Menu

از بازی‌های PS5 در خرداد ماه رونمایی می‌شود

مجله رسمی PlayStation زمان رونمایی از بازی‌های کنسول PS5 را مشخص کرد. در مجله ماه ژوئن (هم‌اکنون در دسترس به‌صورت دیجیتالی اما اوایل ماه آینده به‌طور فیزیکی هم منتشر می‌شود) تایید شد در مجله بعدی که برای ماه جولای است، از "بازی‌های PS5 و چگونگی اجرای آن‌ها" رونمایی می‌شود.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از PlayStation Lifestyle، مجله رسمی PlayStation برای ماه جولای 2020 در 2 ژوئن (13 خرداد) به‌صورت فیزیکی در دسترس خواهد بود اما نسخه دیجیتالی آن خیلی زودتر از این تاریخ عرضه می‌شود. این موضوع کم‌وبیش شایعات و گمانه‌زنی‌ها درباره رونمایی از کنسول PlayStation 5 در ماه مه (اردیبهشت) توسط Sony را تایید می‌کند. در هر صورت Sony قطعا می‌خواهد پیش از هرگونه صحبت درباره بازی‌های PS5، جزئیات کامل از این کنسول را خودش به اشتراک بگذارد.

فیل اسپنسر، رئیس بخش Xbox هم اخیرا گفته بود که به‌زودی از بازی‌های کنسول Xbox Series X رونمایی می‌شود و حرکت بزرگ آن‌ها برای بازاریابی کنسول نسل بعد است. تاکنون سکوت Sony درباره کنسول PS5 برای بازاریابی استودیوهای Third-Party هم مشکل‌ساز شده، مثلا CD Projekt RED اعلام کرد به دلیل عدم انتشار جزئیات رسمی کنسول PS5 توسط خود Sony، اجازه تایید چیزی درباره نسخه نسل بعدی بازی Cyberpunk 2077 برروی این کنسول را ندارند. حال می‌دانیم که حداقل تا قبل از 13 خرداد شاهد رونمایی از PS5 خواهیم بود.

چیزی که نامشخص مانده، این است که آیا مجله رسمی PlayStation به‌صورت اختصاصی و انحصاری جزئیات بازی‌های PS5 را منتشر می‌کند یا چنل‌ها و رسانه‌های دیگر هم حق به اشتراک‌گذاری جزئیات را دارند. مجله رسمی PlayStation بخشی از شبکه Future محسوب می‌شود؛ سازمانی رسانه‌ای که مالک GamesRadar نیز است. GamesRadar رویداد Future Gaming Show را در ماه ژوئن (خرداد-تیر) برگزار می‌کند که شاید شاهد چند بازی نسل بعدی در آن باشیم. احتمالا Sony طی ماه مه به‌صورت اتفاقی و غافلگیر کننده از کنسول PS5 مانند کنترلر آن یعنی DualSense به یکباره رونمایی می‌کند.