت اقدام به خرید نمایید.