Menu

CD Project ارزشمندترین شرکت حوزه بازی در اروپا شد

به گزارش پردیس‌گیم شرکت CD Project که صاحب سازنده The Witcher III: Wild Hunt یعنی CD Project Red و فروشگاه دیجیتالی GOG می‌باشد، به طور رسمی عنوان باارزش‌ترین شرکت حوزه بازی را از Ubisoft گرفت و از آن خود کرد. بله درست خوانده‌اید، شرکت تحسین شده‌ای که سه‌گانه The Witcher را ساخته است، هم‌اکنون ارزشمندتر از غول تکنولوژی فرانسوی است.

در زمان نوشته‌شدن این مطلب، Ubisoft دارای ارزشی در حدود ۷.۸۲ میلیارد یورو است، در حالی که ارزش CD Project در حدود ۸.۰۱ میلیارد یورو می‌باشد. اگرچه این دستاورد بزرگی برای این شرکت است، اما باید یادآوری کنیم که CDP در حدود ۱۱۵ میلیون یورو در سال ۲۰۱۹ درآمد و در حدود ۴۰ میلیون یورو سود خالص داشته‌است، در حالی که Ubisoft در سه ماهه سوم سال 2019 حدود ۴۱۶.۲ میلیون یورو فقط درآمد داشته‌است.

با درنظر گرفتن اینکه این ناشر فرانسوی برای انتشار ۵ محصول بزرگ و با بودجه بالا در سال مالی کنونی برنامه‌ریزی کرده است (Watch Dogs: Legion و Gods & Monters و Tom Clancy's Rainbow Six: Quarantine و Assassins Creed: Valhalla و عنوانی که هنوز معرفی نشده است اما به نظر می‌رسد نسخه بعدی در سری Far Cry باشد)، می‌توان با اطمینانی نسبی بگوییم قدرت بزرگترین فرنچایزهای Ubisoft عملکردی تاثیرگذار در طی امسال حاصل می‌شود.

شرکت CDP طبیعتا باارزش‌ترین شرکت لهستانی است، در حالی که دومین شرکت باارزش این کشور همچنان در حال دست و پا زدن برای خروج از ضررهای اقتصادی وارد شده ناشی از پاندمی ویروس کروناست.

با انتشار Cyberpunk 2077 برای PS4 و Xbox One و PC و Stadia در تاریخ ۲۷ شهریور، شانس‌هایی برای شکستن رکوردهای زیادی در ماه‌های آتی توسط این کمپانی وجود دارد.