Menu

مطالعات جدید ادعا دارند بازی‌های خشن سبب افزایش پرخاشگری در نوجوانان می‌شوند؛ سازمان برگزاری E3 این تحلیل را قبول ندارد

به تازگی تجزیه ‌و تحلیل منتشرشده که ثابت می‌کند بازی‌های ویدئویی ارتباطی مستقیم با پرخاشگری دارند. این مطالعه، که توسط آکادمی ملی علوم آمریکا منتشرشده، با بررسی بیش از 17هزار نوجوان 9 تا 19 ساله در بین سال‌های 2010 تا 2017 به دست آمده است. در این تحقیق نتیجه‌گیری شده که تجربه بازی‌های خشن در طول زمان می‌تواند سبب افزایش پرخاشگری شود.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از GameSpot، این بررسی از 24 تحقیق مشابه در چندین کشور دیگر نظیر آمریکا، کاناد، آلمان و ژاپن نیز استفاده کرده است. در این بررسی آمده افراد جوانی که به تجربه بازی‌های خشن می‌پردازند، احتمال پرخاشگر‌ی و خشن‌تر شدن‌شان بیشتر است. "جی هال" نویسنده ارشد این مطالعه، می‌گوید که این اثر "نسبتا کوچک اما اقبل اعتماد" است. مطالعات اولیه وی نشان می‌دهد که بازی‌کردن عناوین خشن می‌تواند برای مثال احتمال درگیری و دعوا در مدرسه را افزایش دهد.

"افراد بسیاری می‌پرسند که آیا واقعا این بازی‌ها سبب می‌شوند تا بچه‌ها پرخاشگرانه‌تر رفتار کنند؟ من می‌گویم که یک احتمالش این است. اگر فرزندان شما این بازی‌ها را انجام می‌دهند، یا این بازی‌ها به صورت خوب و بد برروی‌شان تاثیر می‌گذارند و یا آن‌ها حسی خوب و بد نسبت به بازی‌ها دارند. و دلیل وابستگی‌شان به بازی نیز همین است. به هر حال شما باید به این مورد توجه کنید. "

اما سازمان سرگرمی و و نرم‌افزار که مسئول گروه برگزاری E3 است، در بیانیه‌ای این مطالعات را رد کرده است.

"دادگاه ارشد آمریکا، افراد ارشد و حرفه‌ای در زمینه پزشکی و مطالعات بسیاری ثابت کرده‌اند که هیچ رابطه‌ای میان بازی‌های ویدئویی و خشونت وجود ندارد. در اصل خشونت از اوایل دهه 90 کاهش چشم‌گیری داشته است، در حالی که بازی‌های ویدئویی سال به سال محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند. هم‌چنین موضوع درنظرگرفتن مشخصات منطقه‌ای نیز در این تحقیق قابل بحث است. همان‌ بازی‌هایی که در آمریکا تجربه می‌شوند، توسط تمامی گیمرها در سراسر جهان بازی می‌شوند؛ همه از آن‌ها لذت می‌برند و هیچ‌گونه جنایت و خشونتی که نویسنده ادعا می‌کند، در سطح جهانی رخ نداده است. "

در سال 2015 نیرویی عملیاتی از سوی سازمان روان‌شناسی آمریکا ادعا کرد که بازی‌های خشن سبب افزایش پرخاشگری می‌شوند ولی دلیل کافی برای اثبات ادعای خود نداشت. این مطالعه نیز می‌گوید که شاید بازی‌های خشن منجر به جرم و جنایت نشوند، ولی می‌توانند سبب بروز چیزهایی کوچک‌تر نظیر دعوا در مدرسه شوند.

نظر شما چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.