Menu

گزارش: معماری PS5 بهتر از تمام کنسول‌های تاریخ خواهد بود

بعد از اعلام خبر برگزاری رویداد جدید PS5 در روز 4 ژوئن، خبرهای فراوانی در رابطه با این کنسول منتشر می‌شوند. Sony گفته استودیوهای بزرگ و کوچک سخت در حال کار برای ساخت بازی برروی این کنسول هستند اما ظاهرا فرایند توسعه بازی برای برخی از سازندگان لذت‌بخش بوده است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gamingbolt، جف گراب از GamesBeat که اولین‌بار خبر برگزاری رویداد PS5 را لو داده بود، می‌گوید سازندگان و ناشران به "تحسین طراحی PS5" ادامه می‌دهند. او همچنین گفت برخی از آن‌ها توضیح داده‌اند که PS5 "معماری بهتری نسبت به تمام کنسول‌های تاریخ" دارد.

کنسول PS5 اجزای مشابه‌ای با Xbox Series X مثل پردازنده AMD’s Zen 2 و معماری RDNA 2 برای کارت گرافیک خود استفاده می‌کند اما همچنان کنسول‌های بسیار متفاوتی هستند. Sony اعلام کرده سرعت پردازش داده‌ها در PS5 تا 100 برابر بیشتر از PS4 است. در نهایت این بازی‌ها هستند که اهمیت دارند اما جیم رایان، رئیس و مدیر عامل بخش سرگرمی‌های تعاملی Sony به طرفداران قول تجربه‌ای جدید و متفاوت داده که فقط در PS5 می‌توان از آن لذت برد. تا هفته آینده باید منتظر بمانیم و نتایج را ببینیم.

کنسول PS5 در فصل تعطیلات سال 2020 منتشر خواهد شد.