Menu

رئیس PlayStation: وقت آن رسیده که چیزی را به طرفداران عرضه کنیم که تنها بر روی PS5 بتوان از آن لذت برد

رئیس PlayStation در جدیدترین اظهار نظر خود اعلام کرده که عناوین بزرگی که برای کنسول نسل بعدی PS5 در دست ساخت قرار دارند، بر روی PS4 قابل بازی نخواهند بود.

به گزارش پردیس‌گیم، رئیس Sony Interactive Entertainment آقای جیم رایان به تازگی در مصاحبه با وبسایت GamesIndustry.biz از برخی از برنامه‌های این شرکت برای کنسول نسل بعدی خود گفته است. Sony قبلا در مورد قابلیت اجرای عناوین نسل‌های قبل بر روی PS5 صحبت کرده است اما هرگز از نقطه مقابل از امکان مطلبی را نقل نکرده است. در ادامه اظهارات رایان در این مورد را می‌خوانید.

"همواره گفته‌ایم که به نسل‌های کنسول‌ها باور داریم، باور داریم که وقتی همه مشکلات ساخت یک کنسول نسل بعدی را می‌پذیرید، باید بدانید که این شامل قابلیت‌ها و امکاناتی که نسل‌های قبل را پشتبانی نمی‌کنند نیز می‌شود. نظر ما این است که مردم باید بازی‌هایی بسازند که از تمام این ویژگی‌ها نهایت استفاده را ببرد."

"ما بر نسل‌های کنسول‌ها تاکید داریم، و این کننرلر DualSense ، صدای سه بعدی و راه‌هایی متعددی که می‌توان از مزیت SSD استفاده کرد، را شامل می‌شود … فکر می‌کنیم وقت آن رسیده که به خانواده PlayStation چیز جدید و متفاوتی را ارائه دهیم که تنها بر روی PS5 بتوان از آن لذت برد."

در مقابل شرکت Microsoft تاکید کرده است که عناوین اختصاصی کنسول Xbox Series X تا مدتی بر روی Xbox One نیز در دسترس خواهند بود. با وجود اظهارات جیم رایان اما بعید است که PlayStation نیز به محض عرضه PS5، دارندگان کنسول PS4 به کلی فراموش کند.

رایان در این رابطه افزود: "همواره احساس کردیم که تا سال‌ها پس از عرضه PS5 نیز همچنان مسئول خدمت به جامعه دارندگان PS4 هستیم و بازار این کنسول یک فرصت تجاری بزرگ برای ما خواهد بود. تعداد دارندگان این کنسول مشخص است، اگر اینطور در نظر بگیریم که هم اکنون 100 میلیون نفر کنسول PS4 را در اختیار دارند و در طول چند سال ابتدایی عرضه PS5، حدودا 15 تا 25 میلیون نفر به این کنسول کوچ کنند، با یک حساب سرانگشتی متوجه خواهید شد که افراد زیادی همچنان بر روی نسل قبل این کنسول بازی می‌کنند."

شرکت Sony امروز بالاخره از تاریخ برگزاری رویداد اختصاصی PS5 پرده برداشت.