Menu

ویژگی Backwards Compatibility در کنسول PS5 احتمالا بازی‌ها را با نرخ فریم آزاد و رزولوشن پویا بهبود می‌بخشد

کنسول PlayStation 5 به بازیکنان اجازه تجربه تعدادی از بازی‌های منتخب و مشخص از PlayStation 4 را می‌دهد و گفته شده که این بازی‌ها احتمالا در زمینه نرخ فریم و رزولوشن بهبود پیدا می‌کنند. با این حال، احتمال می‌رود که همه آن‌ها هم عملکرد بهتری نداشته باشند.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از WCCFTECH، دیجیتال فاندری در ویدیوی جدید خود احتمال داده که احتمالا همه بازی‌های PlayStation 4 در PlayStation 5 بهبود نمی‌یابند. عناوینی که احتمال بهبود یافتن‌شان بالاست، بازی‌هایی هستند که امکان رزولوشن پویا و نرخ فریم آزاد را دارند.

در میان بازی‌هایی که ممکن است بهبود عملکرد قابل توجه‌ای به خود ببینند، Dark Souls 3 و Sekiro: Shadows Die Twice وجود دارند. اولین مورد ذکر شده در PS4 Pro یک بهینه‌ساز به‌منظور آزادسازی نرخ فریم دریافت کرد و مورد دوم هم از همان روز عرضه این ویژگی را در خود داشت. از آنجا که پردازنده مدل معمولی PS4 علت اصلی عملکرد ضعیف‌تر این بازی‌هاست، احتمال دارد عناوینی مانند آن‌ها با استفاده از پردازنده بسیار بهتر کنسول PS5 با نرخ 60 فریم بر ثانیه اجرا شوند. از طرف دیگر، Bloodborne بعید است که در کنسول‌ نسل بعدی عملکرد بهتری از خود نشان دهد چراکه به‌طور کلی در هر دو کنسول PS4 و Pro قفل 30 فریم و مشکلات ریتم نرخ فریم را دارد.

عناوین دیگری که می‌توانند از سخت‌افزار بهتر PS5 بهره‌مند شوند، Final Fantasy XV است که حالت‌های مختلفی هم در PS4 Pro داشت. شما می‌توانید با تماشای ویدیوی دیجیتال فاندری اطلاعات بیشتری کسب کنید.

کنسول PS5 در سال جاری منتشر خواهد شد اما Sony هنوز تاریخ عرضه دقیق آن را مشخص نکرده است.