Menu

فرم ثبت اختراع PS5 سیستم خنک کننده‌ی آن را به نمایش می‌گذارد

مطمئنا بسیاری از کاربران از سیستم خنک کننده‌ی PS4 راضی نیستند و در حقیقت به ناکارآمدی آن معترف هستند، سیستمی که در هنگام نصب بازی‌ها و یا کارهای مختلف دیگر با ایجاد صدایی آزار دهنده باعث می‌شد که کاربر گاهی اوقات حتی نگران خرابی کنسول شود. حال به نظر می‌رسد که Sony برای رفع این ایراد اقداماتی در سر دارد و نمی‌خواهد با تکرار چنین مشکلاتی باز هم باعث نارضاتی مخاطبان شود.

به گزارش پردیس‌گیم، فرم ثبت اختراع جدیدی که البته چندین سال پیش ثبت شده و اخیرا منتشر شده خبر از سیستم خنک کننده‌ی جدیدی می‌دهد که سونی قصد استفاده از آن بر روی کنسول نسل نهمی خود را دارد. با توجه به جزئیات منتشر شده می‌توان متوجه شد "هیت‌سیک" و برخی سوراخ‌ها و راه‌های انتقال حرارت برای PS5 در نظر گرفته شده‌اند تا کار را برای کنسول بسیار راحت‌تر کنند. در این فرم ثبت اختراع آمده:

"هیت‌سینک بر روی صفحه‌ی پایینی مدار قرار گرفته است و سوراخ‌های حرارتی نیز از طریق محل تجمع مدار به آن نفوذ می‌کنند. PS5 مسیرهای انتقال حرارت و هیت‌سینک را به شکل یکپارچه به یکدیگر متصل می‌کند. این فناوری اجازه خواهد داد که سطح عملکرد به طرز چشمگیری پیشرفت کرده و فضای آزاد بیشتری در اختیار کنسول قرار بگیرد."

اخیرا شنیده شده بود که سونی در حال آماده سازی سیستم خنک کننده‌ای گران‌بها برای PS5 است، احتمالا منظور از آن سیستم خنک کننده همین اطلاعات فرم ثبت اختراع را در بر می‌گرفته و باید منتظر بمانیم و ببینیم که کمپانی سازنده در روزهای آتی از این فناوری رونمایی می‌کند یا خیر.