Menu

GTA 6 شاید در سال ۲۰۲۳ وارد بازار شود [بروزرسانی شد]

به گزارش پردیس ‌گیم، شرکت مادرِ Rockstar Games، یعنی Take-Two، اخیراً فرم سالانه‌ی 10-K خود را به کمیسیون امنیت و ارز آمریکا(SEC) تحویل داده است. این فرم لزوماً مروری کلی بر خرج و مخارج و بودجه‌‌های کمپانی‌های بزرگ در سال‌های آتی دارد.

در نمودار بودجه‌ی آینده‌ی Take-Two، قله‌ای غیرعادی در سال مالی ۲۰۲۴ دیده می‌شود. بر این اساس، Take-Two انتظار دارد که هزینه‌ای ۸۹ میلیون دلاری را صرف بازاریابی بین ماه آوریل ۲۰۲۳ تا پایان ماه مارس ۲۰۲۴ خرج کند. چنین قله‌ای، برای سال مالی قبل از آن و با رقم ۷۸ میلیون دلار انتظار می‌رفت.

بر اساس نوشته‌ای از یک تحلیل‌گر صنعتی به نام "جف کوهن"(Jeff Cohen)، این بازه‌ای است که GTA 6 در آن عرضه می‌شود. در واقع "کوهن" می‌گوید که قله‌ای مشابهِ این، قبل از انتشار Red Dead Redemption 2 هم وجود داشته است. به دنبال این الگو، GTA 6 هم احتمالاً در زمانی بین ماه آوریل ۲۰۲۳ و ماه مارس ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد. برای این که بدانید هم، باید گفت که بودجه‌ی ۸۹ میلیون دلاری برای بازاریابی سال مالی ۲۰۲۴، بیشتر از دو برابر بودجه‌ی هر سالی از الان تا قبل از سال مالی ۲۰۲۴ می‌باشد.

"کوهن" نوشت: "ما مطمئن نیستیم که تا کجا باید این تغییر را بررسی کنیم، اما باید ذکر کنیم که چنین افشایی، انتشار Red Dead Redemption 2 را هم قبل از معرفی رسمی‌اش، به دقت پیش‌بینی کرد. مدیریت درباره‌ی صف بازی‌های پیش‌رو در ۵ سال آینده، با اطمینان صحبت کرده است و اجرای سرویس‌های زنده‌ی فعلی هم، تا به حال عالی بوده است. با این وجود، زمان بازی بعدی Grand Theft Auto، برای سرمایه‌گذاران حیاتی باقی مانده است، مخصوصاً با نزدیکی سهام به بیشترین مقدار خود."

GTA 6 شاید در سال ۲۰۲۳ وارد بازار شود

بر طبق گزارش‌های متعدد، GTA 6 در حال حاضر در دست ساخت توسط Rockstar می‌باشد، به طوری که به نظر می‌رسد این استودیو قصد عرضه‌ی عنوانی کوچک‌تر که در طی زمان توسعه می‌یابد، را دارد.

البته ممکن است که قله‌ای که درباره‌اش صحبت شد، مربوط به حجم عظیمی از بازی‌های پیش‌رو در آن سال باشد؛ اما احتمال چنین چیزی، با در نظر گرفتن مقدار بودجه‌ای که Take-Two به Rockstar Games اختصاص می‌دهد، کم است.ن

این را هم بگوییم که ممکن است زمان‌ عرضه‌ی GTA 6 دوباره عوض شود، اما به هر حال، باید تا فرم ذکرشده‌ی سال آینده باشیم تا ببینیم چنین اتفاقی می‌افتد یا خیر.

  • آپدیت در تاریخ ۸ خرداد: روز گذشته یکی از نماینده‌های Take-Two گفت که نمودارِ 10-K تعهد بازاریابی و تبلیغاتی با کمپانی‌های شخص ثالث را منعکس می‌کند. از آنجایی که Rockstar Games، استودیوی داخلی Take-Two است، تصور این که این بودجه‌ی تبلیغاتی مربوط به GTA 6 باشد، تضعیف می‌شود.