Menu

Microsoft به قیمت مقرون به صرفه Xbox Series X اشاره می‌کند

Microsoft برای رونمایی از قیمت Xbox Series X فعلا آمادگی ندارد اما آن‌ها قول یک قیمت قانع کننده را داده‌اند که مردم از بخش‌های مختلف جهان توان خرید آن را داشته باشند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Comicbook، جیسون رونالد از بخش Xbox، گفته که Microsoft از اول هم می‌دانست که یک کنسول بسیار قدرت‌مند می‌خواهد و با توجه به مشخصات سخت‌افزاری Xbox Series X، این کنسول در زمان عرضه خود به قوی‌ترین کنسول جهان تبدیل خواهد شد. با این حال، گاهی اوقات Microsoft باید در برخی جهات اهداف خود را تغییر می‌داد تا مطمئن شود کنسولی نمی‌سازد که کمتر کسی در جهان توان خرید آن را داشته باشد. رونالد در مصاحبه‌ای با Eurogamer راجع به قیمت گفت:

"به عنوان یک گیمر ابدی و یک بازی‌ساز، همیشه چیزهای بیشتر و بیشتری می‌خواهیم. در عین حال می‌دانیم که باید کنسولی با قیمتی قانع کننده ارائه دهیم تا مردم از نقاط مختلف جهان با آن راحت باشند و بتوانند آن را خریداری کنند."

رونالد همچنین گفت Microsoft در رابطه با قیمت کنسول Xbox Series X "هوشیار و چابکانه" عمل می‌کند. رونالد نگفت که منظور او از این حرف چیست ولی شاید این گفته او بدان معناست که Microsoft منتظر است Sony از قیمت کنسول PS5 رونمایی کند و سپس واکنشی مناسب به آن نشان دهد.

فعلا به‌نظر می‌رسد تولید و عرضه هر دستگاه Xbox Series X به بازار حدود 500 دلار برای Microsoft خرج بر می‌دارد اما به هر حال این شرکت به حدی قدرت‌مند است که بتواند قیمتی کمتر از 500 دلار را برای مشتری در نظر بگیرد و برای هر دستگاه مقداری ضرر به خود ببیند چراکه در عرصه کنسول، فروش سخت‌افزار چندان مهم نیست بلکه سرویس‌ها و بازی‌ها هستند که سود نهایی را تعیین می‌کنند.

کنسول Xbox Series X در فصل تعطیلات سال میلادی جاری منتشر خواهد شد.