Menu

بازیکنان Call of Duty: Warzone در کنسول برای فرار از دست متقلبان PC قابلیت Cross-Play را غیر فعال می‌کنند

به گزارش پردیس گیم و به نقل از Eurogamer، متاسفانه قابلیت Cross-Play مشکلات زیادی را در بازی Call of Duty: Warzone پدید آورده و بسیاری از بازیکنان برای فرار از دست متقلبان PC این قابلیت را غیر فعال می‌کنند.

تقلب کردن (Cheat) یک مشکل رو به افزایش در هردو بخش چندنفره معمولی و Warzone عنوان Call of Duty: Modern Warfare هستند اما ظاهرا در بخش Warzone این مشکل بسیاری را عصبی کرده است. استودیوی Infinity Ward طی این هفته اعلام کرد بیش از 70 هزار نفر متقلب از سرتاسر جهان را برای حفاظت Warzone از شر آن‌ها بن نموده است. این استودیو در توئیتی افزود به هیچ عنوان وجود متقلبان را تحمل نمی‌کند.

با این حال، بازیکنان هنوز هم به شکایت‌های خود ادامه می‌دهند چراکه همچنان افرادی هستند که با تقلب می‌توانند به‌صورت خودکار Headshot کنند، از پشت دیوار دشمنان را ببینند و بدون Recoil به تجربه بازی بپردازند البته قابلیت‌های ممنوعه دیگری هم برای آن‌ها فراهم می‌شود. تعدادی از کاربران در Reddit ویدیوهایی در این رابطه تهیه کرده‌اند که می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید. لینک 1 – لینک 2 – لینک 3 – لینک 4

معمولا مشکلات مربوط به متقلبین بیشتر در PC بوده تا کنسول‌ها چراکه همواره در اجرای بازی‌های کنسولی با Cheat مشکلاتی وجود داشته اما اکنون دارندگان کنسول‌ها هم مجبور به مقابله با این افراد متقلب بخاطر وجود قابلیت Cross-Play هستند.

البته Cross-Play قابلیتی فوق‌العاده‌ برای هر بازی چندنفره و خصوصا Call of Duty است زیرا امکان تجربه بازی با دوستان‌تان در پلتفرم‌های دیگر را فراهم می‌سازد. همچنین با این قابلیت یعنی تعداد بازیکنان هم زیاد می‌شود و این به معنای یافتن سریع‌تر یک Match و Lobbyهای پر است.

با این حال، تاثیر منفی قابلیت Cross-Play در Call of Duty: Warzone برخی از بازیکنان PC هستند که دارندگان کنسول به عنوان یک راه‌حل موقتی، این قابلیت را خاموش کرده‌اند.

قطعا این شرایط ایده‌آلی برای کسانی که می‌خواهند با دوستان خود در پلتفرم‌های دیگر آنلاین بازی کنند نیست و خود Modern Warfare هم دوست ندارد شما Cross-Play را غیر فعال کنید. در PlayStation 4 و Xbox One، اگر بخواهید در شرایط غیر فعال بودن Cross-Play به جست‌وجو برای یک Match بپردازید، خود بازی پیامی برای تشویق شما به‌منظور فعال کردن آن می‌دهد.

اگر همچنان به جست‌وجو برای یک Match در Warzone ادامه دهید، بازی در پیدا کردن آن به مشکل بر می‌خورد و مجددا پیامی برای فعال کردن Cross-Play ارائه می‌شود.

در صورتی که باز هم به جست‌وجو بدون Cross-Play ادامه دهید، بازی معیارهای پینگ را افزایش خواهد داد. نویسنده Eurogamer اخیرا آزمایشی در این رابطه برروی PS4 انجام داد و بدون قابلیت Cross-Play حدود 3 دقیقه طول کشید تا یک Match پیدا شود اما با فعال بودن آن فقط 30 ثانیه زمان لازم بود. احتمالا وضعیت در Xbox One هم به همین شکل است (Modern Warfare در PC به بازیکنان اجازه پیدا کردن یک Match از Warzone بدون قابلیت Cross-Play را نمی‌دهد).

بازیکنان Call of Duty که با این متقلبین برخورد داشته‌اند، از Infinity Ward درخواست حذف کامل Cross-Play از بازی را کرده‌اند چراکه به تقویت سیستم‌های ضد تقلب کمک می‌کند. متاسفانه قابلیت Warzone به‌صورت رایگان در دسترس است و وقتی یک متقلب بن می‌شود، با ساخت یک اکانت دیگر دوباره برای بازیکنان مزاحمت ایجاد می‌کند.

البته بیشتر بازیکنان Call of Duty بالغ و معتبر هستند اما فقط یک متقلب برای خراب کردن تجربه یک Lobby پر از بازیکنان دیگر کافی است. قطعا بسیار خسته‌کننده و ناامیدانه خواهد بود که بعد از 45 دقیقه گردش در محیط Warzone، به یک‌دفعه توسط یک متقلب کشته شوید.

Activision چه کار دیگری برای جلوگیری از ورود متقلبین PC در بازی می‌تواند انجام دهد؟ برخی بازیکنان از آن‌ها خواسته‌اند تا بازیکنان PC را مجبور سازند که اکانت خود را به یک شماره تلفن لینک کنند. تعدادی دیگر هم درخواست Cross-Play فقط بین بازیکنان کنسول‌ها را داشته‌اند، یعنی فقط دارندگان PS4 و Xbox One بتوانند با یکدیگر بازی کنند.

قطعا هیچ عنوانی نمی‌تواند متقلبان را به‌طور کامل محو کند اما طرفداران از Activision درخواست اقدامات بیشتری را دارند. فعلا بهتر است قابلیت Cross-Play در کنسول را خاموش کنید.