Menu

هر آنچه که باید از Ghost of Tsushima بدانیم

هر آنچه که باید از Ghost of Tsushima بدانیم

"گردآوری شده توسط رضا مدرسی"

یکی از موردانتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۰، مطمئناً عنوان انحصاری Ghost of Tsushima می‌باشد. این بازی که توسط استدیویSucker Punch در دست توسعه است و به دستSony منتشر خواهد شد، بازیکنان را به بحبوحه‌ی نبرد سامورایی‌ها و مغولان می‌برد. شما باید در نقش Jin—روحِ سوشیما—به دفاع از جزیره بپردازید و هر آنچه در توان دارید برای محافظت از مردم به نمایش بگذارید. در مقاله‌ی پیش رو سعی شده است که تمامی اطلاعات ریز و درشت از بازی که از زمان معرفی تاکنون دراختیار کاربران قرار داده شده جمع گشته و در شکلی منسجم ارائه شود.

اطلاعات پایه و اصلی

Ghost of Tsushima عنوانی جهان باز و سامورایی محور است

بازی رئالستیک است و از عناصر ماورائیی بهره نمی‌برد

بازی تفسیری شخصی از جانب سازندگان است(اطلاحاً فیکشن) و وفاداری دقیق و جزء به جزء تاریخی در آن دیده نمی‌شود

Ghost of Tsushima بسیار عظیم است و بزرگ‌ترین بازی‌ای است که Sucker Punch تاکنون ساخته

شما می‌توانید این عنوان را با دوبله‌ی ژاپنی هم تجربه کنید. صداپیشگان نسخه‌ی ژاپنی افراد بومی و ماهر ژاپنی هستند که حس و حال واقعی آن دوران را به بازیکن القا می‌کنند

روایت بازی منشعب نخواهد بود و به شکل واحد و یکپارچه بازگو می‌شود

بازی در ۱۷ جولای مصادف با ۲۷ تیر عرضه می‌شود

قابلیت Photo Mode در بازی حضور دارد

Ghost of Tsushima درجات دشواری مختلفی دارد

بازی از UI سنگینی استفاده نمی‌کند

شمشیرزنی و اسب سواری هر دو در حالت Motion Capture ضبط شده‌اند

داستان

Jin با راه‌های سامورایی آموزش دیده است. پس از شکست سامورایی‌ها مقابل مغول‌ها دنیا بر سر جین آوار می‌شود. حال او با سخت‌ترین تصمیم زندگی خود روبرو شده است: آیا به راه و رسم سامورایی خود پایبند مانده و در نبردی که محکوم به شکست است شرکت کند، یا با استفاده از هر راهی به محافظت از جزیره و مردم بپردازد؟ جین در جریان ماجراجویی خود برای بازپس گیری Tsushima باید از قید و بند محدودیت‌ها رهایی یافته و با یافتن دوستان جدید و کمک گرفتن از تمام آن‌ها، تبدیل به گونه‌ی جدیدی از مبارزان شود.

جهانِ بازی:

داستان‌های بسیاری در بازی گنجانده شده که شاید شما همه‌ی آن‌ها را نیابید

هیچ Waypoint در بازی وجود ندارد

شخصیت‌های فرعی زیادی در بازی حضور دارند و هریک نیز غالباً ماموریت‌های فرعی خود را دارند

جین با گذراندن ماموریت‌هایی که از NPCهای بازی می‌گیرد، چیزهای جدیدی نیز فرا می‌گیرد

هریک از مناطق بازی تم مخصوص خود را دارند و به همین دلیل داستان و روایت منحصر به فرد خود را خواهند داشت. نام منطقه‌ای که در تریلر گیم‌پلی بازی به نمایش گذاشته شده بود «جنگل بدون بازگشت» می‌باشد که حاکی از اتفاقاتی تلخ و ناگوار در آن است.

شما در بازی به مناطق زیادی سفر خواهید کرد، از کوهستان‌ها و روستاهای مختلف، تا جنگل‌های بامبو و معابد باستانی.

سازندگان به بازیکن اجازه انجام اعمال و حرکات زیادی را خواهند داد. اسب سواری، پارکور و بالا رفتن از نقاط مختلف با قلاب Jin از جمله‌ی آن‌ها هستند.

شما می‌توانید با کمک باد و جهت وزش آن مسیر خود را بیابید؛ در جدیدترین تریلر Ghost of Tsushima شاهد این بودیم که جین با استفاده از برگی سرخ رنگ، مسیر باد را پیدا می‌کرد این قابلیت در هر زمانی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و به نوعی جایِ خالی Waypointها را پر می‌کند
گاهی اوقات با دنبال کردن پرندگان می‌توانید به منابع مهم و به دردبخوری دست یابید، همچنین Ghost of Tsushima با رعایت جزئیات خیره‌کننده‌ی مخصوص دنیای ژاپن، روباه‌ها را موجوداتی برای یافتن معابد خدایان قرار داده است. هر روستا و منطقه‌ی کوچکی در ژاپن خدای مخصوص خود را داشته و روباه‌ها نیز می‌توانند شما را به این مقاصد رهنمایی کنند
اگر دود و زبانه‌های آتش را که در سرتاسر نقشه‌ی بازی وجود دارند دنبال کرده و به دنبال آن‌ها بروید، به موارد جالبی خواهید رسید
جین می‌تواند هم در قالب سامورایی و هم در قالب شبح به گشت و گذار در دنیای بازی بپردازد

چرخه‌ی روز و شب به شکل پویا در جریان هستند و شاهد تفییر آب و هوا (برف و باران) نیز خواهیم بود.

تمامی ابرهای درون بازی شبیه سازی شده‌اند و هیچ‌یک از آنان با دیگری شباهت ندارند!

فناوری جالبی که درمورد خورشید و تاثیر آن بر روی شما دارد اینگونه است که اگر پس از نبردی لباس‌هایتان خونین شوند و زیر آفتاب بایستید، خون بر روی لباس خشک می‌شود و اگر زیر باران بایستید، خون و آلودگی از لباس شسته می‌شود.

اگر بازیکن جایی را دید و دوست داشت که از آن بالا برود، سازندگان این امکان را فراهم کرده‌اند که دست وی کاملا باز باشد

تریلری که در مراسم E3 شاهد آن بودیم یکی از مراحل فرعی بازی بوده است

جین لباس‌های خود را به اقتضای زمان و شرایط تغییر خواهد داد که این تغییر شکل در داستان و پیشروی نیز تاثیگذار هستند

مبارزات:

تم مبارزات "گل و لای، خون و فولاد" می‌باشد، سازندگان می‌خواهند شما تنش و خطر را در تک تک لحظات مبارزه احساس کنید

مبارزات از طیف گسترده‌ای برخوردار هستند. از نبرد تک به تک با دشمنی قدرتمند تا مقابله با دسته‌های سربازان مغول.

شما می‌توانید با افزایش مهارت خود در کار با تیر و کمان، دشمنان را با دقت کشنده‌ی خود از پای درآورید

در مخفی کاری ارتقا پیدا کنید تا با حملات غافلگیرکننده دشمنان را سورپرایز کنید

شرایط مکانی Tsushima باعث می‌شوند که این سرزمین بهترین فرصت برای ادغام تاکتیک‌ها و روش‌های مختلف مبارزه باشد

هرچه داستان جین آشکارتر می‌شود، خلاقیت و ابتکار نیز تبدیل به سلاح اصلی شما می‌شوند

شما می‌توانید کاتانای خود را شخصی ساززی کنید. سازندگان می‌خواهند هر مبارزه احساس واقعی خود را داشته باشد، پس با هر ضربه‌ای که دریافت می‌کنید، زخمی بر روی بدن جین باقی می‌ماند

جین با این‌که از قلاب برای بالا رفتن و گذر از موانع عبور می‌کند، اما باید روش‌های بیشتری برای پیشرفت در داستان داشته باشد، نابود کردن مغول‌ها با بسنده به راه و رسوم سامورایی‌ها ممکن نخواهد بود

دوئل‌های بازی بسیار تنش‌زا هستند و هریک از المان‌های مخصوصی بهره می‌برند، همانند درخت سرخ که در تریلر گیم‌پلی آن را دیدیم

شمشیر شما با دکمه‌ی "مربع" به حرکت درمی‌آید و اگر در زمان مبارزه بتوانید دکمه‌ی "مثلث" را نگه دارید، کار دشمن با یک ضربه تمام خواهد شد

دکمه‌ی L1 برای Parry کردن درنظر گرفته شده و با یکی از دکمه‌های دیگر می‌توانید شمشیر خود را تمیز کنید

همانطور که در تریلر دیدید، برای داشتن چندین حمله‌ی متوالی و زنجیره‌ای که همه به قتل دشمنان ختم می‌شوند، باید دکمه‌های مشخص شده را در زمان مناسب فشار دهید

Assassinationهای بازی می‌توانند باعث ایجاد ترس و وحشت در دشمنان شوند، اگر بتوانید این کار را با موفقیت انجام دهید باقی کسانی که شما را محاصره کرده‌اند از شما خواهند ترسید و فرصت بهتری برای شکست آنان خواهید داشت

همچنین مبارزات بر روی اسب نیز در بازی وجود دارد

شما تاکنون تمامی سلاح‌های موجود در بازی را ندیده‌اید و علاوه بر شمشیر، کمان، بمب و… سلاح‌های دیگری نیز در Ghost of Tsushima حضور خواهند داشت

مبارزه در قالب سامورایی به شما اجازه می‌دهد که دشمنان را به چالش دعوت کرده و با آنان به صورت تک به تک روبرو شوید، اما حالت شبح می‌تواند ترسناک‌تر باشد و مغول‌ها را از شبحی که به دنبال خون آنان است بترساند. شما می‌توانید با استفاده از ابزار مختلفی به ترساندن دشمنان مشغول شوید
چندین استیل و نوع مبارزه‌ی مختلف در بازی وجود دارد که به اقتضای شرایط می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید
در راستای رسوم و آئین سامورایی، پس از کشتن دشمن می‌توانید به بدن بی جانِ آنان احترام بگذارید و به نوعی با آنها وداع کنید

شخصی‌سازی:

با تغییر دادن لباس و پوشش جین، نه تنها ظاهر او عوض می شود بلکه برخی قابلیت‌های منحصر بفرد نیز برای شما باز خواهد شد، همچنین جمع‌آوری گل‌های رنگارنگ می‌توانید رنگ لباس‌ها و زره‌های خود را تغییر دهید
حالت سینمایی و سیاه و سفید نیز یکی از قابلیت‌های بازی است و بازیکنانی که به فیلم‌های سامورایی و کلاسیک علاقه دارند می‌توانند با فعال کردن این گزینه به عمق داستان‌ةای ژاپنی فرو بروند
در جریان بازی "Cham"های مختلفی خواهید یافت که با استفاده از آنان می‌توانید لباس و مهارت‌های جین را شخصی سازی نمایید