به گزارش پردیس گیم به نقل از GameSpot اخیراََ مدیر سابقِ بازاریابیِ Xbox نظر خود را در رابطه با کنترلرِ کنسولِ PlayStation 5 (با نامِ DualSence) بیان کرد و به تعریف و همچنین انتقاد از این کنترلر پرداخت. آقای آلبرت پِنِلو (Albert Penello)، مسئولِ بخشِ بازاریابی و برنامه ریزِ چشم اندازِ محصولاتِ Xbox در نسلهای 7 و 8 (کنسول Xbox 360 و کنسول Xbox One) در رابطه با کنترلرِ کنسولِ PlayStation 5 شرکتِ Sony نظرات خود را بیان کرد، او (آقای آلبرت پِنِلو) گفت که به طور کُلی از طراحیِ "آینده نگرانهی" کنترلرِ کنسولِ PlayStation 5 شرکتِ Sony خوشش میآید اما او گفت که در رابطه با کنترلرِ کنسولِ PlayStation 5 یک سری سوالات و همچنین برخی انتقادات نیز نسبت به این کنترلر دارد که احساس میکند طرفداران نیز تمایل به دانستنِ پاسخِ این سوالات و ابهامات دارند.
آقای آلبرت پِنِلو در پیامِ خود در شبکهی اجتماعیِ توییتر گفت:
"من از کنترلرِ کنسولِ PlayStation 5 خوشم میآید. از نظر ظاهر آینده نگرانه به نظر میرسد و من نوع و استایلِ بدنهی پورتال گونه و مَس اِفِکت گونهاش (اشاره به 2 آیپیِ بازی) را دوست دارم؛ تعدادی تصمیماتِ شجاعانه و همچنین گران قیمت برای به دست آوردن همچین لایه بندیای گرفته شده است. عریض کردنِ ماشهها (Triggers) حرکتِ هوشمندانهای بود، همچنین اضافه کردنِ یک سری چیزهای دیگر که خوب به نظر میرسند، مشتاقش هستم."
آقای آلبرت پِنِلو پس از سخنانِ بالا از انتقاداتی که نسبت به کنترلرِ کنسولِ PlayStation 5 دارد و همچنین برخی سوالات که به احتمال زیاد ذهن طرفداران را هم درگیر به خود کردهاند گفت:
"افتهایی که کنترلر (کنسولِ PlayStation 5) داشته است:
– ثابت و ساکن ماندنِ انگشت بر روی ماشهها ): (حقیقتاََ من هم متوجه منظورش نشدم)
– من نگرانِ خطهای مقطعیِ در زیر کنترلر (بخشِ Gripها) هستم، اگر شما دارای دستهای بزرگی باشید این میتواند برای شما در آینده ناخوشایندیهایی را به وجود بیاورد
– ایدهی میکروفونِ داخلی از نظر تئوری خوب به نظر میآید اما در عمل چه کیفیتی را ارائه خواهد داد؟
– آیا این (کنترلرِ کنسولِ PlayStation 5) با PlayStation VR هم سازگار خواهد بود و با آن نیز کار خواهد کرد؟
– آیا کنترلرِ کنسولِ PlayStation 5 با کنسولِ نسل قبلیِ خود (PlayStation 4) سازگار خواهد بود و با آن نیز کار خواهد کرد؟"
آقای آلبرت پِنِلو همچنین پیش بینی کرد که کنترلرِ کنسولِ PlayStation 5 (با نامِ DualSence) "بسیار راحت" خواهد بود اما همچنین باری دیگر به نکاتی که در قسمت دومِ پیامِ خود ذکر کرد اشاره کرد و گفت که برخی از این موارد ممکن است برای بازیکنانی که دستانی بزرگ دارند مشکل به وجود بیاورد و تجربهی استفادهی آنها از کنترلرِ کنسولِ PlayStation 5 را به تجربهای "ناخوشایند و دارای سختی" تبدیل کند.
آقای آلبرت پِنِلو این راه هم گفت که کنترلرِ پلتفرمِ استریمِ شرکتِ Google یعنی Google Stadia "به شدت راحت" است و او پیش بینی میکرد که شرکتِ Sony به سمتِ این نوع از طراحیها برود و طوری کنترلرِ کنسولِ PlayStation 5 را طراحی کند که بیشتر به کنترلرهای Xbox شباهت داشته باشد؛ همچنین آقای آلبرت پِنِلو گفت که مشتاق است تا طراحیِ کنسولِ PlayStation 5 را ببیند زیرا از نظر تاریخچهی کنسولهای بازی همیشه طراحیِ کنترلرها با طراحیِ خود کنسولها در یک ردیف (از نظر شباهت) قرار میگرفتند (و میگیرند).
آقای آلبرت پِنِلو در سِمَتِ قبلی خود در Xbox وظیفهی اداره کردنِ بخشِ تحقیقاتِ تستهای کاربران مخصوصاََ در قسمتِ کنترلرها را داشت؛ او پیشتر در بحثها و گفتگوهای داخلیِ تیم طراحیِ کنترلرهای Xbox مبنی بر استفاده یا عدم استفاده از باتریِ داخلیِ قابل شارژ در درونِ کنترلرهای Xbox نقش داشت و شرکت کرده است، آقای آلبرت پِنِلو بیان کرد که "هر 2 پیشنهادِ ادامهی استفاده از باتری قلمی و یا جایگزینیِ آنها به وسیلهی استفاده از باتریِ داخلیِ قابل شارژ پیشنهادهایی شایسته و سزاوار بودند اما در نهایت انتخابِ تیمِ طراحیِ کنترلر باتریهای قلمی بود زیرا قدرتِ انتخابِ بیشتری را به کاربران میدهد."
پس از حدود 18 سال فعالیتِ آقای آلبرت پِنِلو در شرکت Microsoft و Xbox ایشان این شرکت را در ماه می 2018 (مصادف با اردیبهشت – خردادِ سال 1397) به مقصد شرکتِ Amazon برای فعالیت در بخش جدیدِ مربوط به بازیِ این شرکت و کار بر روی "چیزهای محرمانهی باحال" ترک کرد.