Menu

نمرات و نقدهای Xenoblade Chronicles: Definitive Edition منتشر شدند، طلوع دوباره تایتان‌های خفته

به گزارش پردیس گیم، مدتی پیش امبارگوی بازی Xenoblade Chronicles: Definitive Edition برداشته شده و نمرات و نقدهای بازسازی این عنوان فوق‌العاده در وبسایت متاکریتیک منتشر شده است. از مجموع 55 نقد منتشر شده، بازی موفق به کسب میانگین نمرات 89 شده. با توجه به نقدها به نظر می‌آید، تغییرات QoL بازی، گرافیک بهبود یافته و موخره نهایی جدید بازی، باعث شده این ورژن از بازی به صورت حقیقی، نسخه قطعی و Definitive بازی باشد.

بهتر است نگاهی به بخشی از نقدها و نمرات و میانگین نهایی بازی بیندازیم.

VGC: 100

هنوزم بهترین بازی از سه Xenoblade ساخت Monolith soft است که این بار تا حد بی‌نقصی تغییر و بهبود یافته.

Video Chums: 96

Xenoblade Chronicles یکی از بهترین بازی‌های ساخته شده تاریخ است و Definitive Edition کاری می‌کند که این بازی حتی بهتر نیز بشود. بعلاوه، چپتر اضافه جدید بازی نیز نور علی نور است.

Destructoid: 95

حتی اگر Xenoblade Chronicles Definitive Edition یک چپتر اضافه جدید نیز برای فتح نداشت، باز ارزش این را داشت تا سه بار عرضه شود.

RPG Site: 90

Monolith شوخی نمی‌کرد وقتی این نسخه از Xenoblade را به عنوان "Definitive Edition" معرفی کرد. به نظرم نه تنها این بازی در حد میراث عظیم بازی اصلی ظاهر می‌شود بلکه از هر نظر آن را پشت سر می‌گذارد. تمام تغییرات بهبود دهنده، کاری کرده‌اند بازی، عنوان در دسترس‌تری باشد بدون این که چیزی از بازی اصلی کم کند. سیستم مبارزه بازی یکی از اعتیاد آورترین‌ها در نوع خودش است که در چند سال اخیر بازی کرده‌ام. دنیای بازی محسور‌کننده است و گشتن در آن به شدت لذت بخش است. موسیقی آن کار نوابغ است و داستان آن با سطحی از بلوغ روایت می‌شود که در کمتر عنوان نقش آفرینی‌ای می‌توان دید.

GameSpot: 90

هر چند همه زوایای Xenoblade Chronicles برخلاف برخی‌شان آن چنان خوب عمر نکرده است؛ Definitive Edition ثابت می‌کند که این بازی هنوز یک JRPG خارق‌العاده است که عمق مبارزات استراتژیک‌اش هنوز در سال 2020 تحسین برانگیز هستند. بازی سرشار از تغییرات و بهبودهاست و همچنین یک موخره خارق‌العاده نیز دارد تا آن را به تجربه‌ای تبدیل کند که یک دهه بعد از عرضه خود هنوز ارزش راهی ماجرایش شدن را داشته باشد.

IGN: 80

Xenoblade Chronicles: Definitive Edition ریمستری است که این JRPG مورد احترام لیاقتش را دارد. با وجود این که در برخی نقاط به میزان لازم آن پیشرفت حس نمی‌شود و بعد هشت سال، برخی از سیستم‌های شخصی‌سازی و ساختار گرایندی‌اش آن چنان خوب عمر نکرده اند. امّا داستان و سیستم مبارزات بازی هنوز نیز مثل همیشه محشر هستند. چپتر داستانی جدید بازی، The Future Connected نیز چیز استثنایی‌ای نیست، اما زیر و رو شدن بازی به لحاظ بصری و تغییرات بهبود دهنده (هر چند کوچک اما) این بازی را به بهترین ورژن Xenoblade Chronicles تا کنون تبدیل می‌کند.

میانگین نمرات بازی تا کنون از 55 نقد منتشر شده در وبسایت متاکریتیک، 89 است

Xenoblade Chronicles: Definitive Edition در تاریخ 29 می 2020 به صورت انحصاری برای نینتندو سوییچ عرضه خواهد شد.