Menu

تماشا کنید: نمایشی از قدرت موتور بازی‌سازی Unreal 5 در کنسول PlayStation 5

جف کیلی طی روزهای گذشته می‌گفت رونمایی امروز "یکی از لحظات مهم‌تر گیمینگ در تابستان" خواهد بود که واقعا هم همین‌طور شد. به گزارش پردیس‌گیم، شرکت Epic Games اولین دمو از قدرت گرافیکی موتور بازی‌سازی Unreal 5 را به نمایش گذاشت. ویدیویی که در ادامه مشاهده می‌کنید، نشان‌دهنده یک دموی فنی است که به‌صورت Real-Time در PlayStation 5 اجرا شده است:

دانلود با کیفیت HD

تماشا به‌صورت تمام صفحه

این دموی فنی برای نشان دادن دو ویژگی اصلی موتور بازی‌سازی Unreal 5 به‌نام‌های Lumen و Nanite است. Lumen روشی برای نورپردازی پویاست که فورا به تغییر نورپردازی‌ها و صحنه‌ها واکنش نشان می‌دهد. Nanite نیز قابلیتی جدید برای تولید پولیگان مجازی است (virtualized micropolygon geometry) که به سازندگان امکان خلق پولیگان‌های به‌شدت پرجزئیات را می‌دهد و از این طریق می‌توان صدها میلیون‌ یا میلیارد پولیگان را وارد موتور Unreal 5 کرد که باعث دست‌یابی به کیفیتی فوق‌العاده واقع‌گرایانه می‌شود.

Epic Games در بیانیه‌ای گفت: "یکی از اهداف ما در نسل بعدی، دست‌یابی به فتورئالیسم مطابق فیلم‌های سینمایی و دنیای واقعی است و ما با در اختیار قرار دادن ابزار تولیدی بسیار با کیفیت و محتویات بسیار زیاد برای تیم‌های توسعه‌دهنده این کار را انجام می‌دهیم."

Unreal 5 برروی پلتفرم‌های PC ،PS4 ،Xbox One ،PS5 ،Xbox Series X ،IOS و MAC اجرا می‌شود. Unreal 4 در سال 2014 برای کنسول‌های نسل جدید منتشر شده بود و با توجه به نزدیک شدن به عرضه کنسول‌های جدید، بسیاری منتظر رونمایی از Unreal 5 بودند.

دانلود با کیفیت SD – دانلود با کیفیت HD

تماشا به‌صورت تمام صفحه