Menu

سوئینی: Epic با Sony برای مدتی طولانی روی PS5 کار کرده‌اند و تمرکز اصلی آن‌ها بوده است

برخی از اینکه Epic Games برای نشان دادن قدرت موتور بازی‌سازی Unreal 5 کنسول PS5 را به‌جای Xbox Series X (قدرت‌مندتر حداقل از روی کاغذ) یا یک PC رده بالا انتخاب کرد، متعجب شدند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از WCCFTECH، تیم سوئینی از Epic توضیح داد که آن‌ها با Sony برای مدتی طولانی روی PS5 همکاری کرده‌اند و اولویت اصلی آن‌ها بوده است:

"ما مدتی طولانی است که با Sony همکاری بسیار نزدیکی برای کار روی معماری ذخیره‌سازی و المان‌های دیگر داریم. در واقع تمرکز اصلی ما بوده است."

سوئینی پیش از این به تحسین از SSD استفاده شده در PS5 پرداخته بود و آن را پیشرو در این صنعت دانست. حتی در این مصاحبه هم او گفت درایوهای هارد دیسک مانع پیشرفت بازی‌ها شده بودند اما حالا میزان کارایی که در دموی فنی Unreal 5 برروی PS5 نشان داده شد را می‌توان تا هر چقدر که خواست حفظ کرد:

"در نسل‌های قبل باید با دیسک‌های مغناطیسی کنار می‌آمدیم و نمی‌شد روی پهنای باندهای زیادی که چنین صحنه‌ای (دمو) را پشتیبانی کنند حساب باز کرد. یک صحنه زیبا می‌ساختید و سپس صفحه بارگزاری (Loading) را باید قرار می‌دادید و دوباره یک صحنه زیبای دیگر نشان داده می‌شد و باز هم صفحه بارگزاری به روی نمایشگر می‌آمد. چنین چیزی کل تجربه بازی را خراب می‌کرد. هدف ما در نسل بعدی چیزی جز جهان‌های یکپارچه و ادامه‌دار نیست و می‌خواهیم همه سازندگان به آن دست یابند. شما می‌توانید این میزان کارایی را تا هر کیلومتر و گیگابایت که بخواهید، داشته باشید."

البته این فناوری نه فقط در PS5، بلکه برای تمام پلتفرم‌های نسل بعدی در دسترس خواهد بود. در واقع، کیم لیبرری، مدیر ارشد فناوری Epic، افزود بین سخت‌افزار نسل بعدی و نرم‌افزار Unreal 5 دو "جهش کوانتومی" وجود دارد:

"کنسول‌های نسل بعدی به سازندگان و مصرف‌کنندگان یک جهش کوانتومی در تجربه گیمینگ‌شان می‌دهد. موتور Unreal 5 یک جهش مجزای دیگر است. ما با این فناوری جدید، انگار توانستیم به اندازه دو نسل در کیفیت بهبود ببخشیم. آینده برای بازیکنان و کسانی که از موتور ما برای برنامه‌های خود استفاده کنند، روشن است."

شاید این حرف‌ها کمی اغراق‌آمیز به‌نظر برسد اما Epic با دموی فنی روز گذشته که به‌صورت Real-Time در PlayStation 5 اجرا شده بود، همه را شگفت‌زده کرد.