Menu

مبارزات در Assassin’s Creed Valhalla بسیار خشونت‌آمیز خواهند بود؛ برداشت تازه سازندگان از سبک نقش‌آفرینی

رونمایی از Assassin's Creed Valhalla هنوز هم تازگی دارد و جزئیات گیم‌پلی از مصاحبه‌های منتخب سازندگان با رسانه‌ها به‌دست ما می‌رسند.

اشرف اسماعیل که کارگردانی بازی‌های Assassin's Creed Black Flag و Origins را بر عهده داشت، وظیفه ساخت Valhalla را هم به دوش می‌کشد. به گزارش پردیس گیم و به نقل از WCCFTECH، او در مصاحبه‌ای با سایت استرالیایی Press Start اعلام کرد این بازی دارای برداشت بسیار متفاوتی از سبک نقش‌آفرینی (RPG) خواهد بود. برای مثال، سیستم سنتی Level از بین رفته است:

"ما می‌خواهیم در بخش نقش‌آفرینی و سیستم پیشرفت، به نوعی برداشت تازه‌ای داشته باشیم؛ چیزی که به خود جهان بازی و طرح مهارت‌ها و مواردی دیگر بیشتر متصل است. ما برداشت بسیار متفاوتی نسبت به کارهای قبلی خود داریم تا تجربه وایکینگ‌ را درخشان‌تر سازیم.

برای مثال، ما یک نمودار مهارت عظیم داریم. بازی دارای یک درخت مهارت بسیار بزرگ است که بازیکنان می‌توانند به معنای واقعی کلمه به شخصی‌سازی وایکینگی که می‌خواهند در نقش آن بازی کنند بپردازند. امیدواریم مردم هم سبک بازی‌های مختلفی را از این طریق برای خود انتخاب کنند. قصد ما این است که بازیکنان به نحوه دلخواه‌شان از بازی لذت ببرند. در رابطه با سیستم پیشرفت هم همین‌قدر زحمت کشیده شده است. در Valhalla توانایی‌های مختلفی بازگشته‌اند اما البته تمام این توانایی‌ها ریشه و اتصال و تم وایکینگ دارند و سیستم سطح‌بندی (Level) را هم حذف کرده‌ایم. به جای آن قدرت (Power) داریم. قدرت ریشه در مجموعه مهارت‌های وایکینگ ساخته شده توسط شما خواهد داشت بنابراین براساس مهارت‌هایی که یاد می‌گیرید، قدرت کسب می‌کنید پس تغییراتی را هم در نحوه بکارگیری نقش‌آفرینی و سیستم پیشرفت اعمال نموده‌ایم تا مرکز توجهات روی سبک بازی هر بازیکن باشد."

اشرف اسماعیل همچنین گفت مبارزات در Assassin's Creed Valhalla بسیار خشونت‌آمیز خواهد بود تا بازتابی از دوران وایکینگ‌ها باشد:

"به سیستم مبارزات بازی نیروی تازه‌ای بخشیده‌ایم و از نو طراحی شده تا خشونت بسیار زیاد سلاح‌ها در جنگ‌های دوران قرن نهم نشان داده شوند بنابراین تلاش زیادی برای اطمینان از حس تاثیرگذاری آن انجام شده است. ما تبرها و گرزهای مختلفی در بازی قرار داده‌ایم که مخصوص همان قرن‌ها بودند و وایکینگ‌ها از آن‌ها استفاده می‌کردند (مثل Bearded Axe یا Dane Axe) و شما می‌توانید دو نوع مختلف از هر سلاحی که بخواهید را همزمان برای مبارزه استفاده کنید بنابراین امکان استفاده همزمان از دو تبر، دو شمشیر یا حتی دو سپر وجود دارد و سیستم بسیار انعطاف‌پذیری ساخته‌ایم. سومین عنصری که در بهبود مبارزات استفاده شده، تلاش ما در تنوع دشمنان است و هر کدام کاملا منحصر به‌فرد هستند. ما می‌خواستیم مطمئن شویم حتی اگر 15-20 ساعت هم در بازی گذرانده باشید، باز هم چیزهایی بیابید که قبل از آن ندیده بودید پس در نهایت سعی زیادی را هم در بخش دشمنان شاهد هستیم."

بازی Assassin's Creed Valhalla در فصل تعطیلات سال میلادی جاری برای PC ،Stadia، کنسول‌های نسل هشتم و نهم منتشر خواهد شد.