Menu

اظهار نظر جدید توسط رئیس PLATINUM GAMES در مورد PS5 و XBOX SERIES X

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از GameSpot، رئیس PLATINUM GAMES در مورد اظهارات قبلی خود توضیحات بیشتری داد. در سال 2019 بود که آقای اینابا گفته بود، کنسول‌های PS5 و XBOX SERIES X تفاوت بزرگی در مقايسه با نسل قبل ندارند.

اظهارنظر آقای اینابا باعث بوجود آمدن موج بحث و گفت‌وگو در میان مصرف کننده‌ها و فعالان صنعت شد. به‌خصوص این‌که این اظهار نظرها پس از تعريف و تمجیدهای دیگر سازندگان انجام گرفته بود. با این وجود آقای اینابا هنوز از موضع خود عقب‌نشینی نکرده‌ است. اینابا در راستای شفاف‌سازی در خصوص اظهارنظر قبلی خود، این نکته را خاطرنشان کرد که صحبت‌های او باعث ایجاد واکنش نسبتاً شدیدی شده بود؛ و این تصور را ایجاد می‌کرد که او آدم مغروری است. او در ادامه این نکته را نیز اضافه کرد که بدون شک کنسول‌های PS5 و XBOX SERIES X این اجازه را به سازندگان می‌دهد که کارهای بیشتری را انجام دهند؛ و در زمینه گرافیک و تکنولوژی پیشرفت‌هایی را شاهد باشیم. اما جهش صورت گرفته در نسل جدید به نسبت نسل‌های پیشین آنچنان شگفت‌انگیز نیست.

XBOX SERIES X

"اگر شما به گذشته نگاه کنید به نسل مابین SUPER NINTENDO و PLAYSTATION، چگونگی گذر از گرافیک و دنیاهای پیکسلی به چندضلعی‌های ۳ بعدی(3D POLYGON)، هیچ‌کس چنین‌ چیزی را حتی برای سال‌های جلوتر پیش‌بینی نمی‌کرد. ‌اینابا گفت: وقتی آن آثار عرضه می‌شدند، مردم از خود بی خود شده بودند؛ آن‌ها برای آن آماده نبودند، آن‌ها انتظار آن را نمی‌کشیدند. این یک چیز کاملاً جدید بود."

اما نسل پیش‌رو در مقام مقایسه احساس خلأ و کمبود چیز جدید را تداعی می‌کند. من احساس می‌کنم که مراسم‌هایی که برای نسل جدید دیده‌ایم؛ با وجود این که خوب و قابل قبول بوده‌اند و من از این که قدرت و تکنولوژی بهتری برای بازی‌سازی در اختیار داریم خوشحالم، اما این آینده قابل تصوری بود. اینابا اضافه کرد: این آن شگفت‌زدگی یا کیفیت غیر قابل تصوری نبود که من در نسل‌های گذشته تجربه کردم، حال من نمایش‌ها را می‌بینیم و می‌گویم: "اوه، این خوبه!" و لحظه‌ای بعد به این فکر می‌کنم که خب برای امشب چه فیلمی از نتفلیکس تماشا کنم؟

اینابا این را نیز اضافه کرد که این صرفاً نظر شخصی خود اوست و از دیدگاه صنعتی و بازار عرضه PS5 و XBOX SERIES X کاملاً امیدوارکننده است. همچنین این را نیز گفت که شرکت SONY و MICROSOFT هنوز معرفی کامل را انجام نداده‌اند؛ و این امکان وجود دارد که در آینده این دستگاه‌ها او را مجاب کنند.

"ما در حال حاضر هنوز همه چیز را در مورد نسل جدید نمی‌دانیم، و من فکر می‌کنم و این احتمال را می‌دهم که هنوز چیزی هست که تعیین کننده باشد و بازی‌ها یا نوع بازی کردنمان را به کل تغییر دهد. و اگر چنین چیزی در میان باشد، شاید آن‌ها توجه من را نیز جلب کنند. بنابراین من نمی‌خواهم اینطور به نظر برسد که «هی، من همه چیز را در مورد کنسول‌های نسل بعد می‌دانم و آن‌ها خسته‌کننده‌اند» ولی با توجه به اطلاعاتی که اکنون در اختیار دارم، من چیز آنچنان فوق‌العاده‌ای نمی‌بینم.''

PLATINUM GAMES

اینابا همچنین از NINTENDO SWITCH به عنوان نمونه‌ای از یک شرکت صاحب کنسول‌ نام برد، که یک محصول شاخص و جدیدی را ارائه کرده است. «NINTENDO SWITCH بسیار پیشگامانه و خلاقانه است، از این جهت که شما یک کنسول خانگی را بردارید و آن را قابل حمل کنید!» این چیزی است که شما نمونه‌ای برای آن ندارید، مانند این می‌ماند که شما مانعی را که حتی کسی از وجودش خبر نداشته را از سر راه برداشته باشید.

از جمله آثار تازه عرضه شده PLATINUM GAMES می‌توان به THE WONDERFUL 101: REMASTERED اشاره کرد، و از بازی‌های آینده آن‌ها می‌توان به BAYONETTA 3 و PROJECT G.G اشاره کرد.

در پایان از اینکه مقاله را مطالعه فرمودید، سپاسگزارم. لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات بگوئید. نظر شما در مورد نسل بعدی چیست؟ آیا شما هم با استاد آتسوشی اینابا هم نظر هستید؟