Menu

تحلیل‌گر: قیمت کنسول‌های نسل بعدی بین 450 الی 499 دلار خواهد بود

کنسول‌های نسل بعدی شاید از آنچه که فکر می‌کردیم هم گران‌تر باشند. بعد از شایعات دیروز درباره قیمت PS5 که توسط Bloomberg منتشر شده بودند، گزارشی جدید از شرکت تجربه و تحلیل سرگرمی‌ها یعنی Ampere Analysis با کمک تحلیل‌گر با تجربه پیرس هاردینگ رولز (Piers Harding-Rolls) تهیه شده که حاکی از قیمت 450 الی 499 دلاری کنسول‌های PS5 و Xbox Series X دارد.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از WCCFTECH، این تحلیل‌گر معتقد است رکود اقتصادی جهانی در آینده روی فروش کنسول‌ها تاثیر خواهد گذاشت و بیشتر آن را در سال 2021 می‌بینیم. در نهایت هم توضیح داده شده که چگونه برنامه اشتراکی Xbox All Access نقش مهمی را در این سناریوی اقتصادی ایفا می‌کند:

"قبلا در سال 2008 بازار کنسول‌ها عملکرد فوق‌العاده‌ای را با وجود رکود اقتصادی جهانی از خود به جا گذاشت. بازار کنسول‌ها در آن زمان شامل Xbox 360، PS3 و Wii می‌شد. تنها پلتفرمی که نسبت به نسل قبلی کنسول‌ها در سال 2008-2010 عملکرد ضعیف‌تری داشت، کنسول PS3 بود که با قیمت بسیار بالاتری در مقایسه با رقبا در دسترس قرار گرفت. Wii عناوین ورزشی و خانوادگی خوبی داشت که آن را وارد مسیر اصلی نمود و با قیمت ارزان خود فروش بسیار خوبی در آن زمان داشت. Microsoft در سال 2008 قیمت Xbox 360 را دو بار کاهش داد تا در آن وضعیت سخت تجاری، انگیزه فروش ایجاد کند.

ما انتظار عرضه کنسول‌های بعدی Xbox و PlayStation را در نوامبر 2020 (آبان-آذر) داریم مگر آنکه دو شرکت با مشکلاتی مربوط به ساخت بازی‌ها و اجزای کنسول مواجه شوند. همچنین انتظار می‌رود در زمان عرضه قیمت این کنسول‌ها بین 450 الی 499 دلار باشد. ما معتقدیم که رکود اقتصادی آینده تا حدی فروش آن‌ها را تضعیف خواهد کرد اما تاثیر آن را بیشتر در سال 2021 هنگامی که موج اول عرضه کنسول‌ها به پایان رسیده، خواهیم دید. از آنجا که هردو کنسول جدید قابلیت backwards compatibility را در خود دارند و اکثر استودیوهای Third-Party هم تا 18 ماه بعدی کنسول‌های قبلی را پشتیبانی می‌کنند، افرادی که با مشکلات اقتصادی مواجه باشند نیازی به خرید زودهنگام کنسول‌های جدید نمی‌بینند.

ما انتظار داریم که ابتکار عمل مایکروسافت در Xbox All Access (کاهش هزینه تهیه کنسول و باندل کردن کنسول مورد نظر با اشتراک‌‌های گیمینگ به‌صورت ماهانه) برای Xbox Series X در برخی نواحی اجرا شود."

فیل اسپنسر هم قبلا در مصاحبه‌ای با IGN گفته بود که برنامه‌های بزرگی برای Xbox All Access با Xbox Series X دارند البته ممکن Sony هم برنامه‌های مشابه‌ای برای PlayStation 5 داشته باشد.

در گزارش این شرکت تحلیلی همچنین آمده که کارت‌های گرافیکی و هدست‌های واقعیت مجازی پلتفرم PC هم به همین مقدار تحت تاثیر قرار می‌گیرند. از طرف دیگر، eSports و استریم زنده بازی‌ها افزایش قابل توجه‌ای داشته‌اند و ممکن است زودتر از آنچه که تصور می‌شد، وارد جریان اصلی شوند.