Menu

اطلاعات جدیدی از گیم‌پلی و داستان Ghost of Tsushima منتشر شد

اواخر ماه گذشته بالاخره نمایشی از گیم‌پلی بازی Ghost of Tsushima را دیدیم و با این وجود که بازی بسیار زیبا به‌نظر می‌رسد، اما هنوز هم برخی افراد سوالاتی درباره آن دارند. استودیوی Sucker Punch اخیرا به تعدادی از سوالاتی که در توئیتر دریافت کردند پاسخ داد. بدین ترتیب اطلاعات جدیدی از داستان، سلاح‌ها، خشونت، سطح سختی و مواردی دیگر به‌دست آوردیم.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از WCCFTECH، استودیوی Sucker Punch تایید کرد بازی فقط دارای یک پایان خواهد بود. همچنین پیش از این می‌دانستیم که رویکرد شما در مبارزات هیچ تاثیری در روند داستان نمی‌گذارد:

"فقط یک داستان و ماجراجویی برای Jin وجود دارد که ما برای شما تعریف می‌کنیم. بازی داستان فداکاری Jin برای تبدیل شدن به Ghost را بازگو خواهد کرد. بازیکنان می‌توانند به انتخاب خودشان با شمشیر، تیرکمان یا مخفی‌کاری دشمنان را از بین ببرند. در هر صورت Jin به یک افسانه برای مردم Tsushima و وحشت برای مهاجمان مغول تبدیل می‌شود."

در Ghost of Tsushima به غیر از Jin کنترل هیچ شخصیت دیگری را نخواهید داشت:

"Jin قهرمان داستان است. بازیکنان در هر قدم با او هستند و Jin را در فرایند تبدیل شدن وی از یک سامورایی شرافت‌مند به Ghostای که مردم Tsushima به آن نیاز دارند، همراهی خواهند کرد."

در بخش مبارزات هم نباید انتظار به‌دست آوردن سلاح‌های جدید را داشته باشید. تمرکز اصلی روی ارتقا توانایی‌های شما با Katana و تیرکمان است:

"Katana یک میراث خانوادگی است و از ابتدا تا انتها همراه Jin خواهد بود. این سلاح اصلی او در مبارزه با مهاجمان به عنوان یک سامورایی مرگ‌بار است. خنجر Sakai هم چیزی است که در طول داستان با Jin رشد می‌کند. برخی از توانایی‌ها و تاکتیک‌های Jin همراه با تبدیل شدن او به یک جنگ‌جوی سامورایی ترسناک رشد خواهند کرد. مثلا یاد بگیرید که از فاصله دور با تیرکمان دشمنان را بکشید یا از Kunai و بمب‌های دودزا در فاصله نزدیک استفاده کنید. ما قبل از عرضه تمام توانایی‌ها را نشان نمی‌دهیم تا بازیکنان خودشان چیزهای جدیدی کشف کنند."

این به‌نظر رویکرد واقع‌گرایانه‌ای باشد چراکه بیشتر سامورایی‌ها هم شمشیر خود را هر دقیقه تغییر نمی‌دادند. Ghost of Tsushima بازی خشنی خواهد بود اما انتظار خون‌ریزی‌های دیوانه‌وار به سبک فیلم‌های تارانتینو را نداشته باشید. Sucker Punch توضیح داد که شما خودتان نمی‌توانید یک بخش مشخصی از دشمن را برای قطع عضو هدف بگیرید:

"بازیکنان نمی‌توانند بخش مشخصی از دشمنان را برای قطع عضو هدف بگیرند. هدف Jin کشتن دشمنان خود با هر روشی به سریع‌ترین روش ممکن است. شعار ما برای مبارزات Ghost "گل‌ولای، خون و فولاد" است که یعنی شجاعانه، احشایی و بالاتر از همه مرگ‌بار خواهد بود. برای کشتن دشمنان به ضربات زیادی از Katana نیاز نیست و مهاجمان مغول هم با چند ضربه شما را می‌کشند. محیط چالش برانگیزی برای زنده ماندن خواهیم داشت. باید از هرآنچه که دارید در مبارزات استفاده کنید."

در بحث سطح سختی هم می‌دانیم که بازی دارای چندین درجه دشواری متفاوت است که اگر شما بخواهید، می‌توانید سطح سختی را به حدی بالا ببرید که بازی شما را عصبی کند اما اکنون Sucker Punch اطلاعات بیشتری در این رابطه منتشر کرده است. بازی روی سطح Hard نیازمند تایمینگ سریع‌تر و کوتاه‌تر و تاکتیک‌های پیشرفته‌تری خواهد بود اما میزان جان دشمنان افزایش نمی‌یابد:

"بازی دارای 3 درجه سختی Easy ،Medium و Hard خواهد بود. بازی روی Hard منصفانه اما چالش برانگیز است. مغول‌ها هجومی‌تر می‌شوند و بازیکنان برای انجام حرکات خود باید دقت بیشتری به خرج دهند. Easy برای کسانی است که می‌خواهند در جزیره بگردند، از داستان لذت ببرند و همچنان توسط رقبای ارزشمند مورد آزمایش قرار بگیرند. میزان جان دشمنان در همه سطح سختی‌ها یکسان خواهد بود تا مقدار کشنده بودن Katana حفظ شود. مبارزات ما کاملا به مهارت بازیکن بستگی دارد."

در آخر اینکه آیا Jim می‌تواند شنا کند؟ خیر:

"Jim در Tsushima با اسب مورد اعتماد و پاهای خود قدم می‌زند. او نمی‌تواند برای رسیدن به یک قایق شنا کند."

بازی Ghost of Tsushima در روز 27 تیر برای کنسول PS4 منتشر خواهد شد.