Menu

مهندس نرم‌افزار سابق PS5: از بسیاری از جزئیات به‌خوبی به عنوان راز محافظت می‌شود

کنسول Xbox Series X با سازگاری کامل با DirectX 12 Ultimate از VRS (مخفف Variable Rate Shading) پشتیبانی خواهد کرد. احتمالا کنسول PlayStation 5 هم دارای ویژگی VRS خواهد بود چراکه تعدادی از سازندگان بازی‌ها هم طی هفته‌های گذشته به آن اشاره نمودند اما از طرف Sony چندان از آن صحبتی نشده است. با توجه به گفته‌های مهندس نرم‌افزار اصلی و سابق PS5، دلیل خوبی برای عدم بحث راجع به این موضوع وجود دارد.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از WCCFTECH، مت هارگت در حساب توئیتر خود راجع به عدم بحث درباره VRS صحبت کرد. او می‌گوید گفت‌وگو درباره آن مشکل است چون میزان کمکی که در عملکرد (Performance) انجام می‌دهد، نه تنها در هر بازی بلکه در هر صحنه‌ای از هر بازی متغیر خواهد بود:

"همه شما به نکات قابل توجهی اشاره کردید. از صحبت‌های‌تان ممنونم. من مایلم این را هم اضافه کنم که صحبت درباره VRS سخت است چون میزان کمکی که در Performance هر بازی و احتمالا هر صحنه از هر بازی انجام می‌دهد متغیر خواهد بود. با توجه به محدود بودن زمان کنفرانس به 50 دقیقه، فکر می‌کنم مارک سرنی کار فوق‌العاده‌ای در صحبت راجع به ویژگی‌های کنسول انجام داد."

هارگت در ادامه همچنین گفت هنوز خیلی چیزها در اطلاعات لو رفته از کنسول وجود نداشتند و Sony خیلی خوب از برخی رازها نگه‌داری می‌کند:

"هنوز بسیاری از چیزها در اطلاعات لو رفته از کنسول وجود نداشتند. رازهای زیادی هستند که به‌خوبی از آن‌ها نگه‌داری می‌شود."

وی همچنین نظر خود درباره تفاوت‌های میان دو کنسول نسل بعدی بیان کرد و گفت هر پلتفرمی نقاط قوت و ضعف خود را دارد:

"هر پلتفرم در سطح سخت‌افزاری دارای نقاط ضعف و قوت مخصوص به خود است بنابراین بحث درباره اولویت‌هاست، نه سخت‌افزارها."

کنسول PlayStation 5 همچنین عناوین PlayStation 4 را هم اجرا می‌کند. دیجیتال فاندری هفته گذشته ویدیویی تحلیلی براساس هر آنچه که تا به الان از این ویژگی کنسول گفته شده، ارائه داد و درباره عناوینی مثل Dark Souls 3 و Sekiro: Shadows Die Twice که ممکن است اجرای بهتری در PS5 داشته باشند بحث شد. هردوی این عناوین با نرخ فریم آزاد در کنسول PS4 Pro قابل اجرا بودند پس احتمالا پردازنده بسیار بهتر PS5 توان اجرای آن‌ها با گرافیک بهتر و نرخ 60 فریم بر ثانیه را خواهد داشت.

کنسول PS5 اواخر سال جاری منتشر خواهده شد.