Menu

Fortnite در زمان عرضه‌ی PS5 و XSX بر روی آن‌ها موجود خواهد بود

به گزارش پردیس گیم، ساعاتی پیش Epic Games، موتور Unreal Engine 5، جدیدترین نسخه‌ی موتور بازی‌سازی محبوبش، را معرفی کرد. این افشای جدید عموماً متمرکز بر روی کنسول‌های نسل بعد بود؛ بنابراین چندان عجیب نیست که این کمپانی اعلام کرد که Fortnite یکی از عناوین زمان عرضه‌ی PlayStation 5 و Xbox Series X خواهد بود.

در طول این برنامه، شرکت Epic ویدئویی از Unreal Engine 5 را در حال اجرا بر روی PS5، به نمایش گذاشت. اما Fortnite زمانی که برای کنسول‌های نسل بعد در دسترس باشد، بر روی این موتور اجرا نخواهد شد. در ابتدا نسخه‌ی Unreal Engine 4 این عنوان که در حال حاضر در دسترس است، موجود خواهد بود. Epic Games گفت که Fortnite را در اواسط سال ۲۰۲۱ به Unreal Engine 5 انتقال خواهد داد.

Epic Games اطلاعات زیاد دیگری را درباره‌ی انتشار نسخه‌ی نسل بعد این بازی به اشتراک نگذاشت. اما در بلاگی تأیید کرد که قصد پشتیبانی از قابلیت Cross-Platform Play(امکان بازی‌ پلیرهای پلتفرم‌های مختلف با یکدیگر) و Account Progression(پیشروی اکانت بازی) را دارد. بنابراین پلیرهای هر نسخه‌ی موجودی از Fortnite، امکان بازی کردن با پلیرهای دیگر در پلتفرم‌های دیگر را دارند و به نظر می‌آید این قابلیت، هنگامی که نسخه‌های XSX و PS5 بیرون بیایند هم، موجود خواهد بود. همچنین، Epic قصد ادامه‌ی به‌روز‌رسانی این بازی بر روی پلتفرم‌های فعلی را نیز دارد، بنابراین پلیرهای PlayStation 4 و Xbox One که فعلاً قصد ارتقای کنسول خود را ندارند، نباید نگران باشند.

نه PS5 و نه Xbox Series X، فعلاً تاریخ‌ عرضه‌ی مشخصی ندارند. اما هر دو برای فصل تعطیلات پیش‌رو برنامه‌ریزی شده‌اند. در حالی که نمی‌دانیم، این کنسول‌ها دقیقاً چه زمانی عرضه خواهند شد، حداقل مطمئن هستیم که هنگام انتشار، Fortnite بر روی آن‌ها موجود خواهد بود.