Menu

همه آنچه که از Resident Evil 4: Remake می‌خواهیم

همه چیز از یک جاه طلبی شروع شد. شرکت Capcom سراغ بازسازی یکی از عناوین خاص خود رفت و با نگاهی جدید آن‌را بازسازی کرد. در این نوع جدید بازسازی انگار از نسخه اصلی، اقتباسی به روز شده را شاهد بودیم و دیگر تمام نسخه با موتور گرافیکی ارتقا یافته به روز نشده بود.

بازخوردهای خوب هم از لحاظ فنی و فروش و موارد دیگر Capcom را وسوسه کرد تا سراغ بازسازی نسخه RE3 برود که شاید اگر این بحران کرونا نبود و شخصیت نمسیس هم محبوب هواداران نمی‌بود این نسخه به یک شکست تبدیل می‌شد. با این حال اخباری که از این کمپانی بازی‌ساز درز کرد که با توجه به کیفیت بازسازی نسخه سوم خیلی به مذاق طرفداران خوش نیامد.

از همین حالا بحث‌های زیادی در مورد بازسازی نسخه چهارم مطرح شده است و به نظر شخص نویسنده این نسخه با توجه به نگاه شرکت Capcom به بازسازی، به هیچ عنوان نیازی به بازسازی ندارد. و در جواب سوال بالا شخصا معتقدم ما هیچ چیزی از این نسخه نمی‌خواهیم فقط با موتور جدید همان را برای لذت بردن از تکنولوژی برایمان بسازید. شخصا بعد از بالغ بر چند ده بار بازی کردن این نسخه روی PS2 نسخه بازسازی PS4 را نیز حدود 4 بار تمام کردم و هر بار لذت بردم.

اما با این حال بد نیست نقطه نظر نویسندگان مقاله‌ای در این زمینه را از سایت Xbox Achivment بخوانیم تا با فضای ذهنی طرفداران این بازی در خارج از کشور نیز آشنا شویم. آقای ریک واکر عضو ارشد تحریریه این رسانه عنوان داشته که بازی را از نسخه سال 2005 که برروی Gamecube عرضه شد بارها و بارها تجربه کرده است و تصور اینکه این بازی با موتور RE Engine ساخته شود بسیار بسیار لذت بخش خواهد بود و اضافه کردن کلید برای باز کردن درها، افزایش فضای بقا، افزایش تعداد پازل‌ها، به‌روزرسانی زاویه دوربین و تقویت گیم پلی شخصیت اشلی، به‌روزرسانی اسلحه‌ها و محیط دهکده و بعضی لوکیشن‌ها از نکاتی است که ایشان به آن‌ها اشاره کرده است. ولی از سویی نگران عجله Capcom و درست استفاده نکردن از پتانسیل این بازی مانند اتفاقی که در مورد RE3 افتاد نیز هستند و اشاره داشتند که نیازی به دست خوردن سناریو نیست و شاید تنها باید یک قسمت اضافی برای شخصیت ادا لازم باشد ولی هر نوع دستکاری به داستان و شخصیت پردازی قطعا لطمه جبران ناپذیری به این عنوان خواهد زد.

مت لریگان که از نویسنده ارشد این رسانه نیز هست عنوان داشت که از ابتدا به علت ترسی که داشته تا نسخه Wii این عنوان سراغ این فرانچایز نرفته و به نظرش این بازی همچنان باید المان‌های ترس خود را حفظ کند هرچند که امروز تجربه این بازی قطعا ترس کمتری را به همراه خواهد داشت نسبت به زمانی که او نوجوان بوده است. البته با توجه به حضور نمسیس در نسخه سوم مخصوصا در محیط شهر خیلی نمی‌توان به این موضوع دل بست. بازسازی المان‌های محیطی، طراحی لباس‌ها، کارکردن روی شحصیت پردازی اشلی و همین طور حفظ خطی بودن داستان با اینکه بازی تا حدودی به علت زیاد بودن لوکیشن‌ها توانایی گسترش بیشتر را دارد و همین‌طور به روزآوری اسلحه و یک سری المان جزئی نکاتی بود که ایشان اشاره داشتند. همچنین سیستم ارتقای اسلحه‌ها به شدت لذت بخش بود و این موضوع در دو نسخه بازسازی دیده نشده بود و این سیستم باید در نسخه بازسازی چهارم نیز همچنان باشد.

همان‌طور که دیدیدم شاید خط قرمز هواداران داستان و شخصیت‌پردازی و طول زمان داستان است. شاید بهتر باشد عنوان کنیم نسخه چهارم یک‌سری روغن کاری نیاز دارد تا بازسازی، مانند آنچه که در بازسازی نسخه دوم و سوم شاهد بودیم. همچنین تعدادی از BossFight های این نسخه پتانسیل شبیه نمسیس شدن را دارند. به نظر می‌رسد که Capcom باید خیلی مراقب این نسخه باشد چون ممکن است اعتبار خود را حراج کند. نظر شما چیست؟ آیا این نسخه اساسا نیازی به بازسازی دارد یا با یک ارتقای گرافیکی و بازسازی بعضی از المان‌های جزئی بازهم یک شاهکار تکرار نشدنی برای نسل پیش‌رو خواهد بود؟