Menu

وب‌رمز قدیمی‌ترین و معتبرترین مرکز ثبت دامنه ایران

شرکت هاستینگ وب‌رمز ارائه‌دهنده خدمات ثبت دامنه ، انواع سرویس هاست لینوکس، سرور مجازی و سرور اختصاصی با دو دهه سابقه در ارائه خدمات تجارت الکترونیک همواره حامی صاحبان مشاغل و کسب‌وکارها بوده‌ است.

خدمات ثبت دامنه شرکت وب‌رمز شامل ثبت دامنه ir و com. و تمامی دامنه‌های قابل ثبت دیگر می‌باشد.

ثبت دامنه به این معنی است که برای یک بازه زمانی مشخص یک دامنه به نام شما ثبت شده و در این مدت حق استفاده از سرویس دامنه به صورت انحصاری در اختیار شما قرار می‌گیرد. در موعد اتمام این زمان وارد چرخه حیات دامنه می‌شوید و برای دامنه‌های مختلف در بازه‌های زمانی مختلف مهلت دارید که دامنه خود را تمدید کنید یا به شخص دیگری انتقال دهید. در غیر این صورت دامنه از چرخه حیات خود خارج شده و از مالکیت شما خارج می‌شود و به حالت آزاد درمی‌آید. در ادامه مختصری در مورد انتقال دامنه ملی و بین المللی توضیح خواهیم داد.

شرایط انتقال دامنه ملی به وب‌رمز

برای انتقال دامنه IR در ابتدا مالک دامنه باید درخواست انتقال دامنه را در سایت وب‌رمز ثبت کند و مبلغی معادل مبلغ تمدید دامنه یک ساله را پرداخت نماید و بعد از آن وارد سایت ایرنیک شده و در حساب کاربری خود از بخش شناسه در قسمت مدیریت روابط مجاز موارد اداری، فنی و مالی و بخش نمایندگان را معرفی کند و همچنین شناسه وب‌رمز را با کد شناسایی ea50-irnicبرای انتقال دامنه ملی معرفی نماید.

شرایط انتقال دامنه بین‌المللی به وب‌رمز

برای انتقال دامنه بین‌المللی ابتدا باید از شرکتی که دامنه شما درآن ثبت شده است یک کد با عنوان کد انتقال ( EPP CODE ) دریافت کنید و بعد از آن در حساب کاربری خود در سایت وب‌رمز درخواست انتقال دامنه را با وارد کردن کد انتقال ثبت کنید و مبلغی معادل تمدید دامنه یک ساله را پرداخت نمایید. انتقال دامنه در حدود پنج الی شش روز زمان می‌برد و این انتقال هیچ وقفه‌ای در عملکرد سایت شما ایجاد نخواهد کرد.

لازم به ذکر است که دامنه به طور عادی منتقل نمی‌شود و فقط در زمان تمدید یک ساله دامنه، انتقال دامنه انجام پذیراست ‌و در واقع ۳۶۵ روز به تاریخ اعتبار دامنه شما افزوده می‌شود.

شرایط انتقال مالکیت در وب‌رمز

اگر یک مالک دامنه، یک دامنه را در شرکت وب‌رمز ثبت کرده ‌باشد و شخص دیگری درخواست مالکیت این دامنه ثبت شده را داشته باشد انتقال مالکیت دامنه از وب‌رمز به وب‌رمز انجام می‌شود و در این شرایط مالک اصلی دامنه با ارسال یک درخواست، انتقال مالکیت دامنه خود را به همراه ایمیل مالک جدید به بخش پشتیبانی فنی را وب‌رمز اعلام می‌کند. در این زمان ضروری است که تصویر کارت ملی خود را برای احراز هویت، برای تیم پشتیبانی شرکت وب‌رمز ارسال نماید و ادامه فرآیند را به تیم وب‌رمز واگذار کند.

شرایط انتقال مالکیت دامنه بین‌المللی

مالک اصلی دامنه به شخصی گفته می‌شود که ایمیلش به عنوان مالک در رجیسترر ثبت شده باشد. در این شرایط مالک باید درخواست تغییر اطلاعات مالک دامنه در رجیسترر را به وب‌رمز اعلام کند. برای این کار باید اطلاعات مالک جدید به همراه تصویر کارت ملی خود و مالک جدید را برای تیم پشتیبانی وب‌رمز ارسال نماید. بعد از اینکه اطلاعات تکمیل شد تیم وب‌رمز اطلاعات مالک جدید دامنه را با مالک قبلی در رجیسترر جایگزین می‌کنند.

شرایط انتقال مالکیت دامنه ملی

شرایط انتقال مالکیت در دامنه‌های ملی کمی متفاوت است. انتقال مالکیت در دامنه‌های ملی باید از طریق سایت ایرنیک انجام شود و هیچ شرکت هاستینگ دیگری دسترسی‌های لازم برای تغییر دامنه IR را ندارند. لذا جهت تغییر شناسه ایرنیک در یک دامنه، ‌باید الزاما از طریق سایت ایرنیک اقدامات لازم را انجام داد.

درخواست مالک فعلی دامنه ملی به ایرنیک

تمام صاحبان دامنه‌های IR دارای شناسه ایرنیک می‌‌باشند. در زمان تغییر مالکیت دامنه در واقع لازم است که شناسه ایرنیک دامنه تغییر کند. بنابراین مالک جدید دامنه IR باید شناسه ایرنیک دریافت کند و مالک فعلی دامنه باید از طریق حساب کاربری خود در سایت ایرنیک در خواست انتقال دامنه خود را برای پشتیبانی ایرنیک ارسال کند. مالک فعلی در زمان درخواست انتقال دامنه باید شناسه ایرنیک مالک جدید به همراه تصویر کارت ملی مالک فعلی را ارسال کند و در نتیجه یک کد انتقال دریافت می‌کند. پس از آنکه مالک فعلی کد انتقال را دریافت کرد آن کد را باید در اختیار مالک جدید قرار دهد. حالا نوبت آن رسیده که مالک جدید درخواست خود را به سایت ایرنیک اعلام کند.

درخواست مالک جدید دامنه ملی به ایرنیک

مالک جدید باید در حساب کاربری خود در سایت ایرنیک درخواست انتقال دامنه را به همراه کد انتقال در سایت وارد و صورتحساب انتقال را پرداخت کند. در این زمان ایرنیک یک ایمیل تایید برای مالک فعلی ارسال می‌کند و از مالک فعلی برای انتقال دامنه تاییده درخواست می‌کند. پس از تایید گرفتن از مالک فعلی دامنه مالکیت به حساب شخص جدید منتقل می‌شود.

کلام آخر

انتقال دامنه به منظور حفظ دامنه‌های با سابقه و خوشنام انجام می‌شود. شرکت وب‌رمز این افتخار را دارد که میزبان سایت‌های معتبر و رسمی کشور بوده و با بالاترین کیفیت سرویس‌ ثبت دامنه و میزبانی خود را ارائه می‌کند.