Menu

گزارش: ویروس کووید-19 باعث دیر جا افتادن کنسول‌های نسل بعدی میان مردم خواهد شد

در حالی که پَندِمیک ادامه‌دار کووید-19 همه مردم کشورهای مختلف جهان را خانه‌نشین کرده و فروش بازی‌ها هم به همین دلیل زیاد شده، ممکن است این فروش خوب را برای کنسول‌های نسل بعدی نداشته باشیم. طبق گفته گروه تحلیلی صنعت بازی‌های ویدیویی یعنی Niko Partners، موجودی کنسول PlayStation 5 و Xbox Series X در بازار محدود خواهد بود.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از DualShockers، گروه Niko Partners در بیانیه‌ای گفت تقریبا 90 درصد کنسول‌های بازی قبل از ورود به ایالات متحده، در کارخانه‌های چین مرحله تولید را می‌گذارندند. حال اما از فوریه تاکنون بسیاری از کارخانه‌ها در چین تعطیل شده‌اند و به همین ترتیب احتمالا در پایان سال جاری تعداد بسیار محدودی از کنسول‌های PS5 و Xbox Series X در بازار موجود می‌شوند. حتی گفته شد که احتمالا به دلیل همین موجودی‌های کم، قیمت‌های بالایی را ببینیم.

دنیل احمد، یکی از تحلیل‌گران ارشد Niko Partners در مصاحبه‌ای با GamedDily.biz گفت: "کمبود اجزا و مشکلات به‌وجود آمده، خرج تولید و ارسال کنسول‌های نسل بعدی به بازار را افزایش خواهد داد. فعلا اگر Sony و Microsoft بخواهند کنسول‌های نسل بعدی خود را 400 دلار یا کمتر قیمت‌گذاری کنند، بعید است که با ضرر قابل توجهی مواجه نشوند. همان‌طور که در گزارش ذکر شد، تاخیر در عرضه بازی‌ها، رکود اقتصادی آینده، قیمت بالاتر کنسول‌ها و بازی‌های میان‌نسلی در سال اول ممکن است انگیزه کمی برای دارندگان کنسول‌های فعلی برای ارتقا فوری به نسل بعد باشد."

ما می‌دانستیم که این ویروس مصیبت‌بار به شکل‌های مختلفی روی صنعت‌ بازی‌های ویدیویی تاثیر می‌گذارد. بسیاری از عناوین به دلیل شرایط ایجاد شده کار از راه دور تاخیر خورده‌اند؛ برخی دیگر هم برای اینکه فروش نسخه‌های فیزیکی بازی‌شان با دیجیتالی اختلاف زیادی نداشته باشد، بازی‌های خود را چندین ماه تاخیر زدند. بازی‌ها یک صنعت چند میلیاردی هستند بنابراین وقتی از این پَندِمیک گذشتیم، به حالت عادی خود باز خواهد گشت.