Menu

تحلیل‌گر: Microsoft منتظر است Sony قیمت کنسول خود را مشخص کند؛ Xbox Series X شاید ارزان‌تر باشد

نبرد قیمت بین کنسول‌های PS5 و Xbox Series X فراتر از قیمت اجزای هر کنسول است. Microsoft در اوایل نسل جدید حالتی بسیار تهاجمی خواهد داشت و شاید این بدان معنا باشد که کنسول خود را با قیمت ارزان‌تری نسبت به PS5 منتشر کند؛ حتی اگر به قیمت ضرر دیدن باشد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از VG247، این چیزی است که مایکل پکتر (تحلیل‌گر Wedbush Securities) و پیتر مور (از مدیران سابق Microsoft و EA) می‌گویند. هردوی این افراد روز جمعه مهمان برنامه ویژه جف کیلی بودند.

پکتر گفت Microsoft منتظر می‌ماند Sony حرکت اول را بزند و سپس قیمت ارزان‌تری نسبت به PS5 برای Xbox Series X اعلام کند. وی افزود کنسول Microsoft شاید 100 دلار ارزان‌تر از رقیب خود باشد:

"براساس چیزهایی که من دیدم، هر دستگاه PS5 برای Sony تا 500 دلار خرج بر می‌دارد و Micorosft ترازنامه بزرگی دارد." این حرف‌های او اشاره به گزارشات قبلی دارد که حاکی از آن بودند اجزای پیشرفته PS5 ممکن است قیمت آن را حتی بالاتر از آنچه که مصرف‌کنندگان انتظارش را می‌کشیدند ببرد.

این مورد در مورد Xbox Series X هم صدق می‌کند اما به گفته پکتر، تفاوت جایی مشخص می‌شود که Microsoft در واقع توان بیشتری برای ضرر دیدن از هر واحد کنسول خود دارد:

"اگر Microsoft بخواهد 100 دلار از قیمت اصلی کنسول خود کاهش دهد تا از PS5 دستگاه ارزان‌تری منتشر کند و برای 10 میلیون واحد اول فروش خود تا حدی ضرر ببیند، مایل به انجام آن است پس فکر می‌کنم منتظر هستند Sony حرکت اول را بزند و سپس قیمت کنسول خود را اعلام کنند."

پیتر مور هم با حرف‌های پکتر موافق بود و گفت موضوع فراتر از قیمت اجزای هر کنسول است. او معتقد است هردو شرکت در حال سنجیدن آن هستند که با کسر قیمت PS5 و Xbox Series X برای مشتری تا چه حد موفق می‌شوند:

"حق با مایکل است. در حال حاضر هردو شرکت به فکر این هستند که برای 8 الی 12 ماه اول نسل جدید تا چه اندازه می‌توانند ضرر تحمل کنند؟ تا چه حد با فروش نرم‌افزار جبران می‌کنند؟ در سال اول، دوم و سوم برای رسیدن به فروش 10 میلیون واحدی حاضر به انجام چه کارهایی هستند؟ در حال حاضر همه چیز – قیمت سهام و روند بازار – به نفع Microsoft است. شاید ساتیا نادلا با خود بگوید "این بار هم مثل Xbox 360 فرصت خوبی به‌دست آورده‌ایم، باید قیمت آن را مناسب در نظر بگیریم.""

نظر شما در این رابطه چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.