Menu

Microsoft: نرخ 60 فریم بر ثانیه خروجی استاندارد کنسول Xbox Series X خواهد بود

Microsoft از همان ابتدا اعلام کرده بود که Xbox Series X عملکرد و بهینه‌سازی را به گرافیک و جلوه‌های بصری ارجحیت می‌دهد. مشخصا این کنسول فوق‌العاده قدرت‌مند است و قطعا بازی‌ها بهتر و درخشان‌تر از همیشه روی آن اجرا می‌شوند اما ظاهرا Microsoft قصد تاکید روی پیشرفت و بهبود نرخ فریم دارد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gamingbolt، آرون گرینبرگ، مدیر بازاریابی Xbox، در توئیتر تایید کرد که خروجی استاندارد بازی‌ها برروی کنسول Xbox Series X نرخ 60 فریم بر ثانیه خواهد بود و در برخی موارد سازندگان می‌توانند با نفوذ بر معماری این کنسول، به 120 فریم هم دست یابند.

البته این بدان معنا نیست که کلا بازی‌های زیر نرخ 60 فریم بر ثانیه را در این کنسول نخواهیم دید. احتمال دارد در چند سال اول نسل برخی بازی‌ها با نرخ 30 فریم بر ثانیه اجرا شوند و در نهایت به خود سازندگان بازی‌ها بستگی خواهد داشت که گرافیک را به نرخ فریم ترجیح دهند یا برعکس.

البته ممکن است اوضاع برای بازی‌های انحصاری Xbox فرق کند. شاید در ماه جولای که رویداد جدیدی از سوی Microsoft برای Xbox Series X برگزار می‌شود، جزئیات بیشتری در این رابطه به‌دست آوریم.