Menu

موجودی کنسول PS5 احتمالا در ابتدا بخاطر قیمت بالا بسیار محدود خواهد بود

مشتریان آینده‌نگر PS5 احتمالا باید هرچه سریع‌تر کنسول نسل بعدی PlayStation را پیش‌خرید کنند وگرنه برای مدتی قادر به تهیه آن نخواهند بود.

به گزارش پردیس گیم و به نقل WCCFTECH، روز جاری Bloomberg گزارش جدیدی را منتشر کرد که در آن آمده موجودی PS5 در ابتدا نسبت به کنسول‌های قبلی PlayStation بسیار محدودتر خواهد بود. برخلاف آنچه که حدس می‌زنید، اتفاقا این موضوع ربطی هم به ویروس کووید-19 ندارد!

با توجه به منابع ذکر شده توسط Bloomberg، ظرفیت تولید PS5 تحت تاثیر این ویروس قرار نگرفته اما برنامه‌های تبلیغاتی را دچار مشکل کرده است. با این حال، ظاهرا Sony تصمیم گرفته تا ماه مارس 2021 (اسفند 99 تا فروردین 1400) فقط 5 الی 6 میلیون واحد از این کنسول را به دلیل قیمت بالای آن منتشر کند که احتمالا بین 499 تا 549 دلار خواهد بود.

Sony احتمالا مشکلاتی با قیمت‌های افزایش یافته اجزای مختلف کنسول داشته است. همچنین با توجه به گفته‌های تحلیل‌گر Macquarie Capital یعنی دیمین تانگ، احتمال دارد قیمت هردو کنسول PS5 و Xbox Series X برای 450 دلار در نظر گرفته شده که یعنی هردو شرکت برای هر واحد کنسول ضرر می‌بینند (البته در تجارت کنسول‌ها چیز جدیدی نیست).

در این گزارش همچنین ذکر شده که Sony همچنان کنسول PS5 را برای عرضه در تعطیلات سال 2020 برنامه‌ریزی کرده یا حداقل تا زمانی که Microsoft نیز همین برنامه را داشته باشد، Sony هم کنسول خود را همزمان با آن‌ها منتشر خواهد نمود.