Menu

شایعه: رویداد PS5 در اوایل ماه ژوئن و قسمت جدید State of Play در ماه آگوست برگزار خواهد شد

کمپانی سونی برای برگزاری چند رویداد در ماه‌های آینده برنامه ریزی کرده است تا اطلاعات بیشتری از کنسول PlayStation 5 به اشتراک بگذارد. بنا بر گزارشی از Jeff Grub از سایت VentureBeat، اولین رویداد مربوط به پلی‌استیشن 5 با نام State of PlayStation در اوایل ماه June، مصادف با اواسط ماه خرداد، برگزار خواهد شد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gematsu، این رویداد در ابتدا برای تاریخ چهارم June برنامه ریزی شده بود اما اکنون تاریخ دقیق آن مشخص نیست و صرفا به اوایل June برای تاریخ برگزاری آن اشاره شده است. در گزارش قبلی عنوان شده بود که قرار است از بازی‌های بسیار زیادی، هم از طرف ناشران First-Party و هم Third-Party در این مراسم معرفی شوند. اما اکنون که تاریخ دقیق آن مشخص نیست ممکن است کمی اوضاع تغییر کرده باشد.

گراب در توئیت اخیر خود راجع به این موضوع گفته:

"من هنوز هم اعتقاد دارم که این مراسم قابل توجه خواهد بود. اما ممکن است به اندازه قبل بزرگ نباشد."

در توئیتی دیگر او به طور شفاف‌تر گفت که احتمالا تعدادی از کمپانی‌ها بخواهند به صورت جداگانه از بازی‌های خود رونمایی کنند و ممکن است در این رویداد حضور پیدا نکنند.

گراب همچین تأیید کرد که مطمئن نیست از سخت‌افزار PlayStation 5 در داخل همین مراسم رونمایی شود اما ادعا می‌کند که سونی در زمان برگزاری این رویداد از ظاهر کنسول خود، با جزئیات کامل رونمایی خواهد کرد.

همچنین در این گزارش آمده است که قسمت جدیدی از مجموعه State of Play در اوایل ماه August، مصادف با اواسط مرداد، برگزار خواهد شد که در آن به تعدادی از عناوین PlayStation 4 و همچنین PlayStation 5 پرداخته خواهد شد. در این ماه قرار است سونی اطلاعات بیشتری از طریق صفحات مجازی خود و همچنین وبلاگ PlayStation به اشتراک بگذارد.

کمپانی مایکروسافت نیز تأیید کرده است که قصد دارد به صورت ماهانه تا زمان انتشار کنسول جدید خود، اطاعات جدیدی از آن به اشتراک بگذارد که اولین رونمایی مربوط به ناشران First-Party خود در ماه July، مصادف با ماه تیر-مرداد، انجام خواهد شد و هنوز مشخص نیست برنامه آن برای ماه June چه چیزی می‌باشد. طبق گفته گراب این مراسم در دومین هفته از ماه June (نهم یا دهم ماه) برگزار خواهد شد و تمرکز عمده آن بر روی خود کنسول خواهد بود.

در نهایت، برای نینتندو هم گراب گزارشی ارائه داده بود که این کمپانی برنامه‌ای برای قسمت جدیدی از Nintendo Direct تا پایان تابستان ندارد. اما او اخیرا عنوان کرده است که نینتندو به طور کلی برنامه‌ای برای Direct ندارد و به توسعه دهنده‌ها اعلام کرده برای رونمایی از عناوین خود، تا قسمت بعدی Nintendo Direct صبر نکنند و به صورت جداگانه از آن‌ها رونمایی کنند. همان‌طوری که چند روز قبل، عنوان جدیدی از Paper Mario به صورت کاملا جداگانه رونمایی شد.