Menu

سقف‌های زیبای متحرک مخصوص رستوران‌ها

سقف متحرک رستوران

استفاده از سقف متحرک در رستوران ها، چندسالی است که محبوبیت ویژه ای پیدا کرده است. با کمک سقف متحرک، رستوران ها از حداکثر فضای خود برای مهمان نوازی از مشتریان خود استفاده می کنند. علاوه بر آن می توانند تغییرات ویژه ای در دکوراسیون خود با استفاده از سقف متحرک ایجاد کنند. الزام استفاده از سقف متحرک در رستوران هایی که فضای باز دارند، به دلیل تطبیق با شرایط جوی است. زمانی که سقفی در یک جا باشد، بین محیط بیرون و داخل آن، مرزی ایجاد می شود. درواقع وجود سقف متحرک رستوران، باعث ایجاد فضایی خاص می شود. فضاسازی با سقف متحرک، برای رستوران ها و کافی شاپ ها، با توجه به افزایش کارایی آن ها، اهمیت ویژه ای دارد.

محبوبیت استفاده از سقف متحرک در جهان

استفاده از سقف متحرک نه تنها در ایران بلکه در جهان نیز، محبوبیت ویژه ای دارد. بسیاری از رستوران ها و هتل رستوران های معروف در سراسر جهان را مشاهده می کنید که از سقف متحرک برای رستوران های خود استفاده کرده اند. بسیاری از مدیران رستوران ها اعلام کرده اند که بعد از استفاده از سقف متحرک، توانسته اند محیطی جذاب برای مشتری ایجاد کنند. محیطی که مشتری می تواند خود را در فضایی باز اما پوشیده شده و محافظت شده قرار دهد. نورپردازی هایی که در کنار سقف های متحرک انجام می شود، فضای رستوران را به فضایی کاملا دلنشین و راحت تبدیل می کند. معروف ترین رستوران ها در جهان، در فضای بیرونی خود، از سقف متحرک استفاده کرده اند تا تجارت خود را توسعه دهند.

یکی از این رستوران های محبوب، رستورانی اسپانیایی در چلسی است که با سقف متحرک شفاف خود، محیطی را ایجاد کرده که مشتری ها اظهار داشته اند، عاشق این مکان شده اند و بار دیگر، به آن جا باز می گردند.

چرا از سقف متحرک رستوران استفاده کنیم؟

استفاده از فضای باز در چهار فصل

با کمک سقف اختصاصی می توان از فضای باز رستوران در همه فصول استفاده کرد. سقف متحرک http://www.bamtechco.com برای کافی شاپ ها و رستوران ها در فصل زمستان، محیطی را فراهم می کند تا مشتری بدون دغدغه، سفارش خود را تحویل بگیرد و یا زیر سقف، غذای خود را نوش جان کند. همچنین در فصل های گرم همچون تابستان، تابش شدید آفتاب، مشتری را اذیت نمی کند. حتی در هوای گرم هم می توان، در فضای باز، با خیالی راحت، غذای خوشمزه ای را نوش جان کرد. اگر رستورانی دارید که فضای داخلی آن کوچک است، می توانید با استفاده از سقف متحرک، فضایی برای چیدمان بیشتر میز و صندلی ها ایجاد کنید.

زیبایی ظاهری

سقف های متحرک بخش مهمی از یک دکوراسیون فضای باز را برعهده دارند. در سقف متحرک رستوران ها می توان از انواع مدل هایی که به زیبایی رستوران کمک بیشتری می کند، استفاده کرد. با کمک سیستم روشنایی که بر روی پروفیل های سقف تعبیه می شود، این فضا دلنشین تر می شود.

صرفه اقتصادی

از نظر اقتصادی، استفاده از سقف متحرک به جای سقف معمولی و ثابت، که از مصالح گران قیمتی تهیه می شود، به صرفه تر است. سقف متحرک انواع گوناگونی دارد که گران ترین آن ها هم، صرفه اقتصادی دارد. نه تنها در زمانی که اقدام به نصب آن می کنید از نظر اقتصادی بهره می برید، بلکه به مرور زمان، با بیشتر شدن مشتری ها، هزینه انجام داده شده، به جیب شما باز می گردد.

عایق صدا

سقف متحرک انواع گوناگونی دارد اما می توان از انواع عایق آن ها برای کنترل صدای داخل و خارج استفاده کرد. با کمک سقف متحرک رستوران، از سر و صدای خارج از رستوران، محفوظ خواهید ماند.

سیستم هدایت آب باران

سقف متحرک رستوران، می تواند به نوعی ساخته شود که آب باران را به سمت خارج از سقف، هدایت کند. در این صورت، تجمع آب باران ایجاد نمی شود و تمامی آب هایی که در سقف هستند، به بخش خاصی که از قبل تعبیه شده اند، می ریزند.

انواع سقف متحرک برای رستوران ها

سقف متحرک رستوران با توجه به اقلیم آب و هوایی در هر منطقه ای، از متریال های متناسبی ساخته می شود. مثلا در نقاط جنوبی کشور، از پارچه هایی که مقاومت بالایی در برابر گرما دارند، استفاده می شود. در نقاط شمالی کشور نیز از پارچه های ضد آب و یا سقف های جمع شونده شیشه ای و پلی کربنات استفاده می شود. این سقف ها کاملا عایق می شوند تا در برابر باران و گرد و غبار، مقاوم باشند و هیچ ماده خارجی به داخل مجموعه تراوش نکند.

سقف متحرک پارچه ای برای رستوران ها

فضایی صمیمانه با دکوراسیونی ویژه توسط سقف متحرک پارچه ای در رستوران ها به وجود می آید. سقف متحرک پارچه ای همچون سقف های دیگر که قابلیت باز و بسته شدن دارند، از یک موتور الکتریکی، از یک سازه با قابلیت حرکت و پوششی از جنس پارچه تشکیل شده است. این پوشش در سقف های دیگر متفاوت است.

سقف متحرک پلی کربناتی برای رستوران ها

سقف های متحرک پلی کربناتی که به صورت کشویی یا تلسکوپی باز و بسته می شوند، یکی از بهترین گزینه ها برای رستوران ها و کافی شاپ ها هستند. این سقف ها در انواع مات و شفاف تولید می شوند. نمونه شفاف آن برای مکان هایی که آسمان های شب پر ستاره ای دارند، بسیار کاربردی است.

سقف متحرک شیشه ای برای رستوران ها

از سقف متحرک شیشه ای هم می توان در فضای باز رستوران ها استفاده کرد البته، استفاده از این سقف به دلیل هزینه بالا و عملکرد ضعیفی که نسبت به سقف متحرک پلی کربناتی دارد، پیشنهاد نمی شود. از سقف متحرک شیشه ای معمولا برای نورگیر پاسیو استفاده می شود.